Onze Lisa

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arno
Berichten: 6
Lid geworden op: vr okt 01, 2021 4:51 pm
Locatie: Gennep

Onze Lisa

Bericht door Arno »

Hallo forumleden.
Ik wou onze Lisa effe voorstellen.
Ze is een Curtevenne 850 GSAK uit 1984 met een samofa 4DQ50 .
( Mitsubishi).
Ik heb haar gekocht 3 jaar geleden met achterstallig onderhoud
(De vorige eigenaar keek erg verbaasd toen ik de keerkoppeling peilde, "nooit geweten dat daar ook olie in zat").
Die zomer nog weekendjes weg geweest er mee maar nadat het seizoen over was was het echt tijd om haar aan te pakken.
De buitenkant is afgezien van het dek helemaal opnieuw geschilderd en het onderwaterschip heb ik ook grondig aangepakt.
Na die eerste onderhouds winter was ik eigenlijk van plan om in de zomer het dek te schilderen maar dit bleek niet haalbaar.
Ik werk op zee 4 op 4 af als het meezit anders is het 5 op 3 af😬 waardoor de tijd die ik thuis kan besteden aan Lisa in het seizoen beperkt is.
De onderdelen die we aangepakt hebben zijn talrijk en toch heb ik het idee dat het niet genoeg is😲.
Ik ben een tijdje geleden lid geworden van het forum en lees graag de verschillende verhalen mee, technische verhalen en persoonlijke verhalen.
Vorig jaar zijn we op vakantie geweest naar de Biesbosch wat al prachtig was , en dit jaar zijn we via Venlo, en Roermond naar Maastricht gevaren. We zijn via de zuidwillemsvaart naar Weert en weer terug gevaren richting Roermond. Nu nog een aantal dagen genieten en dan is de vakantie weer voorbij.
Voor de komende winter staat er weer wat onderhoud op het programma. De Lisa gaat de wal op voor een nieuwe laag anti fouling en ik wil om de schroefas een stuk slang bevestigen om het door pompen van vet te beperken.
En uiteraard moet het loop dek nu echt gedaan worden.
Met vriendelijke groet Arno van hees
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Onze Lisa

Bericht door paure nesci »

Welkom hier Arno,
En ehhhh, ja , met n boot ben je nooit klaar !
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Onze Lisa

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, @ Arno : welkom. Je bent al goed bezig n.l. achterstallig inhalen ( vaak VEEL werk :( ), maar ook genieten van je boot.
Als je bij bent met het achterstallige komen de veranderingen vanzelf, want zoals DO al zegt: met een boot ben je nooit klaar.. :lol:
Succes met de werkzaamheden en: MAAK en plaats foto`s ! daar maak je vrienden mee hier op ons onvolprezen forum vol kennis en inzichten.
Groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Arno
Berichten: 6
Lid geworden op: vr okt 01, 2021 4:51 pm
Locatie: Gennep

Re: Onze Lisa

Bericht door Arno »

Bedankt Do en Ad
Ik wist toen ik hem ging bekijken al dat het een constante klus ging worden, alleen gaat het in mijn hoofd altijd een stuk vlotter dan in het echt😬.
Gelukkig hebben we sinds een paar maanden een ligplaats op maar een kwartier rijden van ons huis dus ik kan er ook wat makkelijker heen dan de vorige jaren.
@Ad tja dat foto's plaatsen ga ik naar kijken, ik vind zelf ook ontzettend leuk om foto's te zien van andermans projecten.
Groeten Arno
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Onze Lisa

Bericht door Marie Christina »

- Plaats een foto ergens op internet (bijvoorbeeld Imgur)
-Resize de foto naar een accetabel formaat (Ik neem altijd breedte 600)
-Copy de link voor message boards
-Plak de link hier.

Klaar.

Dus welkom hier en kom maar op met die foto's.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arno
Berichten: 6
Lid geworden op: vr okt 01, 2021 4:51 pm
Locatie: Gennep

Re: Onze Lisa

Bericht door Arno »

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Onze Lisa

Bericht door Marie Christina »

Kijk, dat is prima te bereiken.

En mocht je de plaatjes hier direkt willen laten zien dan kun je (op de laptop) rechtsboven in de foto op imgur klikken en dan de link kopiëren voor message boards.
Dat heet iets met "for BBC bulletin boards" of zoiets.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arno
Berichten: 6
Lid geworden op: vr okt 01, 2021 4:51 pm
Locatie: Gennep

Re: Onze Lisa

Bericht door Arno »

Aha vandaar dat ik dat niet kon vinden in de app van imgur.
Dank je wel voor de uitleg 👍😀.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Onze Lisa

Bericht door Marie Christina »

Nee, vanuit de app lukt dat niet.
Maar zo'n linkje werkt ook, hoor.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie