Skutsje Drie gezusters

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
gbme
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 01, 2011 7:14 pm
Locatie: Hilversum
Info: Skutsje 'drie gezusters'
Contacteer:

Skutsje Drie gezusters

Bericht door gbme »

2 jaar gelden kochten we dit skutsje van 12.5 meter, toen nog "Hermina Jacoba" geheten. Dit was zeker niet de originele naam, die bleek lastig vast te stellen, dus we hebben haar naar onze drie dochters genoemd.
De vorige eigenaar heeft uigebreid onderzoek gedaan naar de herkomst van het schip, zo weten we dat het in 1907 bij vd Werff te Buitenstvallaat is gebouwd als aardappelscheepje voor de heer Propstra. Doordat de ligplaats over een periode bekend was zijn oude ansicht kaarten gevonden waarop het schip te zien is.
Later is het schip verlengd en heeft het als woonschip dienstgedaan in de buurt van Vinkenveen.
De vorige eigenaar heeft het schip weer teruggebracht op de oorspronkelijke lengte en het weer onder zeil gebracht.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door gbme op zo dec 09, 2012 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
keimpe
Berichten: 13
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:19 pm

Re: Skutsje Drie gezusters

Bericht door keimpe »

jammer dat je afbeeldingen niet werken. Als je het eiknummer wat in de zij geslagen staat heb kan ik wel kijken hoe ze vroeger genoemd was bij de bouw. Ik ben zelf ook een skutsje aan het opknappen en heb door onderzoek via het eiknummer haar (bijna) gehele geschiedenis achterhaald.
groetjes Frits
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Skutsje Drie gezusters

Bericht door sailor wim »

Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Plaats reactie