Even voorstellen

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Sjoes0
Berichten: 1
Lid geworden op: zo okt 25, 2015 8:54 pm
Locatie: Amsterdam
Info: Ik ben al van af jongs af aan geintresseerd in alles wat met bootjes en boten te maken heeft.
Ik heb sinds 1979 tot 1997 opeen varend woonschip (Hagenaar, 24mtr) gewoond.
Daarna van 1997 tot 2017 in een woonark met altijd veel varend spul om mijn ark heen.
Dat waren zeil en motor jachtjes van een mtr of 6 tot 11.
Nu woon ik in een appartementje in A'dam zuid-oost.
Maar wel met een motorjacht van 12mtr in de jachthaven waar ik het water van Europa en de Med mee wil dun varen.

Even voorstellen

Bericht door Sjoes0 »

Hallo, mijn naam is Sjoerd Siebenga en ben 63j en onderhoudstechinkus wonend in A'dam. Ik ben in het bezit van een motorjacht type: Rego Newlander (11.50 x4.00). Ik woonde al sinds 1980 op het water in Amsterdam havens Oost. Sinds vorig jaar niet meer. Maar door dat ik nu een motorjacht heb mis ik het water niet meer. En wil met het schip door Europa gaan trekken. Ik heb vroeger veel scheepjes gehad, variërend van een varende woonboot tot zeewaardige zeilboten en grachten jachten. Ik ben weer "lid" geworden van deze side voor de ideeën en adviezen. Ieder jaar ga ik naar de HISWA, maar wat viel dat tegen. +/-6 motorjachten in een hoekje weg gedrukt. Handje vol kajuit zeiljachten. De rest werd gevuld met sloepjes speedboten of wat er voor door moest gaan. De rest werd gevuld met ongelukkige massage rommel en lompe elektrische fietsen. Dit is de laatste keer dat ik op de hiswa ben geweest, wat een afgang. Gr Sjoerd
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Even voorstellen

Bericht door Carel-k »

Ik ben een donderdag naar de Hiswa geweest zwaar tegen gevallen boot Holland stukken mooier en beter voor mij ook de laatste keer volgend jaar maar weer naar Boot Holland in Leeuwarden
Heb in ieder geval aan ontwikkelings hulp bijgedragen bakje koffie €2.75 twee croketten plus twee sneetjes brood €8.50
Een pilsje €3.75
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Baschinist »

Ha Sjoerd! Welkom.

Tja de HISWA.....kun je een apart topic over beginnen denk ik. Ik ben er een jaar of 15 geleden al mee gestopt nadat ik Boot Dusseldorf had ontdekt ( al moet ik toegeven dat dat na de crisis ook een stuk minder was).
Maar eerlijk is eerlijk.....als je kijkt wat een plekje huren in de RAI kost voor een bedrijf is het ook geen wonder dat er weinig kraampjes zijn voor "de gewone watersporter".
Tontoos
Berichten: 17
Lid geworden op: vr feb 22, 2019 10:19 am
Locatie: Winschoten

Re: Even voorstellen

Bericht door Tontoos »

Goedemiddag.
Ik ben Antjo alias Tontoos, ik heb als lasser 40 jaar gewerkt op een scheepswerf in Hoogezand.
En ben was al 30 jaar bezig in mijn vrijetijd als klusser bij een klein dhz werfje en de ook werk doe ik nu nog wat werk bij een WSV meestal prodeo,
waar ik ook bestuurslid ben.
Heb zelf nooit een boot gehad maar wel altijd mee bezig geweest dat was voor mij genoeg, heb nu een (Beenhakker) vlet van 6 m. geërfd van het werfje dat is gestopt, daar ben ik nu wat mee bezig. (mijn vrouw wil niet varen)
Ook heb ik veel belangstelling voor grote schepen daarom kom ik nog zo nu en dan op de werf waar ik werkte, o.a. bij een tewaterlating.

Wij gaan met een paar bootvrienden elk jaar naar Boot Holland maar we nemen zelf een rugtasje mee met wat versnapering en wat drinken, want we weten dat het er duur is.
Ik hoop mij hier thuis zal voelen.

Mvg. Antjo
Heb een hekel aan geraniums dus zit ik liever aan een roer.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen

Bericht door sailor wim »

Welkom Antjo.
En veel plezier in je vlet.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
toine
Berichten: 97
Lid geworden op: do mar 07, 2019 4:37 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door toine »

Hallo.
Ik ben Toine, en sinds vandaag lid van dit forum. Wij zijn sinds afgelopen December de eigenaar geworden van een motorschouw van 10,50 meter lang, en 3 meter breed. Na bijna 15 jaar lang met de camper op pad te zijn geweest daar een punt achter gezet. De kinderen werden groter, en het animo om mee te gaan steeds kleiner. Aangezien we, voordat er kinderen waren, al boten gehad hadden, was de keuze al gauw gemaakt. Een motorschouw dus, en helaas, in erbarmelijke toestand. De roest duivel heeft flink huis gehouden, en er zal heel wat roest bikken, en laswerk aan te pas moeten komen, voordat hij uberhaubt weer het water in kan. Waarom begin je er dan aan, nou......de ruimte, uitstraling en het verhaal wat er aan vast zit. Ik ben van huis uit koopvaardij machinist, en via allerlei omwegen uiteindelijk machinist bij de NS geworden. Mijn mentor was de eigenaar van het schip, en had me eens uitgenodigd om aan boord te komen kijken. Zoals gezegd, de ruimte aan boord is me bij gebleven, en daarna is eea in de vergetelheid geraakt. Totdat, jaren later, de zoon van de eigenaar zich bij mij melde, en aan de opleiding machinist NS zou beginnen. Ik was inmiddels ook al een aantal jaren mentor. Maar voordat hij aan de opleiding kon beginnen, voltrok zich een drama, zijn vader, mijn mentor, kwam plotseling te overlijden. De man was net een paar jaar met pensioen.
Affijn, na enige tijd is de zoon alsnog aan zijn opleiding begonnen, en kwam met enige regelmaat de boot ter sprake. Men zat nogal in de maag met het schip, want niemand van de erfgenamen wilde hem hebben. De boot lag inmiddels al geruime tijd op de kant bij een werf, en op enig moment zijn we maar eens gaan kijken. Wat ik toen aantrof was ronduit dramatisch, zo slecht als ie erbij lag. Aan die boot was al jaren geen onderhoud meer gepleegd, en dat was aan werkelijk alles te zien. Maar goed, na lang wikken en wegen hebben we de knoop doorgehakt en hem aangeschaft. Inmiddels is de boot verworden tot een renovatie/restauratie project, maar dat geeft niet, iedere keer als we er mee bezig zijn word ie weer wat beter, met als doel een toonbaar en veilig schip.
Gelukkig is de motor, een MB OM616 (72PK) nog prima, dus is dat een zorg minder. Tot zover het voorstel rondje, en hoop dat vragen alhier meer dan welkom zijn.
Toine
Het interesseert me geen moer wie je vader is, maar zolang ik zit te vissen loop jij niet over het water.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen

Bericht door sailor wim »

Hoi Toine .
Welkom hier.
Vraag maar los.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Even voorstellen

Bericht door paure nesci »

Hey Toine , en we zijn ook dol op foto's !
Welkom b.t.way....
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
toine
Berichten: 97
Lid geworden op: do mar 07, 2019 4:37 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door toine »

Wil best een foto'tje plaatsen, maar hoe ?
Toine
Het interesseert me geen moer wie je vader is, maar zolang ik zit te vissen loop jij niet over het water.
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Even voorstellen

Bericht door paure nesci »

Ga naar : mededelingen- registrstie en dan naar de "foto uloadservice "
In t begin ff klooien maar t went snel , ik kan dat niet op mn mobiel maar gebruik daar altijd de P.C. voor....
Succes ,
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen

Bericht door sailor wim »

Hoi.
Ik ben blij en fier dat Richard de uploadservice heeft gemaakt en onderhoud.
Maar ook heeft Richard het software matig mogelijk gemaakt om na instalatie van Tapatalk vanaf je smartfoon foto's te plaatsen die wel op je foon moeten staan.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Even voorstellen

Bericht door paure nesci »

Dan ga ik die tapatalk toch ook nog eens proberen.....( Eerst samen met dochterlief , die heeft daar iets meer kijk op dan ik.... :mrgreen:
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Jilles
Berichten: 1
Lid geworden op: ma feb 22, 2021 2:45 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Jilles »

Hallo,
Mijn naam is Jilles Tjoelker en ben in het bezit van een aquanaut uit het begin van de jaren zeventig. We liggen met onze boot in Drachten.Mooi dichtbij de Friese meren.En ben sinds vorige week lid van dit forum. In mijn dagelijks leven ben ik chauffeur op een kieptrailer.
Groet Jilles.
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Twei Woiven »

Ah, welkom.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Plaats reactie