Ons ‘projectje’

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Nieuwkoop
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 31, 2012 9:19 pm

Re: Ons ‘projectje’

Bericht door Nieuwkoop »

Voor de kiel geen afgewerkte olie gebruiken. daar zitten zuren en andere verontreinigingen in die staal aantasten.
Verder stinkt het in de boot van oude olie. Misschien wil je in de toekomst iets anders en zit je met die rommel.

Zelf heb ik hem leeg gemaakt van koelvloeistof, gedroogd en 5 liter lijnolie erin gedaan in het voorjaar.

Bij Bruinisse is oliehandel Roukema. die verkoopt conserverings olie voor holle ruimten hoorde ik afgelopen week.
Dat is nog beter denk ik. Ga ik zelf ook nemen bij de volgende keer dat we droog gaan.

De truc met water afvullen en leeg laten lopen klopt en hoorde ik pas ook bij Roukema.
bassie77
Berichten: 20
Lid geworden op: ma aug 12, 2019 12:12 pm

Re: Ons ‘projectje’

Bericht door bassie77 »

Tijd voor een update. Door drukte en omstandigheden een beetje weinig tijd gehad. In ieder geval besloten de watertanks te vernieuwen. 1 is er al uit!

Afbeelding
Ilona heeft er gelukkig nog zin in :)

Afbeelding

Afbeelding
De spanten en dus de lastige te bereiken ruimtes zijn het lastigste (volgens Ilona :) )

Afbeelding

Afbeelding
De eerste vlakken in de owatrol CIP. Vanaf volgende week gebruiken we alleen nog maar Sigmaprime 200 maar deze hadden we nog niet voorhanden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een kleine waterlekkage (via de deur)

Afbeelding
Eerste laag Sigmaprime 200.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door bassie77 op zo sep 22, 2019 10:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
bassie77
Berichten: 20
Lid geworden op: ma aug 12, 2019 12:12 pm

Re: Ons ‘projectje’

Bericht door bassie77 »

Afbeelding

En de 1e laag Sigmacover 630 zit erop. Wordt een lekker witte machinekamer zo. Moet nog e.a. gebeuren maar de planning is om de machinekamer over drie weken gereed te hebben. Aansluitend zal de nieuwe vloer gemaakt worden en kunnen we ook werken aan de technische installatie.
Laatst gewijzigd door bassie77 op zo sep 22, 2019 10:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ons ‘projectje’

Bericht door sailor wim »

Nou nou dat ziet er weer verzorgd uit.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
bassie77
Berichten: 20
Lid geworden op: ma aug 12, 2019 12:12 pm

Re: Ons ‘projectje’

Bericht door bassie77 »

sailor wim schreef: zo sep 22, 2019 10:04 pm Nou nou dat ziet er weer verzorgd uit.
Gr Wim
Dank je Wim, We willen met de beperkte ervaring en kennis die we hebben een maximaal resultaat neerzetten.
bassie77
Berichten: 20
Lid geworden op: ma aug 12, 2019 12:12 pm

Ons ‘projectje’

Bericht door bassie77 »

Ook aan de onderzijde gaat het werk door. Iedere keer doen we een stuk kaalmaken met de tercoo. In plaats van Owatrol gebruiken we nu direct Sigma. We laten het stuk waar binnenkort gelast gat worden uiteraard vrij.

Afbeelding
In schilder modus
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En onze waakhondjes zijn er ook bij!

Afbeelding

Afbeelding
Alle credits voor het Tercoo werk voor mijn vriendin. Zoals een mede klusser op de werf al zei: Ik wil ook zo''n vrouw :)

Afbeelding
Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Ons ‘projectje’

Bericht door Navigo »

HH,

Dat schiet lekker op hoor.

Lekker die standpijp weg en een lekker fris kleurtje. Of is wit geen kleur? Nu iig lekker fris.

Maak je/ las je de doorvoer schroefaskoker naar het schot/ vlak ook nog dicht? Desnoods box je hem gedeeltelijk in.

Is goed te doen en je sluit mooi enige vorm van lekkage naar de kiel af. Dat wat er dan nog aan vocht is laat het ijzer aan de binnenzijde oxideren?roesten. Dit proces stopt dan als de zuurstof weg is.

Navigo
JanSr
Berichten: 280
Lid geworden op: di okt 08, 2013 1:06 pm

Re: Ons ‘projectje’

Bericht door JanSr »

Op plekken waar je vocht kan verwachten, zoals onder de motor, maar ook onder een strijkende platbodemmast, gebruikte ik altijd een paar lagen Primocon. Hetzelfde als aan de buitenkant. nooit meer roest.
bassie77
Berichten: 20
Lid geworden op: ma aug 12, 2019 12:12 pm

Re: Ons ‘projectje’

Bericht door bassie77 »

Afbeelding
Vandaag de motor op zijn plek gehesen. Langzaam maar zeker vordert ons projectje...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
edorem
Berichten: 292
Lid geworden op: di aug 23, 2016 3:03 pm

Re: Ons ‘projectje’

Bericht door edorem »

Bas dat gaat er heel netjes uitzien ga lekker zo door Gr Edorem
Plaats reactie