Het sleperadr project!
Moderators: sailor wim, frank
Re: Het sleperadr project!
Waarom omdraaien?. Dit kan toch wel en grapje tussendoor gaan mensen extra kijken of ze het wel goed gelezen hebben.
Beetje speelsheid moet kunnen....
Beetje speelsheid moet kunnen....
Ancora Imparo
- Marie Christina
- Berichten: 4839
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
- Locatie: Noord Drenthe
Re: Het sleperadr project!
Zeker, maar ik ben bang dat je als eigenaar zijnde de enige bent die het grapje snapt.
De rest van Nederland zal je een [vul niet flateus woord in] vinden.
Denk ik.
De rest van Nederland zal je een [vul niet flateus woord in] vinden.
Denk ik.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Week 41 & 42-2019:
Weer een korte update van de vorderingen.
Allereerst is er een delegatie langs geweest van de jongste leden van de groep voor een grondige bouwinspectie. Gebracht met ons huidige slepertje werd de nieuwe grondig bekeken en werd de oren van ons hoofd gevraagd. Zowel letterlijk als figuurlijk kijken deze jongens en meiden toch op een ander niveau naar dit project en we zijn hier en daar wel op wat puntjes gewezen welke nog wat aandacht verdienen Gaan we natuurlijk beet pakken, uiteindelijk zijn zij degene die er waarschijnlijk het meest mee gaan varen over een paar jaar.
Verder heeft een sponsor zijn bestelling afgeleverd in de vorm van 2 cilinders voor het roerwerk met een en ander aan bevestigingsmaterialen.
Nu we weten waar de dempers precies komen te hangen kon de pijpenman ook verder met het leidingwerk voor de hydrauliek, dat is nu voor wat betreft het motorhok klaar.
De rest van de tijd bestond eigenlijk voornamelijk uit het poetsen van lassen, schoonmaken, en alles in de primer zetten. Het roefje is voor het grootste gedeelte met de kwast gedaan en vordert al aardig. Nog wat klein werk maar binnenkort kunnen we toch echt de electricien en timmerman erbij gaan halen.
Ook in de machinekamer genoeg van dergelijk werk te doen dus ook daar lassen nagelopen en het hok eens grondig schoongemaakt en alle behandelde lassen nagelopen met een spuitbusje primer. Daarna snel bier gaan drinken zodat alles rustig kon drogen
Weer een korte update van de vorderingen.
Allereerst is er een delegatie langs geweest van de jongste leden van de groep voor een grondige bouwinspectie. Gebracht met ons huidige slepertje werd de nieuwe grondig bekeken en werd de oren van ons hoofd gevraagd. Zowel letterlijk als figuurlijk kijken deze jongens en meiden toch op een ander niveau naar dit project en we zijn hier en daar wel op wat puntjes gewezen welke nog wat aandacht verdienen Gaan we natuurlijk beet pakken, uiteindelijk zijn zij degene die er waarschijnlijk het meest mee gaan varen over een paar jaar.
Verder heeft een sponsor zijn bestelling afgeleverd in de vorm van 2 cilinders voor het roerwerk met een en ander aan bevestigingsmaterialen.
Nu we weten waar de dempers precies komen te hangen kon de pijpenman ook verder met het leidingwerk voor de hydrauliek, dat is nu voor wat betreft het motorhok klaar.
De rest van de tijd bestond eigenlijk voornamelijk uit het poetsen van lassen, schoonmaken, en alles in de primer zetten. Het roefje is voor het grootste gedeelte met de kwast gedaan en vordert al aardig. Nog wat klein werk maar binnenkort kunnen we toch echt de electricien en timmerman erbij gaan halen.
Ook in de machinekamer genoeg van dergelijk werk te doen dus ook daar lassen nagelopen en het hok eens grondig schoongemaakt en alle behandelde lassen nagelopen met een spuitbusje primer. Daarna snel bier gaan drinken zodat alles rustig kon drogen
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Week 43-2019:
Wederom een werkbezoek deze week. Dit keer kwamen de verkenners de vorderingen eens in het echt bekijken en van het nodige commentaar voorzien.
Nadat het bezoek was afgerond is er weer druk gekwast in het vooronder. De intimmerploeg staat te popelen om te kunnen beginnen dus een beetje doorwerken. Het is alleen nog een vraag wat we nu met de isolatie gaan doen. We hadden in eerste instantie mascoat in gedachten maar deze sponsor is door omstandigheden even niet meer beschikbaar. We zijn nog druk doende om te kijken of de nieuwe sponsor hier ook in kan voorzien.
Voorop is er weer een gaatje in de romp geboord, dit als afwatering voor de kettingbak. De laatste hand wordt nog gelegd aan het leidingwerk en daarna kan ook hier iemand aan de gang met de kwast.
Achter onder de kont zijn we druk bezig geweest met de straalbuizen. Voor het inmeten heeft de timmerman 2 mallen uitgefreest om e.e.a. wat te vergemakkelijken. Een hoop gepuzzel maar al met al zaten er aan het eind van de dag 2 straalbuizen op hun plekje. En als deze eenmaal zijn afgelast dan naderen we ook het eind van het laswerk onder de waterlijn.
Wederom een werkbezoek deze week. Dit keer kwamen de verkenners de vorderingen eens in het echt bekijken en van het nodige commentaar voorzien.
Nadat het bezoek was afgerond is er weer druk gekwast in het vooronder. De intimmerploeg staat te popelen om te kunnen beginnen dus een beetje doorwerken. Het is alleen nog een vraag wat we nu met de isolatie gaan doen. We hadden in eerste instantie mascoat in gedachten maar deze sponsor is door omstandigheden even niet meer beschikbaar. We zijn nog druk doende om te kijken of de nieuwe sponsor hier ook in kan voorzien.
Voorop is er weer een gaatje in de romp geboord, dit als afwatering voor de kettingbak. De laatste hand wordt nog gelegd aan het leidingwerk en daarna kan ook hier iemand aan de gang met de kwast.
Achter onder de kont zijn we druk bezig geweest met de straalbuizen. Voor het inmeten heeft de timmerman 2 mallen uitgefreest om e.e.a. wat te vergemakkelijken. Een hoop gepuzzel maar al met al zaten er aan het eind van de dag 2 straalbuizen op hun plekje. En als deze eenmaal zijn afgelast dan naderen we ook het eind van het laswerk onder de waterlijn.
-
- Berichten: 409
- Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
- Info: Luxe motor Iris
ligplaats Amsterdam
werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.
28.03 x 5.06 x 1.00 m
Daf 575 met turbo 120 PK
ZF electro magnetische keerkoppeling
Re: Het sleperadr project!
Gestage voortgang. Ziet er prachtig uit!
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Week 44, 45, 46 & 47:
En ineens realiseer je je dat je wat achterloopt met de updates
Dus bij deze 4 klusweken in 1 update gepropt. Wat is er zoal gedaan de laatste weken: In de stuurhut is de deur afgehangen en er wordt druk gewerkt om alles in de primer te zetten. In de machinekamer is er druk gestoeid met de laatste loodjes aan de brandstoftanks. Zat nog niet helemaal mee maar ook hier is het einde in zicht, deze week komen er iets andere koppelingen voor de cross-over leiding en dan is alles dicht als het goed is. Een ander pijnpuntje was het uitlaatsysteem. Grootste probleem daar is eigenlijk het formaat, of het spul is te fors, of het bootje te klein maar dat heeft wel wat ontvelde knokkels opgeleverd. Gelukkig lijkt ook hier het ergste leed inmiddels geleden en zijn we weer in een opbouwende fase.
Dan is laatst ook de dependance weer eens geopend voor het nodige draaiwerk. Hier is in de vrije uurtjes geknutseld aan het drijfwerk voor de roeren en ook dit is inmiddels klaar voor inbouw.
Voor datzelfde roerwerk liggen alle hydrauliekleidingen inmiddels klaar en van het weekend is de pomp uitgemeten en het stuurwiel er voor de show ingezet.
En verder bestonden de activiteiten voornamelijk uit schuren, tollen, bijslijpen en primeren..........
En ineens realiseer je je dat je wat achterloopt met de updates
Dus bij deze 4 klusweken in 1 update gepropt. Wat is er zoal gedaan de laatste weken: In de stuurhut is de deur afgehangen en er wordt druk gewerkt om alles in de primer te zetten. In de machinekamer is er druk gestoeid met de laatste loodjes aan de brandstoftanks. Zat nog niet helemaal mee maar ook hier is het einde in zicht, deze week komen er iets andere koppelingen voor de cross-over leiding en dan is alles dicht als het goed is. Een ander pijnpuntje was het uitlaatsysteem. Grootste probleem daar is eigenlijk het formaat, of het spul is te fors, of het bootje te klein maar dat heeft wel wat ontvelde knokkels opgeleverd. Gelukkig lijkt ook hier het ergste leed inmiddels geleden en zijn we weer in een opbouwende fase.
Dan is laatst ook de dependance weer eens geopend voor het nodige draaiwerk. Hier is in de vrije uurtjes geknutseld aan het drijfwerk voor de roeren en ook dit is inmiddels klaar voor inbouw.
Voor datzelfde roerwerk liggen alle hydrauliekleidingen inmiddels klaar en van het weekend is de pomp uitgemeten en het stuurwiel er voor de show ingezet.
En verder bestonden de activiteiten voornamelijk uit schuren, tollen, bijslijpen en primeren..........
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Week 48-2019:
Deze week was het weer tijd om een torretje te laten zakken zodat we de uitlaten verder uit konden gaan meten en aan sluiten. Beetje vogelen met pijp en bochtjes en wat 3D denkwerk en inmiddels zit aan beide zijden alles op zijn plekje. Dat viel niet tegen!
Wat wel tegen viel was het dicht krijgen van een flens. Oud hollandsch stukje zelfoverschatting dat je niet gehinderd door enige kennis eens flens onderhands met een spiegeltje dicht kan lassen. Kortom: We hebben de zaag erin gezet, afscheid genomen van de flensen en wat pijpkoppelingen weten te regelen die alles een stuk makkelijker maakten.
Uiteraard ook deze week weer het nodige poets en verfwerk en tot slot hebben we de hand weten te leggen op wat magneetkleppen voor de bilgen. Hierin is het ontwerp wat veranderd waardoor de kogelkranen die we al hadden boven de waterlijn kwamen en dat is in de winter niet handig dus worden deze vervangen door schuifkleppen welke samen met de pompen zullen gaan schakelen.
Deze week was het weer tijd om een torretje te laten zakken zodat we de uitlaten verder uit konden gaan meten en aan sluiten. Beetje vogelen met pijp en bochtjes en wat 3D denkwerk en inmiddels zit aan beide zijden alles op zijn plekje. Dat viel niet tegen!
Wat wel tegen viel was het dicht krijgen van een flens. Oud hollandsch stukje zelfoverschatting dat je niet gehinderd door enige kennis eens flens onderhands met een spiegeltje dicht kan lassen. Kortom: We hebben de zaag erin gezet, afscheid genomen van de flensen en wat pijpkoppelingen weten te regelen die alles een stuk makkelijker maakten.
Uiteraard ook deze week weer het nodige poets en verfwerk en tot slot hebben we de hand weten te leggen op wat magneetkleppen voor de bilgen. Hierin is het ontwerp wat veranderd waardoor de kogelkranen die we al hadden boven de waterlijn kwamen en dat is in de winter niet handig dus worden deze vervangen door schuifkleppen welke samen met de pompen zullen gaan schakelen.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
En ineens lag er een op het oog nagelnieuwe waterpomp in ons oud ijzer bakje. Even creatief doen om ergens 24V vandaan te toveren en testen....
Test geslaagd, kan zo ingebouwd worden
https://imgur.com/oQS5NdB
Test geslaagd, kan zo ingebouwd worden
https://imgur.com/oQS5NdB
Re: Het sleperadr project!
HH,
Goed bezig zeg maar, maar toch een kleine kanttekening.
Je laat het flexibel uitlaatdeel van de aan bakboord geplaatste motor diagonaal weglopen.
Ik begrijp dat je dit waarschijnlijk doet met het oog de flow van de uitlaatgassen.
Wat vreemd is dat deze onder een hoek staat tov de vastte uitlaat.
Dit komt de levensduur niet ten goede van het flexibel, het is ten slotte in meer of mindere mate in eerste instantie een compensator om uitzetting te compenseren en in een geringe mate zijdelingse bewegingen..
Zoals hij nu staat zal hij eerder afscheuren, dus beter is zoals SB motor. Dus in lijn van de krukas of anders eerst dwars uit.
Ik denk dat je met het laatste ook wel goed weg zal komen, niet alleen met betrekking tot de flow, maar uiteindelijk ook met de toegankelijkheid.
Navigo
Goed bezig zeg maar, maar toch een kleine kanttekening.
Je laat het flexibel uitlaatdeel van de aan bakboord geplaatste motor diagonaal weglopen.
Ik begrijp dat je dit waarschijnlijk doet met het oog de flow van de uitlaatgassen.
Wat vreemd is dat deze onder een hoek staat tov de vastte uitlaat.
Dit komt de levensduur niet ten goede van het flexibel, het is ten slotte in meer of mindere mate in eerste instantie een compensator om uitzetting te compenseren en in een geringe mate zijdelingse bewegingen..
Zoals hij nu staat zal hij eerder afscheuren, dus beter is zoals SB motor. Dus in lijn van de krukas of anders eerst dwars uit.
Ik denk dat je met het laatste ook wel goed weg zal komen, niet alleen met betrekking tot de flow, maar uiteindelijk ook met de toegankelijkheid.
Navigo
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Dat punt snap ik niet helemaal eerlijk gezegd. Zijdelingse bewegingen zouden uit de motor moeten komen, dan zou juist SB compensator meer te verduren krijgen toch?
Re: Het sleperadr project!
HH,
Je creëert meer een afschuifkracht.
Verwissel het flexible eens door een vast stuk leiding bijvoorbeeld dat wat je als passtuk hebt.
Zet het eens alleen vast aan de motorzijde, kan de motor nu vrij bewegen? Of loopt de flens aan zeg maar de demperzijde vast?
Je ziet als de motor naar stuurboord beweegt de flens vrijkomt.
Je ziet als de motor naar bakboord beweegt de flens vast loopt. Dit juist iets wat je niet wilt.
Vervang je het nu door je flexible dan wordt deze eenzijdig ingedrukt en overdreven gezien in steeds even ineen bocht te staan.
Doe je het zelfde bij stuurboord, dus zet je het passtuk hier ook eenzijdig vast dan schuift de andere zijde langs de flens. Dat is het verschil, zo worden de bewegingen gelijkmatig opgevangen.
Navigo
Je creëert meer een afschuifkracht.
Verwissel het flexible eens door een vast stuk leiding bijvoorbeeld dat wat je als passtuk hebt.
Zet het eens alleen vast aan de motorzijde, kan de motor nu vrij bewegen? Of loopt de flens aan zeg maar de demperzijde vast?
Je ziet als de motor naar stuurboord beweegt de flens vrijkomt.
Je ziet als de motor naar bakboord beweegt de flens vast loopt. Dit juist iets wat je niet wilt.
Vervang je het nu door je flexible dan wordt deze eenzijdig ingedrukt en overdreven gezien in steeds even ineen bocht te staan.
Doe je het zelfde bij stuurboord, dus zet je het passtuk hier ook eenzijdig vast dan schuift de andere zijde langs de flens. Dat is het verschil, zo worden de bewegingen gelijkmatig opgevangen.
Navigo
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Dit is toch een beweging in de lengterichting van het flexibel, juist wel de richting waar het voor ontworpen is?Je ziet als de motor naar stuurboord beweegt de flens vrijkomt.
Je ziet als de motor naar bakboord beweegt de flens vast loopt. Dit juist iets wat je niet wilt.
Nu zal dat nooit een rechtlijnige beweging zijn dus er zullen ook wat zijdelingse bewegingen bij komen kijken maar er even vanuit gaande dat bb en sb motor evenveel bewegen zal die afschuivende beweging aan sb toch juist groter zijn als een deel van die beweging niet wordt opgevangen in de lengterichting.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
Sleperklusweek 49:
Weer een weekje verder met wat vorderingen....tenminste....we zijn ook weer 2 fuck-ups verder. Beide in de stuurhutdeur
Allereerst de deur eruit halen: Les 1 bij RVS, doe een vetje op je schroefdraad anders gaat het vreten. 3 x raden.....2 van de 3 scharnieren kon de slijptol in om de deur er weer uit te kunnen krijgen.
Toen de deur er eenmaal uit was het malletje van het ventilatierooster erbij gepakt en het gat uitgemeten. Toen het gat er eenmaal in zat het rooster erbij gepakt en tijdens de zoektocht naar de binnenflens de tekst op de doos pas gelezen. Blijkt het een rooster voor motorventilatie te zijn.......dus geen binnenflens, geen hor en openingen waar alles wat hier in de rietkraag leeft zo door naar binnen kan lopen zonder belemmering...inclusief bevers.
Dat zal wel weer een sport worden om het juiste rooster te gaan vinden met dezelfde maten....
Uiteindelijk verliep het wat vlotter, zijn er rubbers in de deur gezet en is deze juist afgehangen zodat het sluitwerk binnenkort passend gemaakt kan worden.
Verder is de laser weer eens uit de kast getrokken om de waterlijn verder uit te zetten met wat subtiele lasjes.
Voorop is het luik naar de roef iets aangepast. Ook hier hebben we de flens verlaagd zodat het er allemaal wat minder lomp uit ziet.
Onderop zijn er weer wat gewrichten gesloopt bij het aflassen van de nozzles en wat las- en slijpwerk aan de hak. Nog niet klaar maar met name de rug zei stop.
En doordeweeks zijn in de dependance de uitlaten voor sb motor afgelast.
Weer een weekje verder met wat vorderingen....tenminste....we zijn ook weer 2 fuck-ups verder. Beide in de stuurhutdeur
Allereerst de deur eruit halen: Les 1 bij RVS, doe een vetje op je schroefdraad anders gaat het vreten. 3 x raden.....2 van de 3 scharnieren kon de slijptol in om de deur er weer uit te kunnen krijgen.
Toen de deur er eenmaal uit was het malletje van het ventilatierooster erbij gepakt en het gat uitgemeten. Toen het gat er eenmaal in zat het rooster erbij gepakt en tijdens de zoektocht naar de binnenflens de tekst op de doos pas gelezen. Blijkt het een rooster voor motorventilatie te zijn.......dus geen binnenflens, geen hor en openingen waar alles wat hier in de rietkraag leeft zo door naar binnen kan lopen zonder belemmering...inclusief bevers.
Dat zal wel weer een sport worden om het juiste rooster te gaan vinden met dezelfde maten....
Uiteindelijk verliep het wat vlotter, zijn er rubbers in de deur gezet en is deze juist afgehangen zodat het sluitwerk binnenkort passend gemaakt kan worden.
Verder is de laser weer eens uit de kast getrokken om de waterlijn verder uit te zetten met wat subtiele lasjes.
