TADI 3

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: TADI 3

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
@ Navigo : dat is een goeie maar hoe zit dat dan? zijn de wervelingen nodig om de oxidatie weg te spoelen?
ik sluit me aan bij Bas en ben ook erg benieuwd hoe dat dan zit.
groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Re: TADI 3

Bericht door WillemB »

Hoi Arrejoan,

Fijn om te horen dat het beter met je gaat.
Na een tijdje niets van mij te hebben laten horen op dit forum, las ik je bericht over "verkoop Tadie 3"
Ikzelf ken ook mijn mindere periodes( misschien niet te vergelijken met jouw situatie) en dan is mijn bootje toch weer mijn rustmoment. Mijn plekje waar ik helemaal mezelf kan zijn. Lekker aan het werk, spotify aan een daarna weer naar huis
Naast lekker op vakantie met mijn boot is ook mijn toekomstideaal, om mijn bootje te pakken, voor anker gaan en mijn gitaar te pakken of lekker lezen met bakkie koffie. Meer heb ik niet nodig.

Een mooie boot heb je trouwens,
Ga zo door.

Gr Willem :wink:
Beter een anker kwijt dan het schip.
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: TADI 3

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
@ Willem , dank voor het compliment, ik ben er ook wel trots op hoor :wink: .
Als ik je verhaal zo lees is het of ik het zelf geschreven heb :lol: : lekker pielen, Spotify erbij met `60 /`70/`80/ rock en de dag vliegt voorbij, piekeren komt daarna weer wel, maar toch...
De verkoop van TADI had meerdere redenen, maar helaas kan ik haar nog niet weggegeven krijgen, dus probeer ik nog maar een poosje verder te prutsen, alles wat je verkoopt ben je kwijt zij mijn opa al, en daar zit best wat in.
Alleen als het al moeilijk is, moet het ook nog eens niet op verplicht gaan lijken want dan wordt de stap des te groter en moeilijker om te zetten.
Tot hier aan toe LIJKT het weer een beetje te gaan lukken, maar voorlopig is het toch nog afwachten of het blijft gaan( en misschien beter wordt) OF weer wegzakt zoals zovelen keren hiervoor.
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: TADI 3

Bericht door Navigo »

HH,

Even terugkomend op de anodes.

Je wilt inderdaad de oxidatie laag door middel van wervelingen zo gering mogelijk houden.

Navigo
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: TADI 3

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
@ Navigo: ik dacht al zo iets, maar dank voor de bevestiging.
Nu TADI weer zwemt en lekker opschiet met haar gladde buikje, EN we weten hoe de anodes eronder horen te zitten, :lol: , rest mij nog iedereen die meegewerkt heeft aan dit draadje en/of complimenten geventileerd heeft te danken voor hun bijdrage.
Draadje kan afgeknipt (gesloten).
Groeten Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gesloten