Nieuwe aanmonstering

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
misterlister
Berichten: 24
Lid geworden op: za apr 28, 2012 10:56 am

Nieuwe aanmonstering

Bericht door misterlister »

Ahoy allen,

Zij die eerder op watersportforum vertoefden herkennen mij misschien wel, maar ik zal me even introduceren.
Ik ben Theo, 44 jaar, woonachtig bij Dronten, werk in en aan de windturbines in NL en (meestal) daar vlak omheen. Eigenlijk toevallig ooit eens tegen een kajuitkruisertje opgelopen, 7,5 mtr lang, met Z-drive van Enfield, maar zonder blok. Ik ben van plan om er een tweecilinder luchtgekoelde Lister HR2 voor te gaan zetten... Is me al om diverse redenen afgeraden, oa geluid en lompigheid van het blok... Maar ik ben nu eenmaal eigenwijs en het geluid, nou ja dat moet je horen maar is een feestje opzich. Vooral stationair en dan terugdraaien (eventjes) naar 200 rpm(!) tonktonk tonktonk.....Heerlijk. Bovendien ben ik nog van "waar een wil is, is een weg en waar geen weg is, is altijd nog water..."
Ik kwam bij toeval op dit forum terecht en voelde me gelijk een beetje "thuis". Het watersportforum werd ondergebracht bij zeilen.nl, paar keer geweest maar kan niet wild van worden. Ik heb nog een hoop te leren en hopelijk ook iets nuttigs te vertellen. Ik durf toch wel te stellen dat ik enige kennis heb van motoren en aandrijftechniek, electrisch tot waar het electronisch wordt, metaalbewerking en ook met het interieur heb ik weinig hulp hoeven inroepen. Waar ik weinig tot geen kaas van gegeten heb: Stuurmanskunsten, verfvaardigheden, communicatie en navigatie op het water, terminologie en vast veel meer waar ik nog helemaal niet aan denk. Nu mijn andere meerjarenprojecten een beetje afgerond raken wordt het tijd om eens wat meer aandacht aan het scheepje te gaan besteden.

We gaan mekaar wel lezen denk ik zo,

vr grts, Theo
Waar een wil is, is een weg, en waar geen weg is, is altijd nog water...
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Nieuwe aanmonstering

Bericht door frank »

Welkom Theo op ons forum,
een luchtgekoelde Lister, spannend. willen we wel gaan volgen dat avontuur.

Overigens altijd wel aardig om te horen dat de vrije sfeer op ons forum je wel aanstaat.
Wij houden niet van regels maar houden ons er wel aan :D
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe aanmonstering

Bericht door sailor wim »

Hoi Theo,
Welkom op scheepspraet.
Ik kijk uit naar je ervaringen met het inbouwen van de Lister aan de Enfield.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Plaats reactie