Mijn Leidsebok

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2513
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door sailor wim »

Wij wachten in spanning af op de resultaten Paul.
Gr Wim
En toch... alles is anders tussen de regels.
paul
Berichten: 460
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door paul »

Afbeelding
afgelopen zomer had ik wat problemen met mijn koelwater
de aanzuigleiding bleek behoorlijk dicht te zitten, en was moeilijk schoon te maken .
Ik heb dus besloten er een grotere en makkelijk te onderhouden inlaat op te zetten
Afbeelding
kan er nu goed bij ,en had nog iets in mijn magazijn ,wat ik een beetje aangepast heb
paul
Berichten: 460
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door paul »

Omdat lassen geen optie is ,doe ik het dus met twee flensen ,een aan de buitenkant.
de mensen die mijn verhaal gevold hebben, weten wel waarom .(de boot is gedubbeld ,en daar tussen zit dus een teervervanger)
Ik heb dus gaten geboord ,en een gezaagd , dat ziet er na al die jaren zo uit.
Afbeelding
En ertussen dus zo.
Afbeelding
Best wel leuk om te zien ,na al die jaren.
paul
Berichten: 460
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door paul »

Omdat het alweer een aantal jaren geleden is ,ook het vlak maar weer verwent.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
vette troep ,dus weer snel de vloer er op.
paul
Berichten: 460
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door paul »

Nu de motor er uit is, krijgt de ,,vetloods,, ook gelijk een opfris beurt,waarvan later wel plaatjes .
Ook had ik afgelopen jaar toch wat moeite om ,makkelijk bij de motor te kunnen .Dus dat ga ik ook aanpassen .
Zonder het uiterlijk te veranderen .
gr Paul
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 760
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door varg »

De oude werfbaas van De Gantel zei: "daar vaart ge den eeuwigheid mee in".... Blijf posten! groet, Arnold
Navigo
Berichten: 516
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door Navigo »

HH,

Ik begrijp dat je gedubbeld bent.

Hoe krijg je de tussenruimte ter hoogte van de doorvoer nu waterdicht?

Alleen samentrekken met een contraflens lijkt me niet afdoende.
Of is daar een truukje voor?

Navigo
wrotter
Berichten: 582
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door wrotter »

ik vond het maar een rotklusje het vlak in het vet zetten bij ons ging er anderhalve vat van 200 lt in .
maar het ergste was de buikdenning er uit halen en dan het vlak schoon en droog maken .
paul
Berichten: 460
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door paul »

Ja, de platen zitten al strak op elkaar, en dan met 16 mm houten ,en buiten ook een zware flens goed aantrekken. En gelijk met de buitenkant goed meenemen met de coating. Om daar te gaan lassen is geen optie. Dicht hameren,of een bus er in Walssen lijkt mij ook niet afdoende.
Het vlak invetten valt bij 12 meter nog wel mee.
paul
Berichten: 460
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door paul »

ik ben van plan om mijn boot iets langzamer te laten varen,bij het minimum toerental.
dus wil mijn schroef laten aanpassen .
iemand een adres waar dat kan ?
gr Paul
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 1971
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door KarelE »

https://www.joorenscheepsschroeven.nl/

Heb ik mijn schroef ook laten doen. Ze vragen om de snelheid die je nu hebt bij een bepaald toerental, een welke snelheid dat moet worden. Ene dag brengen, volgende dag halen. Als je afspreekt is zelfs dezelfde dag mogelijk.
Laatst gewijzigd door KarelE op zo apr 11, 2021 7:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2513
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door sailor wim »

Ben pas bij Jooren schoeven in Dordrecht geweest.
Ben ook bij www.hartogscheepsschroeven.nl geweest.
Jooren is meer voor de pleziervaarder ingericht.
Beide speciaallisten zijn ondertussen van de oprichters naar de zonen en/of dochter over gedragen.
Psst of er wat aan de btw kan worden gedaan wordt niet gek van opgekeken.
En toch... alles is anders tussen de regels.
paul
Berichten: 460
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 4:26 pm
Locatie: den hoorn

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door paul »

bedankt voor de info zover.
gr Paul
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 681
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door Gerard »

sailor wim schreef: zo apr 11, 2021 7:08 pm Ben pas bij Jooren schoeven in Dordrecht geweest.
Sinds 31 maart ben ik aan het varen en lig dus een paar maanden niet in de Wolwevershaven. Jammer, dat we niet even konden bijkletsen.
Jooren is meer voor de pleziervaarder ingericht.
??? Bedoel je in vergelijking met anderen? Gezien de bladen waarin ze adverteren (Schuttevaer e.d.), halen ze hun hoofdomzet uit de beroepsvaart. Tot voor een paar jaar gebruikten ze het schroevendok in de Wolwevershaven en zag ik daar voornamelijk beroepsschepen (tot 110 meter) komen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2513
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Mijn Leidsebok

Bericht door sailor wim »

Gerard inderdaad jammer, had mijn buurman ook is een traditioneel schip kunnen aanschouwen.
Ik was vanwege de buurman bij de twee genoemde zaken geweest.
Tuurlijk alle twee voorzien van beroeps schoeven te repareren of in reserve.
Alleen Jooren trekt zo uit het magazijn een keur aan 3 blad pleziervaart schoeven.
En Hartog, zelf klant geweest, alleen een 4 blad die aangepast kon worden.
En toch... alles is anders tussen de regels.
Plaats reactie