IJtunnel 1
Moderators: sailor wim, frank
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Hoi,
De Jillis is niet mijn ijtunnel 1 en daar zie je in de mast een digitenne antenne
Maar gisteren vertelde de schipper dat hij ook zijn sat abo niet heeft verlengd en zelfs alleen nog naar de vrije zenders van digitenne bekijkt.
Ik kreeg ook de indruk dat hij niet terugdeinst voor een spelletje kaarten of een boek opendoen.
Gr WIm.
De Jillis is niet mijn ijtunnel 1 en daar zie je in de mast een digitenne antenne
Maar gisteren vertelde de schipper dat hij ook zijn sat abo niet heeft verlengd en zelfs alleen nog naar de vrije zenders van digitenne bekijkt.
Ik kreeg ook de indruk dat hij niet terugdeinst voor een spelletje kaarten of een boek opendoen.
Gr WIm.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- Marie Christina
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
- Locatie: Noord Drenthe
Re: IJtunnel 1
Ik heb weer eens sneller getypt dan gekeken en gedacht.....
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Re: IJtunnel 1
Overkomt mij ook nog al eens!Marie Christina schreef: Ik heb weer eens sneller getypt dan gekeken en gedacht.....
Groet, jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Hoi,
Van George Snijder, ook lid van de LVBHB, deze gegevens ontvangen hij is samen met 35 vrijwilligers de database met scheepsmetingen (de Liggers ScheepsmetingsDienst of LSD) aan het digitaliseren petje af voor deze ploeg!
Meting RN4494, uitgevoerd op 23 mei 1985. Het betreft een recreatievaartuig, gebouwd bij Concordia in Amsterdam, bouwjaar 1938 met de naam Risico van 3,655 ton. Brandmerk 17547 B Rott 1985.
Dit is de vm. IJtunnel II !
Nu maar weer verder zoeken en waarschijnlijk word het betalen bij het kadaster om de eigenaar te traceren.
Verder een foto van de IJtunnel 4 gemaild naar http://scheepswerfdevlijt.nl/?s=ijtunnel
Gr Wim.
Van George Snijder, ook lid van de LVBHB, deze gegevens ontvangen hij is samen met 35 vrijwilligers de database met scheepsmetingen (de Liggers ScheepsmetingsDienst of LSD) aan het digitaliseren petje af voor deze ploeg!
Meting RN4494, uitgevoerd op 23 mei 1985. Het betreft een recreatievaartuig, gebouwd bij Concordia in Amsterdam, bouwjaar 1938 met de naam Risico van 3,655 ton. Brandmerk 17547 B Rott 1985.
Dit is de vm. IJtunnel II !
Nu maar weer verder zoeken en waarschijnlijk word het betalen bij het kadaster om de eigenaar te traceren.
Verder een foto van de IJtunnel 4 gemaild naar http://scheepswerfdevlijt.nl/?s=ijtunnel
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Hoi,
Er is een oproep geplaatst bij de rubriek "Gezocht" van de http://www.fonv.nl/ is kijken of het wat oplevert.
Gr Wim.
Er is een oproep geplaatst bij de rubriek "Gezocht" van de http://www.fonv.nl/ is kijken of het wat oplevert.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Hoi,
De kogel is door de kerk.
As. dinsdag naar de werf bij forumlid Marcel Harting.
Een gedeelte zelf doen en een stuk met hulp vanwege de rug.
Ik zou eigenlijk alles zelf doen bij werf de Hoop in Schiedam ergens in Maart 2015.
Maar gisteren en vandaag met jerrycans diesel gesjouwd om de bunkers wintervol te krijgen en die actie brengt mij weer met twee benen op de grond.
Dus met de al aangeschafte epoxy teer de waterlijn -5 en +5 cm rondom en het roerblad.
En met de eigen anti fouling uit de "haven" de romp en boven de waterlijn met intertuf 203 wat Marcel gaat leveren.
Gr WIm
De kogel is door de kerk.
As. dinsdag naar de werf bij forumlid Marcel Harting.
Een gedeelte zelf doen en een stuk met hulp vanwege de rug.
Ik zou eigenlijk alles zelf doen bij werf de Hoop in Schiedam ergens in Maart 2015.
Maar gisteren en vandaag met jerrycans diesel gesjouwd om de bunkers wintervol te krijgen en die actie brengt mij weer met twee benen op de grond.
Dus met de al aangeschafte epoxy teer de waterlijn -5 en +5 cm rondom en het roerblad.
En met de eigen anti fouling uit de "haven" de romp en boven de waterlijn met intertuf 203 wat Marcel gaat leveren.
Gr WIm
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Hoi,
Daar staat ze weer op de kar.
Een paar lelijke plekken net boven de waterlijn.
Morgen is met de slijptol met een komborstel te keer gaan.
En koud dat het er was.
Gr Wim
Daar staat ze weer op de kar.
Een paar lelijke plekken net boven de waterlijn.
Morgen is met de slijptol met een komborstel te keer gaan.
En koud dat het er was.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Blijven lachen is het devies.
Met de slijptol zoveel mogelijk kaal geschuurd en toch voor Intertuf 203 gekozen. Dus de 2 comp.epoxy tar is te koop.
Na het bezoek van EOC in 2013 werd er nog een dubbelling voorgeschreven.
Hiervoor had ik nog 6 jaar de tijd omdat de 3mm huid terplaatse beschermd werd door het berghout.
De plaat zo gesneden dat deze tussen allerlei andere dubbelingen wegvalt.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-
- Berichten: 626
- Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm
Re: IJtunnel 1
Wim,
Hoe moet ik dat in mijn situatie voorstellen, bovengang van de Vrijbuiter is van nieuws 2,5 mm en daaronder 3,5.
Bij mijn verzekering hoef ik niet periodiek uit het water om te keuren, maar wordt er geacht je schip goed te onderhouden.
Wellicht verandert dat in de toekomst, dan zal ik een replica onderstel van een streep of 5 moeten maken, de bovenkant doorslijpen en met een zware kraan op de nieuwe schaal plaatsen.
Ik wil dat wel doen maar wil graag wachten tot ik gereïncarneerd ben.
Groet, Willem.
Hoe moet ik dat in mijn situatie voorstellen, bovengang van de Vrijbuiter is van nieuws 2,5 mm en daaronder 3,5.
Bij mijn verzekering hoef ik niet periodiek uit het water om te keuren, maar wordt er geacht je schip goed te onderhouden.
Wellicht verandert dat in de toekomst, dan zal ik een replica onderstel van een streep of 5 moeten maken, de bovenkant doorslijpen en met een zware kraan op de nieuwe schaal plaatsen.
Ik wil dat wel doen maar wil graag wachten tot ik gereïncarneerd ben.
Groet, Willem.
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Vanmorgen een makkie gehad.
Morgen met zwart aan de gang boven de waterlijn.
Als ik de rekeningen nazie ben ik de laatste 10 jaar min of meer er elk jaar uitgegaan.
Nu snap ik ook waarom mijn anodes er nog zo goed uitzien.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: IJtunnel 1
das dan wel weer een dure hobby Wim, elk jaar eruit.
er uit, op het droge en afspuiten kost mij 300euro, verder geen kosten want de boot staat in de epoxy, zonder antifouling.
gr.wout
er uit, op het droge en afspuiten kost mij 300euro, verder geen kosten want de boot staat in de epoxy, zonder antifouling.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Gineke loopt ons werk nog een keer na met de kwast. En zij blijft maar vriendelijk.
Morgen de waterlijn tenminste als de Intertuf droog is.
Want wat was het koud daar in die loods.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Na een week van lekker buffelen is de boot weer klaar voor te water.
10 liter rode antifouling bleek helaas niet voldoende, dus vanaf de waterlijn weer zwart tot op de rode.
Dinsdag weer naar de ligplaats.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: IJtunnel 1
Kijk, en dat schiet zo lekker op.
ziet er weer netjes uit. Over 4 jaar weer?
ziet er weer netjes uit. Over 4 jaar weer?
groet Terpstra / SAMBEEK
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: IJtunnel 1
Hoi,sambeek schreef: Over 4 jaar weer?
Ik hoop het wel hoor, maar het zal wel weer na 3 jaar nodig zijn.
Of eerder, als het lukt volgend jaar naar kanaal de Nivernais en daar is het gedeelte tussen Clamecy en Decize slechts 1,20 m diep.
Dus wie weet wat er weer onderweg gebeurd.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?