Stop magneet

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Stop magneet

Bericht door Klaver vier »

Hoi kan iemand mijn vertellen of ik een stopmagneet er zonder problemen af kan schroeven,of zit deze ergens aanvast gehaakt
Ik zie een asje uit de magneet komen kan ik dit zonder meer gewoon loshalen
Motor fiat iveco aifo
De magneet weigert soms en als ik er dan een tikje op geef gaat hij weer,wat kan dat zijn?
Kan dat oxidatie of vuil zijn?
Ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Mirte
Berichten: 12
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 5:41 pm

Re: Stop magneet

Bericht door Mirte »

Stopmagneet is los te halen. Elecrltrisch wel even de draadjes isoleren on geen kortsluiting te veroorzaken en merken om aansluiten weer makkelijk te maken. Mechanisch loskoppelen van de brandstofpomp en de bevestiging. Dan is het een kwestie van schoonmaken en testen op gangbaarheid. Suc6 en suc7.
De beste stuurlui zijn monteur.
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Stop magneet

Bericht door Klaver vier »

Ik heb hem er nog niet afgehaald,na ingespoten te hebben met wd 40 werkt hij tot nog toe probleemloos.
Mechanisch loshalen is nog niet zo makkelijk omdat ik geen verbinding in de as zie omdat deze as door een soort kast gaat en dan in de brandstof pomp verdwijnt
Ik denk dat die ( kast) een deel van de distributie is,maar weet dat niet zeker,in die ( kast) zou een koppeling kunnen zitten van de as
De magneet werkt trekkend dus zou er ergens een koppeling moeten zitten.
Maar zolang hij het weer goed doet laat ik hem lekker zitten.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Mirte
Berichten: 12
Lid geworden op: zo nov 05, 2017 5:41 pm

Re: Stop magneet

Bericht door Mirte »

Primagoed.

Zolang ze het doet moet je er niet aankomen zei mijn baas altijd.

Goede vaart.
De beste stuurlui zijn monteur.
HarrieVeen
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 09, 2018 1:35 pm

Re: Stop magneet

Bericht door HarrieVeen »

Dat is een juiste opmerking. Maar als je zoals bij mij iedere keer als je de stopknop bediend de zekering er uit knalt heb je een probleem.
Het de stopknop gedemonteerd en de spoel uit het huis gehaald. Wat bleek de isolatie van de spoel kwam tegen het huis. Niet meer te fiksen. Dus op zoek naar een wikkelbedrijf die mij de spoel kom wikkelen. Dat is gelukt en het werkt nu weer tot volle tevredenheid.
Mirte je zei dat je een Fiat motor er in hebt liggen. In mijn Brabant kruiser ligt ook een FIAT 804 AM van 80 pk. Het schip is van 1973 met alle elektrische ellende van dien. Komende winter daar maar eens mee aan de slag
groet
Harrie van der Veen
WADnWIND

Re: Stop magneet

Bericht door WADnWIND »

Ik heb de stopmagneet of solenoid er uit gegooid. Ooit was een keer een contact draadje los, motor uit en niet meer starten.
hele ding uit de brandstofleiding en weer lopen.
Nu gewoon ouderwets een staaldraadje naar de brandstofpomp, heeft nog nooit geweigerd.
Laatst gewijzigd door WADnWIND op zo aug 12, 2018 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Stop magneet

Bericht door Klaver vier »

Die van ons heeft ook nooit meer geweigert,en we zijn nu een jaar verder,wel zijn ook de start en boegschroef accu,s vernieuwd,dat zou ook wel invloed gehad kunnen hebben
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Plaats reactie