Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Moderators: sailor wim, frank
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Steve,
Wij hebben onze kap boven bij de stuurstand zo gemaakt dat deze met kap en buis naar voren klapt en binnen de ramen ligt. Dan heb je nergens last van. En in 2 minuten geklapt en weer opgezet. Bevalt ons goed. En alles kan gewoon gebruikt blijven worden.
Ik nodig je hierbij uit om te komen kijken hoe het bij ons zit. Wij liggen ok in vianen.
Gr
Ruud
Wij hebben onze kap boven bij de stuurstand zo gemaakt dat deze met kap en buis naar voren klapt en binnen de ramen ligt. Dan heb je nergens last van. En in 2 minuten geklapt en weer opgezet. Bevalt ons goed. En alles kan gewoon gebruikt blijven worden.
Ik nodig je hierbij uit om te komen kijken hoe het bij ons zit. Wij liggen ok in vianen.
Gr
Ruud
Ancora Imparo
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
dat is wellicht een goed idee Ruud.
welke steiger lig jij dan?
maar ik zal het even na moeten meten, ik denk dat de achterste beugel breder is, of even breed, als het raamwerk.
als ik hem dan smaller maak staat het doek niet meer strak natuurlijk.
welke steiger lig jij dan?
maar ik zal het even na moeten meten, ik denk dat de achterste beugel breder is, of even breed, als het raamwerk.
als ik hem dan smaller maak staat het doek niet meer strak natuurlijk.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Steven,
Ik lig niet bij de peiler maar in de vrijhaven, net binnen de sluis tegenover de passantenhaven.
Klopt wat je zegt dat het doek dan niet strak staat bij jouw maar misschien is daar ook wel een oplossing voor en misschien ggat het wel gewoon niet bij jouw zoals het bij ons zit.
De insteek is toch kijken hoe het bij anderen zit er het beste uit halen wat bij jullie gerealiseerd kan worden.
Ik lig niet bij de peiler maar in de vrijhaven, net binnen de sluis tegenover de passantenhaven.
Klopt wat je zegt dat het doek dan niet strak staat bij jouw maar misschien is daar ook wel een oplossing voor en misschien ggat het wel gewoon niet bij jouw zoals het bij ons zit.
De insteek is toch kijken hoe het bij anderen zit er het beste uit halen wat bij jullie gerealiseerd kan worden.
Ancora Imparo
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
tussen de ramen vallen gaat inderdaad niet lukken,
vanmorgen even gecheckt toen ik er was om iets te controleren.
Maar dat is eigenlijk ook niet het belangrijkste, hoe de kap open valt.
De instap vergemakkelijken is belangrijker.
Ik heb wat zitten denken en puzzelen, ik kan 3 opties bedenken
Optie 1, we plaatsen de lange hoger, op het schuine stuk.
Bevesiting onderin kan dmv snelsluiting gedaan worden, zodat je makkelijk de kap met buizen zo naar achteren schuift op de AK
Optie 2, we spiegelen de buizen, dus achterzijde word nu omhoog gehouden door korte stuk
Bevesiting onderin kan dmv snelsluiting gedaan worden, zodat je makkelijk de kap met buizen zo naar achteren schuift op de AK
optie3, we zetten 2 aparte staanders, met ieder een eigen steun paaltje
Deze lijkt me het minst wenselijk, want je kan de buizen niet makkelijk wegklappen.
vanmorgen even gecheckt toen ik er was om iets te controleren.
Maar dat is eigenlijk ook niet het belangrijkste, hoe de kap open valt.
De instap vergemakkelijken is belangrijker.
Ik heb wat zitten denken en puzzelen, ik kan 3 opties bedenken
Optie 1, we plaatsen de lange hoger, op het schuine stuk.
Bevesiting onderin kan dmv snelsluiting gedaan worden, zodat je makkelijk de kap met buizen zo naar achteren schuift op de AK
Optie 2, we spiegelen de buizen, dus achterzijde word nu omhoog gehouden door korte stuk
Bevesiting onderin kan dmv snelsluiting gedaan worden, zodat je makkelijk de kap met buizen zo naar achteren schuift op de AK
optie3, we zetten 2 aparte staanders, met ieder een eigen steun paaltje
Deze lijkt me het minst wenselijk, want je kan de buizen niet makkelijk wegklappen.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
- