kosten CVO
Moderators: sailor wim, frank
Re: kosten CVO
verhelderend
geert
geert
Re: kosten CVO
Zolang het allemaal goed gaat loopt het in de praktijk vast en zeker zo als je het omschrijft. Als het misgaat is de koffiedrinkende binnenschipper aan de beurt. Hij is namelijk wel degelijk de gezagvoerder en als dusdanig verantwoordelijk. Dit in tegenstelling tot een officiële loods die alleen aanwijzingen geeft aan de wettelijke gezagvoerder.Baschinist schreef:wij hebben hetzelfde verschijnsel, we mogen met de zeevloot op zeepapieren tot Dordrecht, voor we thuis zijn moeten we nog een uurtje verder de rivier op en moeten er binnenpapieren bijkomen.
Ken het haantjes gedrag ook wel Maar het is niet zo dat diegene met binnenpapieren ineens gezagvoerder wordt. Kan ook niet want het blijft immers een zeeschip. Zelfde situatie als bij beloodsing dus.
In principe kun je zo'n iemand aan boord nemen en in de mess doorvoeren met koffie, zolang die zijn papiertje maar bij zich heeft.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: kosten CVO
Nee, dat kan dus niet. Je blijft zeeschip en tenzij de binnenschipper daar papieren voor heeft, is hij dus niet bevoegd om kapitein op een zeeschip te zijn. Sterker nog, hij mag waarschijnlijk niet eens matroos zijn op een zeeschip.Hij is namelijk wel degelijk de gezagvoerder en als dusdanig verantwoordelijk.
In principe vervuld diegene met een groot vaarbewijs de rol van rivierloods.
Re: kosten CVO
er is een tijd geweest dat personen met zeevaart papieren met aantoonbare werktijd ,op deze papieren hun vaarbewijs deel 1 en 2 konden krijgen .
weet niet meer in welke jaren maar lag in de buurt van 1980 .
en uiteraard konden de mensen met binnenvaart papieren niet de zee papieren krijgen ,daar moest je dan maar weer naar school.
maar goed door de lange jaren pas je je aan aan het warrige beleid wat de overheden hebben gevoerd .
met veel ellende kon je je binnenvaart diploma's in ruilen voor de toen gevraagde grootvaar bewijzen je vaartijden boekjes voor de Rijnvaart en eventuele patenten enz getekende bewijzen van werkgevers ,en was je particulier gegevens van de boekhouder over 5 jaar en nog wat van die flauwekul en dat terwijl een studentje met een roeibootje zomaar een grootvaarbewijs kregen ,tja ja maar dat lag in die tijd wie dit soort zaken moest beoordelen ,in rijswijk .
weet niet meer in welke jaren maar lag in de buurt van 1980 .
en uiteraard konden de mensen met binnenvaart papieren niet de zee papieren krijgen ,daar moest je dan maar weer naar school.
maar goed door de lange jaren pas je je aan aan het warrige beleid wat de overheden hebben gevoerd .
met veel ellende kon je je binnenvaart diploma's in ruilen voor de toen gevraagde grootvaar bewijzen je vaartijden boekjes voor de Rijnvaart en eventuele patenten enz getekende bewijzen van werkgevers ,en was je particulier gegevens van de boekhouder over 5 jaar en nog wat van die flauwekul en dat terwijl een studentje met een roeibootje zomaar een grootvaarbewijs kregen ,tja ja maar dat lag in die tijd wie dit soort zaken moest beoordelen ,in rijswijk .
Re: kosten CVO
De Zaandam was ooit een zeegaand schip toen het nog voer voor de overheid. Hierna is het schip verkocht en voer het op zee en in de binnenwateren rond met mensen die de juiste papieren hadden destijds. Het schip was geregistreerd als pleziervaartuig dus overeenkomstig Klein vbb deel 1 en 2.
De regels zijn nu veranderd dus die gene die met het schip op dit moment varen hebben groot pleziervaart bewijs en mogen dus varen met het schip op alle wateren. immers het schip staat nog steeds te boek als pleziervaart jacht. Echter zijn we nu met cvo bezig en ineens moeten we van register holland een binnenmeetbrief hebben. Nee zeg ik want die binnen meetbrief geld niet op zee. als we straks dus gecontroleerd worden op zee zegt met wat doe je hier met je binnenbootje..... Het schip heeft een geldige zeebrief en mag gewoon op de binnenvaart varen want de schipper heeft de benodigde papieren. andere zeegaande schepen binnen het zeekadetkorps hebben een zeemeetbrief en zijn wel door de keuring zonder die binnen meetbrief. rara hoe kan dat......
eerdaags maar even weer een keer bellen met iemand om weer eens een klap te geven op het verhaal. mag iemand mij eens uitleggen wat men nu wil.
De regels zijn nu veranderd dus die gene die met het schip op dit moment varen hebben groot pleziervaart bewijs en mogen dus varen met het schip op alle wateren. immers het schip staat nog steeds te boek als pleziervaart jacht. Echter zijn we nu met cvo bezig en ineens moeten we van register holland een binnenmeetbrief hebben. Nee zeg ik want die binnen meetbrief geld niet op zee. als we straks dus gecontroleerd worden op zee zegt met wat doe je hier met je binnenbootje..... Het schip heeft een geldige zeebrief en mag gewoon op de binnenvaart varen want de schipper heeft de benodigde papieren. andere zeegaande schepen binnen het zeekadetkorps hebben een zeemeetbrief en zijn wel door de keuring zonder die binnen meetbrief. rara hoe kan dat......
eerdaags maar even weer een keer bellen met iemand om weer eens een klap te geven op het verhaal. mag iemand mij eens uitleggen wat men nu wil.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: kosten CVO
Da's idd weer een aparte die een discussie waard is. Zou ook eens met anderen dan Register Holland bellen en het balletje opgooien.
Re: kosten CVO
HH,
Een zeebrief is niets meer of minder dan een nationaliteitsbewijs voor als je overzee gaat.
Een paspoort zeg maar.
Deze zegt niets over de kwaliteit van het schip.
Dit is weer geregeld in allemaal afzonderlijk certificaten; eisen zijn afhankelijk van je lengte en tonnage.
Heb je deze dan kun je de zee op inclusief bijbehorende bemanning.
Nu ben je een pleziervaartuig, je hebt wel de zeebrief maar niet de afzonderlijke certificaten. Dan heb je dus alleen een paspoort.
Varend moet je dus voldoen aan de gestelde eisen op binnenwateren, waarbij de grens bepaald is door lengte en/of inhoudsmaat.
Dus moet je aan wat regels voldoen, staan in een besluit, waarbij het kadaster ook om de hoek komt kijken.
Hierna mag je gewoon de zee op, voor zover het door je verzekering wordt toegestaan iets met CE keurmerk etc.
Aangezien de regels onderhevig zijn aan veranderingen kan het zijn dat de één het wel voor elkaar heeft gekregen en een ander niet, omdat je bijvoorbeeld een dag te laat was met aanvragen.
Navigo
Een zeebrief is niets meer of minder dan een nationaliteitsbewijs voor als je overzee gaat.
Een paspoort zeg maar.
Deze zegt niets over de kwaliteit van het schip.
Dit is weer geregeld in allemaal afzonderlijk certificaten; eisen zijn afhankelijk van je lengte en tonnage.
Heb je deze dan kun je de zee op inclusief bijbehorende bemanning.
Nu ben je een pleziervaartuig, je hebt wel de zeebrief maar niet de afzonderlijke certificaten. Dan heb je dus alleen een paspoort.
Varend moet je dus voldoen aan de gestelde eisen op binnenwateren, waarbij de grens bepaald is door lengte en/of inhoudsmaat.
