TADI 3 in haar zomerjurk

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, het is al weer even geleden, maar ik vind dat ik nu wel een paar zaken kan laten zien hier.
Ik had al een keer gemeld dat de toplaag van mijn dek losliet. Afgelopen winter zag ik ineens een hele grote blaas in de rode verf van de pet rond de stuurhut, dit ook weer na een paar jaar :o . Onderzoek en navraag leverde me op dat er waarschijnlijk verkeerde grondverf is gebruikt onder de eerste laag. De rand rond de stuurhut ( pet :wink: ) is van RVS en daar moet je met een goede primer en voorbewerking aan beginnen anders wordt het niks :cry: . dus met frisse tegen zin de pet kaal gehaald en opnieuw opgezet. En als je dan weer een beetje de gang erin krijgt schilder je alles boven de waterlijn maar "even" mee :wink: :lol: .

Afbeelding

Petje weer in de (juiste) grondverf.
SORRY weet niet waarom de foto zo staat :oops: :oops:


Afbeelding
zomerjurk klaar 8)

Afbeelding
vlak weer schoon onder de watertank (had gelekt) :cry:

Afbeelding
Vlak weer lekker in het vet :wink:

Afbeelding
Machinekameringang gepimpt :wink: weer sorry voor het gedraai :?

Afbeelding
Bankjes geprutst op het achterdek :) Ik stop maar met foto`s plaatsen ze blijven omvallen :cry:

Afbeelding
Nog EENTJE dan :P : je maakt een foto onder de vloer zonder te kijken, en later denk je : WAT is dat in G*dsnaam?? :o
Ik weet het inmiddels en nee het is niet een halve verrotte vis ( mijn eerste gedachte :wink: ).
Wie het weet mag het zeggen, raadplaat IN je boot :lol: :lol:
Beschouw Uzelf als weer geïnformeerd over de vooruitgang op de TADI 3 :wink:
Wordt weer vervolgd, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door paure nesci »

Goed bezig man , maar wat je daar op de foto hebt gezet....geen ideeee !
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door Marie Christina »

Het schip is er zelf ook gewoon van ondersteboven hoe mooi ze eruit ziet, Ad.
Dat zal het zijn.

Zolang het op de foto is en niet op het water is er niks loos.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
@ Menno : DAT zal het zijn :lol: en zoals chauffeurs zeggen "de glimmende kant boven houden dan gaat het goed" :wink: .
@ Do :Dank je, vind ik zelf ook wel een beetje hoor :oops: . Ik moest ook echt fysiek onder de vloer kijken wat een operatie op zich was :lol: want op mijn "controle foto" of alles vet was kwam ik er ook niet uit: halve verdroogde vis? spook? :roll: toen ik gekeken en het gepakt had wist ik het : zaagsel en stukjes hout van de vloer ! :P Daar was ik nooit opgekomen in geen 1000 jaar. Je bent de enige die er over gedacht EN geschreven heeft dus jij wint.
groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door Waterman »

Je hebt een prachtig mooi scheepje.
Ziet er weer strak uit.
En 'bankjes geprutst' ?
Helemaal geen prutswerk , je moet er maar opkomen om het zo te doen. :idea:
Met veel liefde en aandacht gemaakt.

Ook een mooi scheepje voor jou gebied.
In Groningen en Friesland zou je er niks aan hebben,zijn de bruggen te laag.
Moet constant je mast omlaag ,en je antennes ook.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door Arrejoan »

Goedemiddag allen,
@ Waterman : dank voor het compliment :D . Dat "prutsen" van die bankjes is meer een manier van uitdrukken in de geest van knutselen, doe het zelven, etc..De zittingen waren een teak salontafel die bij mijn dochter op de taxi naar het stort stond te wachten in de regen. de poten kunnen los zodat het geheel neergeklapt kan worden ( b.v. in de winter). Wat lage bruggen betreft: het "noorden" staat ooit nog op het programma, daarom is alles klapbaar behalve het zoeklicht.
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door stevedem »

Dat ziet er goed uit ad !!

Ik heb zelf ook op een paar plekken een blaas onder de lak zitten,
vreemd na 5 jaar, er zit 2c van de ijssel op. Maar heb dat er zelf niet opgesmeerd, dus hopelijk enkel op die plekken.
Anders moet de hele opbouw kaal :-)

En die raadplaat.... ik zet in op een stuk isolatiemateriaal, soort steenwol o.i.d.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
@ Stevedem dank je wel, hoe die blazen er na jaren komen weet ik niet, maar dat het een werkje is om het weer netjes te krijgen weet ik wel zeker :lol: .
Je gaat door voor de voettocht naar keuze :wink: met de raadplaat, het was inderdaad een combi van hout, zaagsel, stukken underlayment en zo meer omdat ik daar gestofzuigd had ( op de tast :wink: ) had ik niet meer op ZOIETS gerekend.
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door stevedem »

Ik vermoed dat de onderlaag/primerlaag niet goed gegaan is.
maargoed, dat zien wel wel bij kaalhalen in voorjaar.

betreffende dat stofzuigen in kleine hoeken en gaten, dat laat ik m'n vrouw of dochter doen, die zijn veel kleiner en vooral leniger.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: TADI 3 in haar zomerjurk

Bericht door Arrejoan »

[quote=betreffende dat stofzuigen in kleine hoeken en gaten, dat laat ik m'n vrouw of dochter doen, die zijn veel kleiner en vooral leniger.
[/quote]

Goedenavond allen, @ Stevedem : die heb ik wel 1 ex en 2 dochters MAAR de boot is alleen om af en toe eens mee te varen en verder is het ALLEMAAL mijn probleem :cry: .
ook kleiner en vooral leniger vrees ik dat ik daar ook niet mee vooruit zou gaan :lol: , dus soms is "op de tast met controle foto" de makkelijkste weg.
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie