GPS muis voor Windows 10

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

GPS muis voor Windows 10

Bericht door Riverboy »

Voor de GPS ontvangst van ons navigatiesysteem Navigo heb ik tot nu toe kunnen werken met een eenvoudige muis de Globalsat BU-353, maar helaas na de update naar Windows 10 werkt hij niet meer.
Wie weet een goede vervanger hiervoor, hij moet wel gegarandeerd op Windows 10 kunnen draaien.

Groet, Jo
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door RuudMal »

Jo,

ik gebruik de BU353 S4 die werkt wel
gr
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door Riverboy »

Oké Ruud, dat is de opvolger van wat ik nu heb de BU-353. Hier kan ik echter nergens een bevestiging lezen dat hij op Windows 10 werkt, wel op 8 maar dat heb ik niet meer.
Jij werkt hier dus mee op Windows 10?

Groet, Jo
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door RuudMal »

Jo,
klopt icm open CPN en functioneert goed.
ik heb hetzelfde probleem gehad als jij nu hebt . maar een nieuwe aangeschaft, helaas.

misschien de laatste driver downloaden ? misschien het proberen waard ?

Windows 10, 8, 7, Vista, XP USB Driver:
(For 32-bit & 64-bit)
(Supports the following devices: BU-353-S4, ND-105C, ND-100S, DG-200, BR-305-USB8 USB Cable Set)

http://usglobalsat.com/s-24-support-drivers.aspx

gr
ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 72
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 10:28 pm
Locatie: Leiden

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door Richard »

Heb hetzelfde, na aanschaf laptop met windows 10, omdat navigo niet meer zou werken onder Vista, zag de comp. mijn bleutooth GPS-muis niet meer. Ik kan ook geen verbinding meer maken met mijn AIS-transponder.
Leve de vooruitgang!
Om toch in elk geval te kunnen zien waar ik zelf vaar heb ik deze aangeschaft: http://www.wpgps.com/hardware1.html
Werkt goed onder Windows 10.

Gr. Richard
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door RuudMal »

Jo,

prijzen in Nederland variëren van € 44 tot € 85

expansys;
Afbeelding

Marine discounter; (doet z'n discounter naam geen eer aan)
Afbeelding


bij DX.com € 28 wel een levertijd van ca 3 weken.
Afbeelding
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door Riverboy »

Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat ik dan maar de nieuwe BU-353 S4 ga bestellen.
Nog een laatste vraag, ik ben op internet ook de BU 355 S4 tegen gekomen, weet iemand wat het verschil is?

Groet, Jo
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door RuudMal »

Jo,
wat ik even kan ontdekken is dat de 355 een ps2 aansluiting heeft ipv usb


About The BR-355-S4 Serial GPS Receiver

The BR-355-S4 uses a propriatary pin-out on the PS2, which cannot be connected directly to any laptop or PC without the use of a cable set (USB or RS232 + PS2 for power)

gr
ruud
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door Riverboy »

Hier onder deze link staat het verschil, http://www.navishop.nl/globalsat-br355s ... 11822.html
Zoals ik het lees is de 355 geschikt voor andere aansluitingen dan usb.
Ga dus de 353 s4 kopen.
Groet, Jo
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door walvis »

Wij hebben de 353s4 aan geschaft en werken er mee op navigo na upgrade windos 10
Werkt perfect
geert
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 172
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 11:36 am
Locatie: amsterdam
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door Eduard »

Rijverbod, ik heb je een PB gestuurd. Groet, Eduard.
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 172
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 11:36 am
Locatie: amsterdam
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door Eduard »

Ha, die spellingchecker toch ! Riverboy/Rijverbod. Sorry, niet goed opgelet.
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door frank »

Mijn probleem met Navigo en de gpsmuis is wat complexer eigenlijk..
Ik las al de opmerking 'leve de vooruitgang.' en dat klopt. Naar mijn mening "stilstand = vooruitgang" gezien de regelmatige problemen met nieuwe producten.

Nu heb ik dus een superlaptop aangeschaft waar alles van het beste en het nieuwste inzit. Ik koop eens per 10 jaar een nieuwe als de hardware echt op is. Dat heeft het nadeel dat er veel nieuwe techniek inzit en allerhande nieuwe chips en zo.
Mijn gps muis werkt nu niet meer onder win7 en dat komt omdat er een chipset in de laptop zit die meerdere functies combineert. In mijn geval is dat een Sierra chip die voor de GPS zorgt en tevens de GSM 4G simkaart ondersteunt. Dat simkaartje steek je in een aparte gleuf in de laptop en je hebt meteen internet. Prachtige uitvinding overigens.

Maar dat mooie spul maakt ruzie met de drivers van de gpsmuis en dat betekent einde verhaal want ik wil die mooie sierraset niet de-installeren. Navigo helpdesk laat me in de steek dus stoppen we hier en schakelen over naar OpenCpn wat wél samenwerkt met de gpsmuis én met de nieuwe modem-manager onder Linux trouwens. Ben ik weer helemaal gelukkig en gebruik Navigo alleen nog maar als planner voor de route met da database van gegevens van objecten langs de vaarweg en de telefoonnummers.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door Riverboy »

Ja Frank, de ene laptop is de andere niet. Bij mij werkt het goed, momenteel ook nog met de oude gps muis, maar dat is enkel tijdelijk en te danken aan de helpdesk van Navigo. Deze hebben mij dan ook geadviseerd om een nieuwe muis te kopen die Windows 10 aankan anders blijf ik met het probleem zitten. Dat heet vooruitgang, kassa!

Groet, Jo
Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 43
Lid geworden op: ma mei 30, 2016 11:07 am

Re: GPS muis voor Windows 10

Bericht door Pino »

Als je geduld hebt kan je hem ook via DealExtreme bestellen:

http://www.dx.com/p/globalsat-bu-353s4- ... 3aIejU2CNo

Dan is de prijs 28,17 euro. Let wel er bestaat een kans dat je invoerrechten moet betalen. (Dat moet boven de 22 euro maar alleen als jouw pakje ertussen uitgehaald wordt bij het inklaren)

Deze werkt goed met Windows 10. Wel iedere keer dezelfde USB poort gebruiken op je pc/laptop gebruiken. (De muis wordt via USB als een COM poort zichtbaar bijvoorbeeld COM4, op een andere USB poort wordt het dan wellicht COM5. In je navigatie programma stel je de in dat je gebruik maakt van COM4. En dan werkt het niet als je een andere USB poort gebruikt die dan COM5 is)
Denk eerst na, geld uitgeven kan altijd nog.
Plaats reactie