Dus moet je aan wat regels voldoen, staan in een besluit, waarbij het kadaster ook om de hoek komt kijken.
Hierna mag je gewoon de zee op, voor zover het door je verzekering wordt toegestaan iets met CE keurmerk etc.
Aangezien de regels onderhevig zijn aan veranderingen kan het zijn dat de één het wel voor elkaar heeft gekregen en een ander niet, omdat je bijvoorbeeld een dag te laat was met aanvragen.
Navigo
Re: kosten CVO
Ed
Bij prins willem zeeverkenners te haarlem zit/zat een inspecteur van lloyds.
Kijk of je info kan krijgen die zullen toch (aanname) het zelfde probleem hebben.
geert
Bij prins willem zeeverkenners te haarlem zit/zat een inspecteur van lloyds.
Kijk of je info kan krijgen die zullen toch (aanname) het zelfde probleem hebben.
geert
- Gerard
- Berichten: 674
- Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
- Locatie: Wisselend
- Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.
Re: kosten CVO
Tsja, als je ziet hoe de IL & T en de keurders na zoveel jaren nog steeds lopen aan te rommelen, de laatsten er een slaatje uit proberen te slaan en er geen eenduidigheid is m.b.t. de richtlijneisen, stimuleerde dat natuurlijk niet om niet zo lang mogelijk te wachten.walvis schreef: Dit had je negen jaar geleden moeten doen.
geert
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
- Gerard
- Berichten: 674
- Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
- Locatie: Wisselend
- Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.
Re: kosten CVO
Wat zijn jouw argumenten? Overigens wordt die avond op zaterdag 24 februari vanaf 20.00 uur herhaald in Vreeswijk op de "Terra Nova". Ik kon niet naar Zutpen maar in Vreeswijk zal ik er zijn.KarelE schreef:Afgelopen woensdag na mijn cursus effe op en neer gescheurd naar Zutphen. Interessante avond, ik heb besloten met BSC in zee te gaan, en me zojuist aangemeld.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
- KarelE
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: kosten CVO
Argumenten niet zoveel. Ja, ze erkennen het vlakrapport dat ik door EOC op laat stellen. Dus dat voorkomt dubbele kosten. En verder maken ze een goede en gedreven indruk op mij. Ik heb ook nog de gesprekken van één van hun keurmeesters met een paar andere aanwezigen zitten volgen. Al met al een positief verhaal.
Ik heb me aangemeld, maar ze kunnen mijn aanmelding pad accepteren als ik de kadastrale registratie heb geregeld. Dat is nog een opgave op zich. We zijn twee jaar geleden verhuisd en er staan nog steeds behoorlijk wat dozen ingepakt. In één van die dozen zit mijn koopcontract. Een betalingsbewijs lukt niet meer, die administratie is al weg. Kortom een heel gedoe en tijdrovend om via een notaris die registratie in orde te laten maken.
Ik heb me aangemeld, maar ze kunnen mijn aanmelding pad accepteren als ik de kadastrale registratie heb geregeld. Dat is nog een opgave op zich. We zijn twee jaar geleden verhuisd en er staan nog steeds behoorlijk wat dozen ingepakt. In één van die dozen zit mijn koopcontract. Een betalingsbewijs lukt niet meer, die administratie is al weg. Kortom een heel gedoe en tijdrovend om via een notaris die registratie in orde te laten maken.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
- Gerard
- Berichten: 674
- Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
- Locatie: Wisselend
- Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.
Re: kosten CVO
Als ik het goed begrepen heb (kan helaas niet zo gauw de bron vinden) hebben de keurders inmiddels met elkaar afgesproken dat ze elkaars vlakrapporten zouden accepteren. Een jaar geleden was dat nog niet zo.KarelE schreef:Argumenten niet zoveel. Ja, ze erkennen het vlakrapport dat ik door EOC op laat stellen.
? Zodra, je een schip verkoopt, zorg je toch dat de kadastrale registratie wordt aangepast omdat je anders als gewezen eigenaar aangesproken kan worden? Vervolgens is het schip aan de koper c.q. nieuwe eigenaar gekoppeld.Ik heb me aangemeld, maar ze kunnen mijn aanmelding pas accepteren als ik de kadastrale registratie heb geregeld.
Een koopcontract is dan overbodig.Dat is nog een opgave op zich. We zijn twee jaar geleden verhuisd en er staan nog steeds behoorlijk wat dozen ingepakt. In één van die dozen zit mijn koopcontract.
Jeetje, dus die vorige eigenaar had in die tijd alle bekeuringen en zo kunnen ontvangenEen betalingsbewijs lukt niet meer, die administratie is al weg. Kortom een heel gedoe en tijdrovend om via een notaris die registratie in orde te laten maken.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Re: kosten CVO
HH,
Even in antwoord op Gerard,
Mogelijk was de boot destijds van aankoop niet meer ingeschreven bij het kadaster of is deze bij verkoop bij het kadaster "doorgehaald".
Op deze manier is de oud eigenaar niet meer aansprakelijk.
De laatste 3 door jou genoemde punten hoeven dan ook niet op te gaan.
Je moet nu voor een CVO aantonen dat jij de eigenaar bent, dat kan deels middels een koopcontract.
Niet iedereen kiest ervoor om ingeschreven te staan bij het kadaster.
Navigo
Even in antwoord op Gerard,
Mogelijk was de boot destijds van aankoop niet meer ingeschreven bij het kadaster of is deze bij verkoop bij het kadaster "doorgehaald".
Op deze manier is de oud eigenaar niet meer aansprakelijk.
De laatste 3 door jou genoemde punten hoeven dan ook niet op te gaan.
Je moet nu voor een CVO aantonen dat jij de eigenaar bent, dat kan deels middels een koopcontract.
Niet iedereen kiest ervoor om ingeschreven te staan bij het kadaster.
Navigo
- quichot
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: kosten CVO
Karel, bel even met het scheepskadaster in Rotterdam.
Toen ik in hetzelfde schuitje zat, en de keuring inmiddels rond was, bleek ook de Jonge Willem uit het kadaster te zijn geschrapt. In een opschoningsronde had het kadaster alle 'slapende' registraties geschrapt.
Ik had in mei 2013 letterlijk nog tien dagen de tijd om die kadastrale registratie rond te krijgen. Ik kreeg van het kadaster alle medewerking. Als ik me daar in Alexanderpolder de volgende dag zou melden met mijn (allang niet meer geldige) meetbrief, en een destijds door mijzelf opgestelde onderhandse aankoopkwitantie, zouden ze het terstond in orde maken. En ze hielden woord: mijn nieuwe registratie stond al in de mail nog vóór ik thuis was.
Toen ik in hetzelfde schuitje zat, en de keuring inmiddels rond was, bleek ook de Jonge Willem uit het kadaster te zijn geschrapt. In een opschoningsronde had het kadaster alle 'slapende' registraties geschrapt.
Ik had in mei 2013 letterlijk nog tien dagen de tijd om die kadastrale registratie rond te krijgen. Ik kreeg van het kadaster alle medewerking. Als ik me daar in Alexanderpolder de volgende dag zou melden met mijn (allang niet meer geldige) meetbrief, en een destijds door mijzelf opgestelde onderhandse aankoopkwitantie, zouden ze het terstond in orde maken. En ze hielden woord: mijn nieuwe registratie stond al in de mail nog vóór ik thuis was.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- sailor wim
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: kosten CVO
Tja het is wat flauw maar 010 hequichot schreef:Karel, bel even met het scheepskadaster in Rotterdam.
En ze hielden woord: mijn nieuwe registratie stond al in de mail nog vóór ik thuis was.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?