black beauty

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

black beauty

Bericht door frank »

Kijk.. zo hoort het!

Afbeelding

De Friezen staan sterk maar wij kunnen er ook wat van.
Toegift, Snoepje van de Week !!

Afbeelding


fotos: Hans Schiet
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: black beauty

Bericht door paure nesci »

8)
vind ik leuk.
:mrgreen:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: black beauty

Bericht door Klaver vier »

Helemaal mee eens zo hoort het inderdaat,mooi plaatje met mooi pietje.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: black beauty

Bericht door schipper-willem »

Als we het negatieve om kunnen draaien naar het positive ben ik daarvoor zeker in:
Over het algemeen was men in het Nederland van net na de oorlog toen er wat meer te besteden was in een opkomende tijd vaak niet zo rap en lenig als onze mede wereldbewoners uit Afrika er waren immers nog geen sportscholen en liepen vaak kreupel van het hard labeur.
De zwarte Piet van toen was in al zijn simpelheid echt al was hij verkleed en met schoensmeer behandeld, zijn kraag getuigde daar vaak van en hij maakte de meest rare capriolen om in de belangstelling te komen en wat nog meer te blijven.
Het was ook allemaal nog niet zo bombast bleef vaak bij de intocht en in vele gezinnen zorgden de buren voor elkaar dat "de "mand op tijd en met een ruk aan de bel de spanning in de kinderzielen naar het hoogtepunt steeg.
Wat zat er zoal in denk je een rol drop en pepermunt een taai taai pop een speculaaspopje chocoladeletter chocolade sigaren of snoepsigaretten later werden dat op echt lijkende sigarettendoosjes en niet te vergeten een paar gebreide wanten en kousen.
Ik hield het lekkerste altijd voor het laatst en zag soms kans om het zo lang in bezit te houden dat het bijna Pasen was, wel een erg lange voorpret achteraf gezien wellicht tegen het licht van die periode gezien waar nog niet eens alles van de bon was nog niet helemaal verkeerd.
Eigenlijk wil ik hiermee zeggen wat is het Sint Nicolaasfeest nog tegen het licht van toen de warmte ondanks de soberheid de chocolademelk van Blooker cacao met een klein stukje boterletter en voor vader zijn sigaar.
Omzien is vaak een goede reden je het heden met de nodige protesten de rug toe te draaien en van je af te schudden.
Hopend dat we allemaal met kinderlijk kloppend hart misschien nog een als is het maar klein cadeautje blij verrast mogen worden, GEZELLIGE DAGEN,
Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: black beauty

Bericht door Marie Christina »

Wie kan er nu een hekel hebben aan zo'n mooi Pietje?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Pleysant
Berichten: 98
Lid geworden op: za nov 30, 2013 11:24 am
Locatie: DenHaag

Re: black beauty

Bericht door Pleysant »

Kan piet wel gebruiken om de onderkant van de boot te doen.

Vrg,Ed
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: black beauty

Bericht door schipper-willem »

Ed. dat is pas PIETENWERK,dat gun ik zo 'n knap Pietervrouwtje (alternatief voor Pietermannetje) zeker niet.
En bij zulke onschuldige kinderfeesten is het niet betamelijk dat wie dan ook zijn gelijk wil halen op welke wijze dan ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: black beauty

Bericht door frank »

en weet je wat nou het mooiste is??
Ik heb ze ieder jaar aan boord en kan er van genieten... en na jaren een nieuwe Sint, de oude ging met emeritaat zoals dat heet.
Was leuk tripje en komende zondag weer eentje hier in de buurt.
Pontje vaart ook mee met de koperblazers dus da s weer perfecte sfeer.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: black beauty

Bericht door Marie Christina »

Blijven doen.
Zolang je kan.
Oud en jong geniet er van.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie