Red het pontje!

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Red het pontje!

Bericht door stevedem »

Done !
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Red het pontje!

Bericht door varg »

gestemd, pijnloos
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Red het pontje!

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
foto Richard van de Berg
Druk, druk druk ja Frank komt niet meer van de pont af voor de tewaterlating denk ik.
http://www.vv-zeldenrust.nl/press/in-de-vaart/
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Red het pontje!

Bericht door paure nesci »

tot s"avonds laat zie ik nog licht branden in die loods , hier worden VEEEEEL overuren gemaakt, dat is zeker !
knappe motorkap ook !
was je er nog uitgekomen met dat "vreemde" contactslot ??
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
WillemB
Berichten: 493
Lid geworden op: wo jul 10, 2013 10:55 am
Locatie: IJmuiden
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Re: Red het pontje!

Bericht door WillemB »

Hoi Frank,

Heb gestemd voor St Agatha.

Geweldig om dit te volgen. En wat een historie! :wink:

Gr Willem.
Beter een anker kwijt dan het schip.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Was leuk Richard dat ik je ons project nog even kon laten zien. Gisteravond kwam er een on-officieel einde aan de werkzaamheden en op wat poetswerk is de Zeldenrust klaar voor tewater volgende week. We hadden een strakke planning en voorzitter Frans is niet alleen een geweldige organisator, hij is tevens bekend als 'slavendrijver' en de vrijwilligers werden flink opgejaagd om de verschillende deadlines te halen. Dat is gelukt en zoals gepland hebben we nu nog een week rust voor het grote feest. Dat is ook nodig want ik loop op mijn tandvlees en ben in die twee maanden bijna 3 kg afgevallen door dat geklauter. Er werd al opgemerkt dat we nu kunnen gaan werken bij het circus!
Intussen ook nog een complete fototenstoonstelling op poten gezet op 4 panelen van in totaal 8 m2. Dat bouwen we komende week op in de Schouwburg voor de opening met genodigden en zetten daar meteen wat tastbare objecten bij, oude rommel zoals we dat gevonden hebben in Panheel.

Hieronder een foto van de stuurhut zoals die gisteravond was, ze zijn hier nog aan het schilderen maar de electra zit er in en werkt dacht ik. Woensdag proefdraaien en nog even de marifoon aansluiten, echte RT 144! kado gekregen.

Er is nog een mooie handgreep onderweg voor op de koppelingshandel en je ziet ook een klein luikje in de vloer. Daarmee kunnen we bij de olieopvangbak komen onder de motor om die indien nodig schoon te maken. Een echte hand-ruitenwisser hebben we ook al gekregen maar het asje moet verlengd vanwege de dikte van het eikenhout ( 4 cm )

Afbeelding

En zie je dat smalle rode ding daar op de vloer? Kenners beseffen direct dat we dus ook hulp van "boven" hebben bij dit project. Om onze pijnlijke knieën te beschermen hebben we van de pastoor een stapel knielkussentjes gekregen van de kerkbanken, jeweetwel.. :D
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

paure nesci schreef:tot s"avonds laat zie ik nog licht branden in die loods , hier worden VEEEEEL overuren gemaakt, dat is zeker !
knappe motorkap ook !
was je er nog uitgekomen met dat "vreemde" contactslot ??
gr Do
Probleem opgelost door een nieuwe te halen met slechts drie aansluitingen. Toen was het zo gepiept en het werkt. Sleutel een tik naar rechts en de lampjes ( dynamo-olie ) gaan branden, nog verder draaien en de startmotor slaat bulderend in. Daar gaat wel even 210 amp doorheen!

Wat de techniek verder betreft: de man van de brandstofdinges is s avonds langs gekomen en heeft met behulp van wat klokjes de pomp voorlopig zo ver mogelijk versteld. Hij staat nu een stuk vroeger maar hij komt later terug want de pomp moet nog een tandje of wat verzet worden. Daar is nu geen tijd meer voor, we kunnen varen voorlopig.

Hieronder een foto van de nieuwe motorkap, van aluminimum...

Afbeelding

Je ziet hier de grote inspectieluiken met luchtsleuven voor de koeling, bovenop ook een luik, je kunt echt voor onderhoud overal goed bij. De toeter aan de voorzijde is de luchtinlaat voor de radiateur. Daarvoor een luikje in de vloer voor de automatische bilgepomp.

Je had het over "overuren" inderdaad en die zijn extra duur....
Dsu het werd tijd om de EOC te bellen en te vragen een expert te sturen om onze bouwverzekering om te zetten in een volwaardige. De expert verscheen, viel bijna om van verbazing en was niet weg te slaan bij ons pontje.. Toen we te horen kregen wat een dergelijk project echt waard is ging ik bijna onderuit. Als ik daar de helft van neem dan zijn onze overuren nog dik betaald! Nooit verwacht.. We krijgen nog een certificaat voor het vervoer van 12 personen en 2 bemaning en er wordt gekeken naar een soort basale opvarenden-verzekering voor het geval dat. De kosten vallen al met al erg mee.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Red het pontje!

Bericht door paure nesci »

Morgen dan ook maar even naar de open dag komen dan ! :D
weet iedereen hier op het forum wel waar die open dag is ? : :shock:
er zullen neem ik aan wel mensen interesse hebben om te komen kijken, toch ? :mrgreen:
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

Open dag, zondag de 11e , plaats. de Hork 25 te Cuijk, naast Boels verhuur. Gebouw is van Bouw mensen, school voor bouw opleidingen.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: Red het pontje!

Bericht door Dirk »

Fantastisch, prachtig werk !!
als t goed is zit er ook een stem vanuit het Zuiden bij de hoop ...
;-D
Geniet volop van de open dag en van de officiele inhuldiging volgende week !!!
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Red het pontje!

Bericht door KarelE »

Frank,

Morgen een hele mooie open dag toegewenst, samen met de crew.

Maak nog even een groot spandoek om je gasten op te roepen te stemmen voor jullie project! Of beter, zet een laptop neer waarmee ze dat ter plaatse kunnen doen.

Ik ben 'grounded', kan niet autorijden op het moment, anders was ik graag langs gekomen!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Red het pontje!

Bericht door paure nesci »

voor wie het nog niet gedaan had, STEMMEN !!!!!! :D :) :o :shock: :? :lol: :roll: :mrgreen: :lol: :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door frank »

En op onderstaande link kun je het resultaat van de OpenDag bekijken:

http://www.vv-zeldenrust.nl/press/uncat ... -open-dag/
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: Red het pontje!

Bericht door johan »

ook direct gestemd hoor! Dus Dirk: al zeker twee stemmen uit het zuiden!
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Red het pontje!

Bericht door paure nesci »

Zo,....schoenen gepoetst, overall uit, colbertje teruggevonden, we zijn er klaar voor !
laat het pondje maar varen !
vanmiddag om 14,30 tewaterlating in Cuijk aan de loswal.
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie