zwemplateu

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

zwemplateu

Bericht door paure nesci »

tsja, hoe gaan we nu op een esthetisch verantwoorde manier hier hier een zwemplateu maken, of zal ik er twee maken ? :roll:
wel handig met in en uitstappen van de kayak , en als standplaats voor de zodiac..... 8)
dus verstevigings schoren naar boven is niet mooi ( en niet handig ) :cry:

Afbeelding
Afbeelding
beetje prakkedenken enzo...... :wink:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: zwemplateu

Bericht door frank »

Dat gesleep met die dingen is altijd een ramp. Grote davids achterop en zo, geen gezicht op jouw boot.
Er zijn andere constructies heb ik ooit gezien heb waarbij je die lelijke dingen niet nodig hebt.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: zwemplateu

Bericht door edorem »

Goedenavond Do ik heb je verslag gelezen en petje af hoor wat heb jij er een werk van gemaakt en vooral met dat houtwerk , ik denk dat je er met het maken van een zwemplateau er ook wel uit komt . het enige wat ik kan aanraden is om zoiets proberen simpel visueel te maken bv links en rechts op die stabilisators 2 latten naar achteren te laten uitsteken daar tussen nog een lat en dan een groot stuk karton erop en in vorm brengen .
veel succes gr. Edorem
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: zwemplateu

Bericht door paure nesci »

Goh , goed idee ! :D
Met pvc pijp en knietjes ff iets proberen, ga ik mee aan de slag.....
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: zwemplateu

Bericht door paure nesci »

afgelopen tijd af en toe toch wat aan t freubelen geweest,
Afbeelding
latjes , klemmen , stukkies karton , rolmaatje , haakse hoek , veel denken , pro's & con's , wel doen niet doen , grrrrr , twijffels , :twisted:
Afbeelding
uiteindelijk zal het zoiets moeten gaan worden.....
Afbeelding
maar dan aan twee kanten, en ik probeer het opklapbaar / afneembaar te maken...... :shock:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: zwemplateu

Bericht door KarelE »

Zorg ervoor dat het errug stevig is, zeker als het opklapbaar is. Het zou jammer zijn als de eerste de beste onbehouwen huurboot de zaak in een sluis aan flarden vaart.

Ik zou dikke stukken plaat op de huid lassen ter plaatse van de bevestiging, zodat de puntbelasting bij een aanvaring met het platform niet tot een deuk of erger nog scheur in de scheepshuid leidt.

Maar misschien is mijn opmerking overbodig, die cirkels in ruitjespapier lijken daar al op. Maar ik zou ze groter maken denk ik.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: zwemplateu

Bericht door paure nesci »

Karel , ik ben van plan ze aan de binnenkant "door te zetten "en te bevestigen aan n spant , wil liever niet aan de spiegel gaan lassen ( i.v.m. kromtrekken en extra plamuur en lakwerk )
en ja , hufterproof is wel veiliger , maar ik wil er nou ook weer niet een botsboot van maken..... 8)
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: zwemplateu

Bericht door quichot »

Je hebt een prachtig scheepje en niet een 13-in-een-dozijnkruisertje. Uniek en authentiek. Vind je het niet zonde om dat aan te tasten met zo'n flap?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: zwemplateu

Bericht door paure nesci »

Guido , daarom ga ik ook niet over een nacht ijs , ik loop ( drijf) al n jaar of wat te twijffelen.
Er ff ad hok een balkon aanlassen is zo gedaan , maar dat is verkrachting en dus strafbaar !
Ik wil het netjes en subtiel maar wel goed !
En belangrijkste , het gemak ervan .
Schipperse last van reuma en zal niet zomaar de plomp in duiken zoals ik wel graag doe , maar wil wel graag met de beentjes in t water spartelen.......
Bovendien blijft het demontabel .
We gaan t beleven !
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: zwemplateu

Bericht door sailor wim »

Hoi mannen.
Ik begrijp Guido best, maar het heet pleziervaart.
En als de schipperse langer plezier houd dan is de keus snel gemaakt denk ik.
Do maak het passend ik volg dit topic met veel interesse
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: zwemplateu

Bericht door Marie Christina »

Ik denk dat er ook best iets te maken valt dat bij het schip past.
Een mooie houten grating op het frame. zal helemaal niet misstaan.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: zwemplateu

Bericht door edorem »

Goedenavond Do ik heb al meerdere keren naar je bootje gekeken en als ik dan lees dat schipperse last van reuma heeft weet ik zeker dat je straks zegt dit had ik veel eerder moeten doen . Je idee voor 2 plateau s te maken ben ik het helemaal mee eens . de bevestiging op de achterkant met een ronde schijf is ook goed hetzelfde principe als de boutbare uitlaatflens , de contour van je plateau zou ik anders doen ik liet hem van links naar rechts gebogen lopen dan is je plateau bij de trap breder dan aan de buitenkant en komen de lijnen van je schip hierin terug ( bolle zijwanden , bol dek en als ik het goed zie is de achterkant ook een beetje bol . ) De huidige reling naast de zwemtrap verlengde ik naar beneden op hart buis van plateau zodat dit gelijk een schoorfunctie heeft daar tussen kun je een mooie degelijke vaste trap maken , aan de buis van het plateau strips lassen waar je hardhouten vlonder plankjes aan bout, mooi bovenkant buis gelijk . en als je toch bezig bent uitlaat naar buitenkant brengen . Do in ieder geval succes en wat je ook maakt ik vind het een verbetering Gr.Edorem
Aoosterhof
Berichten: 33
Lid geworden op: ma aug 28, 2017 10:29 am

Re: zwemplateu

Bericht door Aoosterhof »

Hoi Do,

Dat gaat jou vast wel lukken. Wel moet ik zeggen wanneer ik mijn boot achteruit m'n box in vaar, niet altijd gemakkelijk heb van m'n plateau. Wat vind je dan van het zwemplateau op mijn boot, is appartement van RVS gemaakt? Misschien kun je hieruit inspiratie opdoen?

Ik blijf je project volgen!

Gr, Auke
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: zwemplateu

Bericht door paure nesci »

nou , aangezien we wel n keer het water in willen met die boot toch m'n R.V.S. mannetje maar weer eens aan z'n jasje getrokken..... :shock:
allehand k.smoesjes en aanverwante drama , kortom , nog niks aan gedaan..... :x
ik vrees dat we zonder zwemplateau te water gaan over n paar weken...... :(
ik heb nog een en ander aan te pakken maar de achterkajuit ga ik dus ook maar weer dicht timmeren :evil:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie