Stella Maris 03011455

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 04, 2007 8:12 pm
Locatie: Zoetermeer

Stella Maris 03011455

Bericht door Simon »

Zie voor een beschrijving en wat plaatjes:

http://www.abelforte.nl/industrie_genot ... id=138@net

en zolang de pagina nog niet verwijderd is (staat op de nominatie, niet "encyclopedisch" genoeg :-(( ):

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stella_Maris_03011455
Gebruikersavatar
Johan H.
Berichten: 6
Lid geworden op: za dec 01, 2007 12:35 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Johan H. »

Jammer dat de Stella uit de WiKi wordt geschrapt. Het gekke is dat er al wel kruisverwijzingen zijn naar jouw schip. Het stukje op de site van Industrie is ook leuk, alleen wat minder foto's. Je kunt natuurlijk altijd een eigen site in de lucht zetten en van alles over je schip vertellen. Dat hoeft geen geld te kosten al heb je dan wel last van die stomme reclame banners zoals op lycos.

Groet. Johan
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 04, 2007 8:12 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Simon »

Het is nog niet zo ver. Ik pas steeds weer aan, net zolang tot het voldoet als referentie voor luxe motor, varend monument en historisch bedrijfsvaartuig. Misschien ook nog als zandschip, Scheepswerf De Industrie, Motorenfabriek De Industrie, Zelflosinstallatie/zelflosser enz. enz. Dat kost alleen de persoonlijke noot. De historie gaat eruit, maar als dat de tol is die ik betaal valt het mee.
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 04, 2007 8:12 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Simon »

Een mod heeft de verwijdernominatie eruit gehaald, de Stella mag blijven als Varend Monument. Wat ik echt leuk vind is de manier van werken. Iemand anders heeft zomaar een link naar andere varende monumenten gelegd en die lijst kan je zo benaderen. Stond op het register, maar had ik gemist. Uiteraard gelijk ook bij Varend Monument gezet. Maar die kost meer kracht, is nog niet gepromoveerd.
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 04, 2007 8:12 pm
Locatie: Zoetermeer

Re: Stella Maris 03011455

Bericht door Simon »

Nog maar eens een aanvulling. De Stella Maris vaart tegenwoordig op Gas-To-Liquids, afgekort GTL. Google daar maar eens op.
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 04, 2007 8:12 pm
Locatie: Zoetermeer

Re: Stella Maris 03011455

Bericht door Simon »

Lang hier weggeweest, was mijn inlogcode kwijt. Maar met een verse computer in aantocht hielp een zoektocht naar oude gegevens.

Een update: 31 juli 2018, afvarend op de Hollandse IJssel bij de Algerabrug, vloog de roef in de brand. Waarschijnlijk doordat ik de uitlaat in de machinekamer professioneel geïsoleerd had en de hitte zich naar achteren had verplaatst en zo de roef had aangestoken.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... d_(01).jpg

Inmiddels heeft de timmerfabriek weer een nieuw stuurhuis geplaatst en ben ik bezig met het weer intimmeren van de roef. Mijn leraar elektrotechniek zei altijd: "Een elektricien kan alles" en dat klopt meestal aardig. Een vakman kan het mooier, maar "that's another story".
Laatst gewijzigd door Simon op do nov 26, 2020 5:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Stella Maris 03011455

Bericht door paure nesci »

Da is n aardige fik geweest , plaatjes van t herstel ?
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 04, 2007 8:12 pm
Locatie: Zoetermeer

Re: Stella Maris 03011455

Bericht door Simon »

Dat duurt nog even. Veel staat inmiddels in de grondverf, maar de slaapkamer moet ik nog bouwen.
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Stella Maris 03011455

Bericht door Twei Woiven »

Jeeezzz, hoe is dat mogelijk geweest?
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 04, 2007 8:12 pm
Locatie: Zoetermeer

Re: Stella Maris 03011455

Bericht door Simon »

Ik zei al: Waarschijnlijk doordat ik de uitlaat in de machinekamer professioneel geïsoleerd had en de hitte zich naar achteren had verplaatst en zo de roef had aangestoken.

Onder het varen alle drie de brandblussers op leeggespoten vanaf het stuurhuis. En omdat alles binnen met kurksnippers geïsoleerd hout was, was er geen redden meer aan. Naar voren gelopen en een blusboot opgeroepen met mijn porto-marifoon. Toen maar een paar plaatjes geschoten met mijn telefoon.
Plaats reactie