Voorop is het luik naar de roef iets aangepast. Ook hier hebben we de flens verlaagd zodat het er allemaal wat minder lomp uit ziet.
Onderop zijn er weer wat gewrichten gesloopt bij het aflassen van de nozzles en wat las- en slijpwerk aan de hak. Nog niet klaar maar met name de rug zei stop.
En doordeweeks zijn in de dependance de uitlaten voor sb motor afgelast.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Het sleperadr project!
En maar weer eens een update na alle feestelijkheden. I.v.m. werk in het buitenland met beperkt internet even wat weken bij elkaar gestopt dus bij deze week 50,51, 52 en week 1 2020.
Inmiddels zijn de naam en thuishaven rondom afgelast, gepoetst en in de primer gezet.
Voorop zijn de ogen gemaakt en aangebracht om straks de fendering aan te kunnen gaan hangen en verspreid over het onderwaterschip zijn de studs gelast waar we de anodes aan kunnen bouten later.
In het vooronder is nog "even" druk geverfd. Eerst is de primerlaag afgemaakt waarna er nog een laag lak overheen is gezet. Enige haast was geboden want rond de feestdagen hadden we de beschikking over een timmerman die bereid was wat vrije tijd te steken in het project. Gelukkig zat alles op tijd erin en niet geheel onbelangrijk....was alles ook goed droog.
De beste man is begonnen met het aanbrengen van rachelwerk en isolatie en inmiddels zit ook een groot deel van de betimmering er in. Een vakman met goed gereedschap.....daar valt zelf niet tegenaan te werken.
Ondertussen is ook de stuurhut voorzien van een laklaag binnenin en is deze afgeplakt zodat de rotzooi binnen binnen blijft en de rotzooi buiten buiten blijft. Dat zal wel wennen worden dat we daar nu op moeten gaan letten om het allemaal netjes te houden
Aan de voorzijde zijn wat ruggen gebroken om het duwfender(tje) pas te maken. Allemachtig wat een klomp rubber, die gaat de levensduur van de boot ruimschoots overtreffen
Voor de rest bestonden de werkzaamheden voornamelijk uit kleine klusjes en poetswerk.
To be continued.....
Inmiddels zijn de naam en thuishaven rondom afgelast, gepoetst en in de primer gezet.
Voorop zijn de ogen gemaakt en aangebracht om straks de fendering aan te kunnen gaan hangen en verspreid over het onderwaterschip zijn de studs gelast waar we de anodes aan kunnen bouten later.
In het vooronder is nog "even" druk geverfd. Eerst is de primerlaag afgemaakt waarna er nog een laag lak overheen is gezet. Enige haast was geboden want rond de feestdagen hadden we de beschikking over een timmerman die bereid was wat vrije tijd te steken in het project. Gelukkig zat alles op tijd erin en niet geheel onbelangrijk....was alles ook goed droog.
De beste man is begonnen met het aanbrengen van rachelwerk en isolatie en inmiddels zit ook een groot deel van de betimmering er in. Een vakman met goed gereedschap.....daar valt zelf niet tegenaan te werken.
Ondertussen is ook de stuurhut voorzien van een laklaag binnenin en is deze afgeplakt zodat de rotzooi binnen binnen blijft en de rotzooi buiten buiten blijft. Dat zal wel wennen worden dat we daar nu op moeten gaan letten om het allemaal netjes te houden
Aan de voorzijde zijn wat ruggen gebroken om het duwfender(tje) pas te maken. Allemachtig wat een klomp rubber, die gaat de levensduur van de boot ruimschoots overtreffen
Voor de rest bestonden de werkzaamheden voornamelijk uit kleine klusjes en poetswerk.
To be continued.....
-
- Berichten: 598
- Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
- Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)
Re: Het sleperadr project!
Goedenavond allen, @ Bas: er komt al lekker "beeld" in, superleuk om te volgen!! Het wordt echt netjes allemaal.
groet Ad
groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi