Smeerolie ipv mengsmering

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door wrotter »

het is allemaal niet zo verwarrend als je het bpr er goed op na leest vaarbewijs kan of mag registratie 20km of meer ols je dat kan of wild ,dus zie ik het niet zo moeilijk ,maar ik vind het een beetje dom van mensen om er een motor van zeg 80-60 pk achter te hangen en dat ze nooit harder varen dan die 20 km ,zo maak je het je zelf moeilijk met die grote ambtenaren magneet daar achter op .
Eddy Keijzers
Berichten: 47
Lid geworden op: vr aug 31, 2018 3:10 pm

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Eddy Keijzers »

wrotter schreef:men kan nooit een prent krijgen op het dat er een motor zeg 80 pk aan hangt en maar die 6 km/u vaart dat is Gods onmogelijk en nog nooit van gehoord in mij leventje als boa nautische zaken maar ja het kan dan bv voor het niet dragen van een zwemvest of het veiligheid touwtje niet om de pols vast of geen brandblusser en dat soort van zaken .,ook nog nooit van gehoord van collega's van de politie te water en de regio te water . en ga je met zoiets naar de officier van justitie zal hij hem ook direct verscheuren .en ook brigadiers zijn altijd met ze.n tweeën dan zijn ze allebei fout ,maaaar je kan eens een overijverige boa treffen die gefrustreerd is tja dat zie je soms ,komt weer die regel van de officier van justitie naar voren .
Jullie bekeuren dan wel niet in dit geval.
Maar jullie zouden dat wel mogen/moeten doen volgens het BPR.
Harden kunnen dan 20km/h is registratie/snelle motorboot is vaarbewijs plichtig met alle aanvullende verplichtingen.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Marie Christina »

Dat is toch ook wat er gezegd wordt?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Eddy Keijzers
Berichten: 47
Lid geworden op: vr aug 31, 2018 3:10 pm

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Eddy Keijzers »

Marie Christina schreef:Dat is toch ook wat er gezegd wordt?
Er wordt gezegd dat er niet bekeurd wordt en dat de officier van justitie het anders tegenhoud, maar het is gewoon een overtreding en zou bekeurd moeten worden vanuit hun taak en niet tegen gehouden mogen worden.
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Baschinist »

Kan uit betrouwbare bron ( :mrgreen: ) melden dat daar gewoon voor bekeurd wordt.

Of dat al dan niet terecht is gaat volgens mij de OvJ niet over.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Marie Christina »

Ik raak de draad nu een beetje kwijt.
Maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.

Hoe kan je nou bekeurd worden voor iets dat je zou kunnen gaan doen?|
Zoals mijn voorbeeld met auto's: elke auto kan harder dan 130 km/u.
Dan krijg je toch ook geen bekeuring?
"Ja, maar agent, ik reed 110".
"Niks mee te maken, meneer. U zou harder kunnen gaan dan 130. Alstublieft een prent".

Of interpreteer ik nu posts verkeerd?
Want het begint wat door elkaar te lopen, nu. :|
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Baschinist »

Dat is op zich toch niet zo vreemd?

Neem diezelfde auto: Als je er niet mee rijd zul je geen prent krijgen voor een snelheidsovertreding. Vergeet je hem te keuren of verzekeren dan krijg je gewoon de boete thuis gestuurd, ongeacht of je er mee rijd of niet.

Moet je met de brommer mee naar de rollenbank dan krijg je een prent als hij te hard kan, ongeacht de snelheid die je reed ten tijde dat je er mee werd aangehouden.

Rijd je met diezelfde brommer naast een fietser zonder helm voor een goed gesprek met 15 km/uur dan krijgt de brommer een prent en de fietser niet Je hebt een brommer: dus helmplicht, ongeacht de snelheid die er mee rijd op dat moment.

Idem met een snel bootje. Vaar jij niet te hard met een snelvarend bootje dan zul je daar geen prent voor kunnen krijgen, alleen je snelheid op dat moment ontheft je niet van de andere verplichtingen als vaarbewijs, reddingsvest, brandblusser, etc.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Marie Christina »

Ja, dan zeggen we hetzelfde.
Klopt het tóch. :)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Baschinist »

Ja okee :lol:

Maar neem van mij aan.....die prent voor een afwezige brandblusser/ zwemvest wordt gewoon geschreven, al zit je nog aan de boottrailer vast bij wijze van spreken. :mrgreen:
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Waterman »

Baschinist schreef: zo jun 09, 2019 7:15 pm Dat is op zich toch niet zo vreemd?

Neem diezelfde auto: Als je er niet mee rijd zul je geen prent krijgen voor een snelheidsovertreding. Vergeet je hem te keuren of verzekeren dan krijg je gewoon de boete thuis gestuurd, ongeacht of je er mee rijd of niet.
Nee nee Bas,
Je haald er uitvluchten bij,die niet relevant zijn.
Het gaat pur sang om het feit, dat als je sneller kan dan,dan krijg je een prent.
En of de APK of verzekeren etc ,dat kan ons helemaal niets schelen,want daar is de wetgever duidelijk over.
En/of een dodemanskoord al of niet gebruikt word,dat is totaal niet aan de orde.

Het gaat mij erom,wat is de criteria waarmee de wetgever bepaald,dat je geen motor achter je boot mag hebben,waarmee je sneller kan dan 20km/h.
Want dat betekend,dat indien je dat wel doet,je in overtreding bent.
Maar er staat nergens,dat je geen 100 pk motor achter een RIB van 4,50m mag hebben.
Evenmin staat er in het wetboek,dat je geen 9,9 pk achter een duwbak mag hebben.

Geen poespas erbij halen,dat niet relevant is,want het gaat pur sang om het feit, dat je niet sneller KAN DAN 20km/h

Ik moet toch zelf kunnen bepalen of ik er en motor achter kan plakken die bv 100pk heeft,maar die ik heb laten begrenzen?
Het is toch van de zotte,dat ik bekeurd kan worden omdat mijn boot i.c.m. een motor sneller kan,maar het niet doe?
Zolang ik geen snelheidsovertreding bega,is er toch niets aan de hand?


Een ding dat op een trailer staat,kunnen ze niet eens bekeuren,want er wordt niet eens mee gevaren.
Een agent die daarvoor bekeurd,is aanvechtbaar.
Daar maakt de rechter gehakt van.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Baschinist »

Het gaat pur sang om het feit, dat als je sneller kan dan,dan krijg je een prent.
Nee, dan krijg je geen prent voor je snelheid als je je keurig aan het aldaar geldende snelheidslimiet houd. Je kunt wel een prent krijgen als je niet voldoet aan de voorwaarden die gelden voor het betreffende vaartuig wat je bestuurd.
En/of een dodemanskoord al of niet gebruikt word,dat is totaal niet aan de orde.
Ja, dus wel als je een vaartuig bestuurd wat harder KAN dan 20 km/uur.
Het is toch van de zotte,dat ik bekeurd kan worden omdat mijn boot i.c.m. een motor sneller kan,maar het niet doe?
Nee, zo zot is dat niet. Zo zit de hele wetgeving in elkaar. Je kunt heel je woonkamer wel behangen met machinegeweren onder het mom van: Ja, maar ik schiet er niet mee. Zo werkt het niet.
Een ding dat op een trailer staat,kunnen ze niet eens bekeuren,want er wordt niet eens mee gevaren.
LEZEN! heb ik namelijk ook nergens beweerd
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Waterman »

Nou ik lees hier toch,al zit je nog aan de boottrailer vast b.w.v.s.
Baschinist schreef: zo jun 09, 2019 7:48 pm Maar neem van mij aan.....die prent voor een afwezige brandblusser/ zwemvest wordt gewoon geschreven, al zit je nog aan de boottrailer vast bij wijze van spreken. :mrgreen:
Hoe stel jij je het dan voor als ik het niet goed lees?
Ik sta met trailer in het water,en de boot ligt er nog net op , of zoiets?
Of ik sta net met dat ding op de wal,heb hem uit het water gehaald?
Ik kan je niet helemaal volgen nu.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Baschinist »

"Bij wijze van spreken" m.a.w., niet te letterlijk nemen.

Waar het om gaat in dit gesprek is dat oom agent niet hoeft te wachten tot het moment dat je daadwerkelijk harder gaat dan 20 km/uur om je op de bon te slingeren vanwege een ontbrekende brandblusser o.i.d., dat kan hij " bij wijze van spreken" al op het moment dat je bootje van de helling gaat, drijft en je met het liertouwtje nog vast zit aan je trailer.
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door Waterman »

Baschinist schreef: zo jun 09, 2019 8:49 pm "Bij wijze van spreken" m.a.w., niet te letterlijk nemen.
Oke,ik had dat anders begrepen.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Smeerolie ipv mengsmering

Bericht door wrotter »

ik vind het zo langzamer hand wel een vreemd gelul worden ,nee men kan niet verbaliseren als je hoe dan ook niet vaart ,als je kan of mag en je bent geregistreerd )anders kan men niet weten of je harder kan zal niemand jou wat maken ,je valt dan onder de normale regels van het bpr en dus niet iedere brigadier heeft kennis van het bps zij moeten werken volgens het feiten boekje wat hun leidraad is dus bevoegd zijn voor op het water .en zo heb je dus de afdeling spoor en water zo staat het ook op de auto's
als enigste heb ik dan gezegd dat als er een sterk vermoeden is dat ,wanneer er geen registratie opstaat en bv een motor van 40 of veel meer pk men het bootje zal kunnen aanhouden voor controle en dan heb je mensen die zeggen wij kunnen niet harder dan die 20 km ,men zal dan bewijzen moeten dat dat zo is ,zo niet goed de klos ,zo wel moet men met goede bewijzen komen dat de motor zo blijven en niet verstelbaar is afgesteld ,heeft men geluk tja in mijn werkbare tijd hebben we dit vele malen al meegemaakt altijd weer een hele hoop poespas .

maar wat sommigen zeggen dat men een verbaal kan krijgen terwijl men langzaam vaart maar harder kan is ……..
als je het allemaal wild weten stap eens bij de politie te water aan boord en maak eens een praatje ook zij vinden dat vaak wel leuk .
Plaats reactie