Mijn viskottertje

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Mijn viskottertje

Bericht door schipper-willem »

Peter,
Ook van mij de felicitaties met het keurige setje van Drinkwaard.
De discussie over het wel dan niet kunnen varen behoort tot het verleden, dat is in mijn optiek kinderlijk gepraat.
Ik als voormalig beroepsman was maar wat blij dat het boegschroefje in de Vrijbuiter zijn werk deed, als je achter een beroeps de sluis uit vaart, en er ligt beroepsvaart klaar om binnen te varen, met de boegstraal bij ben ik blij, dat ik volgens anderen niet kan varen, met die priktol met boegschroef.
Ik hoop daarmee, mede met de veranderde vaart nogal wat "kou"uit de lucht heb gehaald.
Nogmaals proficiat, Groeten, Willem.
Afbeelding
wout.bij
Berichten: 411
Lid geworden op: za sep 24, 2011 8:13 am
Locatie: fryslan

Re: Mijn viskottertje

Bericht door wout.bij »

niet om jouw vaardeskundigheid in twijfel te trekken hoor willem, maar (ex)beroeps wil nog net zeggen dat ze in hun werkzame leven konden varen, ik zie zat kneusjes onder de (ex)beroeps bevolking varen :D
maar dat geeft ook allemaal niet, ik zeg altijd, laat een ander maar oordelen of ik kan varen of niet, ik ben maar een amateur.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
PeterG
Berichten: 18
Lid geworden op: wo jun 02, 2010 12:53 pm

Re: Mijn viskottertje

Bericht door PeterG »

Inmiddels ligt de boot alweer een week in het water.
Manouvreren met de boegschroef was een verademing. Een kleinere draaicirkel en minder voor en achteruit steken om ´m op zijn plaats te krijgen.

een andere klus die gedaan is, is ´m blauw verven.

Afbeelding

Ik wilde graag iets meer visserij-kleuren hebben. Moest er evengoed zelf wel even aan wennen.
Na jaren een overwegend witte boot te hebben , heb je het gevoel dat er iets niet klopt.

Het wordt nu tijd om het potdeksel egaal wit te schilderen. Boven zo´n zee van blauw mag wel een wit randje.
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: Mijn viskottertje

Bericht door johan »

ik vind het blauw prachtig. En idd het potdeksel mag wit worden. Heel andere boot zo, ik kan me voorstellen dat het ff wennen is.
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4839
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Mijn viskottertje

Bericht door Marie Christina »

Ik vind dat de kotterlijn er veel beter uitkomt zo.
Echt een verbetering.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie