schouw WM4 7402

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

schouw WM4 7402

Bericht door edje »

Bij deze op verzoek:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

ik dacht dat ik nog meerdere foto's had maar kan deze zo snel niet vinden. We hebben het schip gekregen van de marine. Deze was geheel leeg gehaald en stond vol met water. Ondertussen is de schroefas lager vernieuwd, een motor gevonden en overhaald, een keerkoppeling gevonden en gemonteerd op de motor, verder is het gehele schip na gelopen op scheuren en deuken. over het algemeen hebben we hem waar nodig weer flink in d eplamuur en matjes gezet zodat alles er weer redelijk strak uitziet. Inmiddels kun je zien op de foto dat het schip geheel in de verf staat/ Afgelopen week is hij te water gegaan en bleek er een lekkage te zitten op een lasnaad van de koelwaterleiding. Waarschijnlijk is dit slak insluiting. nu is het de bedoeling dat we hem even het water uithalen en die plek opzoeken en schoonmaken en dicht lassen. Hierna hopen we de motor er in te kunnen zetten zodat we weer verder kunnen met de binnenkant. Met heel veel geluk en wat hulp hopen we hem over een maand te kunnen gaan gebruiken, zo niet dat zal het waarschijnlijk pas augustus gaan worden voordat we er weer tijd voor hebben.
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: schouw WM4 7402

Bericht door dconel »

Welk korps zijn jullie?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: schouw WM4 7402

Bericht door edje »

Ik zit bij het zeekadetkorps IJmond. bij ons op de site )www.zkkIJmond' staan nog meer foto´s van die schouw. In de toekomst zal er nog meer komen te staan over onze voorderingen.

gr Ed
Koen66
Berichten: 2
Lid geworden op: vr aug 28, 2015 9:27 am

Re: schouw WM4 7402

Bericht door Koen66 »

Hee wat leuk wij hebben ook een ex-marine schouw de WM4 7201 en deze ligt nu in IJmuiden bij die van jullie.

Ed ik spreek je!

;-}

groet,

Koen
Zeekadetkorps Lt.Adm Prins Bernhard te Den Haag.
https://www.facebook.com/zkkdenhaag/pho ... =1&theater
https://www.facebook.com/zkkdenhaag/pho ... =1&theater
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: schouw WM4 7402

Bericht door KarelE »

Ik kan de foto's van Ed niet zien...
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: schouw WM4 7402

Bericht door edje »

Karel,

Das de pest van die vrije foto programma's. Na een x tijd ben je de foto's kwijt. Nu de Zaandam een beetje knap in de verf zit denk ik dat ik maar eens wat tijd vrij ga maken om dit vaartuig aan te gaan pakken. Electra moet worden aangesloten en wat leidingwerk van en naar de motor. Verder nog wat dingetjes. Misschien ook wel een leuk projectje om over te schrijven naast de Zaandam. Die blijft natuurlijk ook de aandacht krijgen.

gr Ed
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4837
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: schouw WM4 7402

Bericht door Marie Christina »

Ik zie wel een reclame van I tunes...
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: schouw WM4 7402

Bericht door KarelE »

Als je de uploadservice van het forum gebruikt heb je daar geen last van.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4837
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: schouw WM4 7402

Bericht door Marie Christina »

Was die er al in 2011, dan?
Ik denk dat Photobucket/Imageshack toen nog de enige mogelijkheid was.

(Overigens ook wel weer een prettig idee, dat die foto's na een paar jaar van het net verdwenen zijn.)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: schouw WM4 7402

Bericht door KarelE »

Marie Christina schreef:Was die er al in 2011, dan?
Ik denk dat Photobucket/Imageshack toen nog de enige mogelijkheid was.

(Overigens ook wel weer een prettig idee, dat die foto's na een paar jaar van het net verdwenen zijn.)

Oeps, nee :oops: :oops:

Ik dacht dat het een nieuw topic was, niet naar de datum gekeken.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: schouw WM4 7402

Bericht door Etab »

Maar het opknappen ervan begint nu wel actueel te worden. Dus denk dat deze wel wat actueel gaat worden het komende jaar.
En ergens heb ik het voorgevoel dat daar ook wel wat van mijn vrije tijd in gaat zitten.......... 8) :lol: :lol: :lol:
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Koen66
Berichten: 2
Lid geworden op: vr aug 28, 2015 9:27 am

Re: schouw WM4 7402

Bericht door Koen66 »

Succes Ed.

Volgend jaar samen varen !
Gr.
Koen
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: schouw WM4 7402

Bericht door edje »

Afgelopen zaterdag weer eens een begin gemaakt met het project schouw. Een jaar of 5 geleden kregen we het schip aangeboden maar waren we 2 weken te laat, anders hadden we hem varend weg kunnen halen maar nu was hij leeg geroofd..... Dus eerst maar eens bij kennissen bij de marine aan het bedelen geweest voor onderdelen die op dit vaartuig hoorden. De navigatie verlichting, anker, schroef, mast, stuurrad, schroefas lager werden in de loop van de tijd ergens vandaan getoverd en nagekeken en gecontroleerd. Toen het schip droog stond hebben we deze gemonteerd en is het schip weer te water gegaan. We waren toen nog op zoek naar een motor (DAF 475 of 575). Na wat zoeken kwamen we uiteraard het nodige tegen maar deze motoren mankeerde van alles, dus maar verder kijken en zoeken. Van een werfje uit Zaandam kregen we een telefoontje dat ze eea aan motoren hadden staan. een iveco, een rolls roys een daf een Volvo en nog een motor. Uiteindelijk hebben we toch maar gekozen voor de DAF. Deze motor (daf 615) kwam uit een rondvaartboot en mankeerde niets. uiteindelijk hebben we de motor voor 900 over kunnen nemen en in de schouw geplaatst. Nu moesten we nog een demperplaat laten maken en een tussen as. Uiteindelijk zijn de onderdelen gekomen en is de motor uitgelijnd. Helaas door tijd gebrek en de komst van de Zaandam welke al onze aandacht trok is het project op een laag pitje komen te staan. Nui de Zaandam een eind op weg is en het geld op zijn we een beetje gestopt met de grote projecten. Alle spullen voor de schouw hebben we liggen dus maar even een ander project opstarten om wat te doen te hebben :P .
Plaats reactie