Johanna naar de werf
Moderators: sailor wim, frank
- KarelE
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Johanna naar de werf
Vandaag is de Johanna van Gouda naar Alphen overgebracht voor een uitgebreide werfbeurt. Morgen wordt ze drooggezet en afgespoten. Zal me benieuwen wat voor baard eronder zit, dat zal best een boel zijn na 10 jaar!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Re: Johanna naar de werf
Succes op de werf! Wij gaan komende week
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Re: Johanna naar de werf
HH,
Ze vaart en op eigen kracht, zie ook nog eens dat er iets van een boeggolf is, dus er is ook wat snelheid.
Succes en we zijn benieuwd.
Navigo
Ze vaart en op eigen kracht, zie ook nog eens dat er iets van een boeggolf is, dus er is ook wat snelheid.
Succes en we zijn benieuwd.
Navigo
- quichot
- Berichten: 2088
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: Johanna naar de werf
Houd ons op de hoogte. Succes!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- Richard van den Berg
- Berichten: 580
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
- Locatie: Rustenburg
- Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat - Contacteer:
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
- Locatie: Hilversum
Re: Johanna naar de werf
Zo te zien loopt de motor nu helemaal goed,ik hoop dat de boot meevalt als hij er uit is,Karel heel veel succes je hebt het weer in elk geval mee.
Gr René ( klaver vier)
Ik blijf het volgen
Gr René ( klaver vier)
Ik blijf het volgen
Klaver vier
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: Johanna naar de werf
Respect en een diepe buiging.
Gr Wim
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- KarelE
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: Johanna naar de werf
Dank jullie wel!
Ze staat droog en wordt afgespoten. Benieuwd wat de inspecteur van BSC morgen allemaal vindt! Zal wel een hele waslijst zijn, ik heb niet veel kunnen voorbereiden na al dat gedonder met de motor. Zo houd ik aan de keuring wel een overzichtelijke boodschappenlijst over. Daar een begroting van maken en dan kijken of er nog een restje geld over is voor kimkielen en een kopbolder en nog zo wat leuk om te hebben dingetjes.
Maar gisteren heeft de Kromhout geen slag overgeslagen. Dus dat is bereikt.
Vanmiddag even boodschappen gedaan bij het bunkerstation, de hulpen moeten wel goede spullen hebben bij het schilderen.
De motorenman van de werf heeft wel een duidelijke mening over gtl: waag het niet om de Kromhout erop te laten draaien. Alle rubbers lossen op en gaan lekken. Nou dat ga ik dan ondervinden, volgens de literatuur komt dat door de lagere dichtheid en niet door het oplossen van rubbers. Volgens diezelfde literatuur is dat oplossen al door de oorspronkelijke diesel gebeurd. Tenslotte vraag ik me af waar allemaal rubbers zitten. Tot nu toe maar eentje gezien, bij het glaasje op de opvoerpomp. Verder zijn alle aansluitingen op de pomp met banjobouten en koperen ringen.
Op de helling:
Beunkoeler:
Deukje in schroef:
Doe moet er toch af om iets lichter te zetten. Ik haal de 1500 toeren niet, zonder baard max 1300 toeren en een beetje
Ze staat droog en wordt afgespoten. Benieuwd wat de inspecteur van BSC morgen allemaal vindt! Zal wel een hele waslijst zijn, ik heb niet veel kunnen voorbereiden na al dat gedonder met de motor. Zo houd ik aan de keuring wel een overzichtelijke boodschappenlijst over. Daar een begroting van maken en dan kijken of er nog een restje geld over is voor kimkielen en een kopbolder en nog zo wat leuk om te hebben dingetjes.
Maar gisteren heeft de Kromhout geen slag overgeslagen. Dus dat is bereikt.
Vanmiddag even boodschappen gedaan bij het bunkerstation, de hulpen moeten wel goede spullen hebben bij het schilderen.
De motorenman van de werf heeft wel een duidelijke mening over gtl: waag het niet om de Kromhout erop te laten draaien. Alle rubbers lossen op en gaan lekken. Nou dat ga ik dan ondervinden, volgens de literatuur komt dat door de lagere dichtheid en niet door het oplossen van rubbers. Volgens diezelfde literatuur is dat oplossen al door de oorspronkelijke diesel gebeurd. Tenslotte vraag ik me af waar allemaal rubbers zitten. Tot nu toe maar eentje gezien, bij het glaasje op de opvoerpomp. Verder zijn alle aansluitingen op de pomp met banjobouten en koperen ringen.
Op de helling:
Beunkoeler:
Deukje in schroef:
Doe moet er toch af om iets lichter te zetten. Ik haal de 1500 toeren niet, zonder baard max 1300 toeren en een beetje
Laatst gewijzigd door KarelE op di okt 16, 2018 7:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
- paure nesci
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
- Locatie: Cuijk
Re: Johanna naar de werf
Nou Karel , de mosselen houden wel van een koelertje , zo te zien !
Respect man ! Fijn dat de Kromhout lekker bleef lopen , en succes met de werfbeurt !
Gr Do
Respect man ! Fijn dat de Kromhout lekker bleef lopen , en succes met de werfbeurt !
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Johanna naar de werf
Valt mee na 10 jaar toch!?
Mooi dat de motor lekker is blijven lopen.
Succes en werkse!
Mooi dat de motor lekker is blijven lopen.
Succes en werkse!
- Handige Harrie
- Berichten: 296
- Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
- Contacteer:
Re: Johanna naar de werf
Dat valt me nog niets tegen. Ik heb wel eens meer mossels gezien met 6 jaar er tussen.
Heb je in iedergeval een "goed" verfje dr onder gehad
Heb je in iedergeval een "goed" verfje dr onder gehad
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
- Marie Christina
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
- Locatie: Noord Drenthe
Re: Johanna naar de werf
Af en toe op zout water varen scheelt ook een jas.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
-
- Berichten: 409
- Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
- Info: Luxe motor Iris
ligplaats Amsterdam
werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.
28.03 x 5.06 x 1.00 m
Daf 575 met turbo 120 PK
ZF electro magnetische keerkoppeling
Re: Johanna naar de werf
Ook lekker aan de klus. succes!
-
- Berichten: 598
- Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
- Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)
Re: Johanna naar de werf
Goedenavond allen, @ KarelE : bewondering voor je doorzettingsvermogen, ik weet als geen ander wat er voor nodig is om weer op gang te komen uit een depressie, ben er weer al 4 jaar+ slachtoffer van .
Ik hoop van harte dat de inspectie/ keuring een betaalbaar lijstje oplevert voor je, succes daarmee!!
Blijf je avontuur met de " Johanna " volgen.
groet Ad
Ik hoop van harte dat de inspectie/ keuring een betaalbaar lijstje oplevert voor je, succes daarmee!!
Blijf je avontuur met de " Johanna " volgen.
groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi
Re: Johanna naar de werf
Karel,
wij hebben de cvo keuring ook op de Zaandam gehad. De keurmeester/inspecteur was geen onredelijke kerel. Enigste wat ik zelf gemerkt heb en gehoord bij andere schepen is dat als hij zegt dat je iets moet veranderen of een eis je wel even kijkt of het niet te ver door getrokken wordt naar de beroepsvaart. Het is en blijft een jacht en daar zit hem het knelpunt. Er zijn geen of nauwelijks richtlijnen voor de keur van een jacht. Het is maar net wat de inspecteur zelf vind. Door gewoon even over dingen te praten kun je vaak al een hoop kosten beperken. Klein voorbeeldje: we hebben op de dagtank een hoog en een laag nivo alarm gemaakt. Vind dit wel zo prettig als je met jeugd werkt en je word weg geroepen tijdens het vullen van de dagtank. Deze loopt over in een hoofdbunker bij optoppen, dus er gaat niets mis als hij te vol raakt, echter bij leeg dan stoppen de brommers er wel mee. Dit is geen eis maar hij zag wel dat we nadachten over bepaalde dingen. Hier werd hij wel blij van. Zo hielden we ook bij welk onderhoud een werktuig bij welke uren en datum we hebben uitgevoerd en wat er eerdaags aan zat te komen. (dit kan je heel simpel bij houden met exel) Hier was hij ook verbaasd over dat we dit serieus aan pakten en bij hielden.
Zou willen dat de Zaandam er na zoveel jaar ook zo weinig aangroei had. als wij 3 jaar te water liggen in die brakke zooi dan komt er geheid een 5 m3 aangroei vanaf. In zoet of zout water liggen zou al een hoop schelen maar die brakke zooi.......
Veel succes en sterkte bij je keuring en werfbeurt!
wij hebben de cvo keuring ook op de Zaandam gehad. De keurmeester/inspecteur was geen onredelijke kerel. Enigste wat ik zelf gemerkt heb en gehoord bij andere schepen is dat als hij zegt dat je iets moet veranderen of een eis je wel even kijkt of het niet te ver door getrokken wordt naar de beroepsvaart. Het is en blijft een jacht en daar zit hem het knelpunt. Er zijn geen of nauwelijks richtlijnen voor de keur van een jacht. Het is maar net wat de inspecteur zelf vind. Door gewoon even over dingen te praten kun je vaak al een hoop kosten beperken. Klein voorbeeldje: we hebben op de dagtank een hoog en een laag nivo alarm gemaakt. Vind dit wel zo prettig als je met jeugd werkt en je word weg geroepen tijdens het vullen van de dagtank. Deze loopt over in een hoofdbunker bij optoppen, dus er gaat niets mis als hij te vol raakt, echter bij leeg dan stoppen de brommers er wel mee. Dit is geen eis maar hij zag wel dat we nadachten over bepaalde dingen. Hier werd hij wel blij van. Zo hielden we ook bij welk onderhoud een werktuig bij welke uren en datum we hebben uitgevoerd en wat er eerdaags aan zat te komen. (dit kan je heel simpel bij houden met exel) Hier was hij ook verbaasd over dat we dit serieus aan pakten en bij hielden.
Zou willen dat de Zaandam er na zoveel jaar ook zo weinig aangroei had. als wij 3 jaar te water liggen in die brakke zooi dan komt er geheid een 5 m3 aangroei vanaf. In zoet of zout water liggen zou al een hoop schelen maar die brakke zooi.......
Veel succes en sterkte bij je keuring en werfbeurt!