Opduwerdag 2015

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Opduwerdag 2015

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Opduwerdag 2015

Bericht door dconel »

Dat is dus net geweest :)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
juhroen
Berichten: 44
Lid geworden op: do jan 10, 2008 2:06 pm
Locatie: Oude Wetering
Info: Swift 3, Motorboot, 24,60 l, 4.52 b, Brandmerk: 584 B Leid 1928, Bouwjaar: 1925, Bouwwerf: de Dageraad, Bouwnummer: 367,

R.V.E. 9, Vastmaakboot, 7.00 l, 2.30 b, 1.00 d, 0.90 h. Vaargebied: A,B,C,D. Bouwjaar: 1966 Bouwwerf: Fa. J. Schlieker Meetnummer: R33891N Motor: Samofa 2S108 Motornr: 5948 20pk 1000 toeren Koppeling: Rijsdijk 1:1.

Re: Opduwerdag 2015

Bericht door juhroen »

Zo dat was weer een geslaagd evenement!

We zouden Vrijdag ochtend 10:00 verzamelen in Oude Wetering om met een groepje op te varen naar dit evenement.
Helaas ging de telefoon rond 9:00 met de melding dat Martijn panne had en gesleept/geduwd werd door 2 andere opduwers en ze zojuist Warmond uitvoeren, helaas ging dit niet zo snel vanwege een schuitje wat ze ook mee namen.
Of ik een EHBO kistje kon samenstellen met dop/sleutel 46, kleppenslijppasta, brander enz. zodat hij tijdens het slepen kon sleutelen.
Om 10:00 lagen er al een aantal opduwers te wachten in de Wetering en zijn we met 2 daarvan richting kaag gevaren om te assisteren.
Net buiten Nieuwe Wetering kwamen we het stel tegen en zijn we gaan assisteren om er wat meer snelheid in te krijgen.
Martijn had ondertussen de Brons al ontdaan van Spruitstukken, Verstuiverleiding, Koelwaterleiding & startlucht leiding.
Dop 46 was samen met wat spierkracht nodig om de kopbouten los te maken.
Toen deze loskwam zaten we net in de Drecht en heb ik met de roeiersvlet de sleep overgenomen en Tim Goeijenbier met de Anna het duwwerk voor zijn rekening genomen Elise de vriendin van Tim voer hiermee zodat Tim kon helpen sleutelen.
Bij Tolhuissluis was Martijn bezig met slijpen van de startluchtklep welke openbleef staan tijdens het varen.
Afbeelding
Het gasstel onderop de foto te zien werd gebruikt om de koppakking weer uit te gloeien.

Bij Uithoorn aangekomen werd er een koffie en thee pauze gehouden bij familie van Tim en deed Martijn de laatste werkzaamheden aan de Brons.
Na de pauze werd de Brons gestart en deze liep weer zoals vanouds.
De Anna mocht weer op eigenkracht varen en ik bleef er nog even voor mochten er problemen voordoen, met de Oude Waver voor het verschiet en een diepgang van 1.40 die Martijn zijn opduwer/sleper heeft zou het ook makkelijk zijn om bij vastlopen alvast een lijn vast te hebben.

Volgens de opduwers achter ons zagen ze wel wat kleuren in het water ontstaan en zagen ze Martijn zijn opduwer af en toe wat getild worden op de hak.

Na proostdijersluis waren we de slootjes allemaal even zat en mocht het gas er weer op.
Afbeelding

Hierbij nog een foto album gemaakt door Tim Goeijenbier https://photos.google.com/share/AF1QipM ... FpMXhROHpB

En de opduwerdag facebook https://www.facebook.com/SleepbotenEnOp ... gVinkeveen

Tot zo ver een stuk van mijn kant, misschien dat forumgenoot Bri of Peter het vervolg opzich willen nemen?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Opduwerdag 2015

Bericht door sailor wim »

Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Opduwerdag 2015

Bericht door schipper-willem »

Wanneer is het van het jaar, 2017 opduwerdag, misschien kom ik met zoon Tim naar Vinkeveen.
Groet, Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Opduwerdag 2015

Bericht door sailor wim »

Hoi Willem.
Ik hoor vanmiddag van Peter Goeiebier dat het dit jaar waarschijnlijk niet doorgaat.
Ik zou forumlid Bri is een PB sturen als ik jou was.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Opduwerdag 2015

Bericht door schipper-willem »

De opduwer van zoon Tim bijna klaar voor te water:

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Willem.
Afbeelding
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: Opduwerdag 2015

Bericht door schipper-willem »

Komend weekend een vorm van opduwer dagen in Woerden.
Zelf ben ik er niet bij, heb dan weer dienst als veerman.
Groet, Willem.
Afbeelding
Plaats reactie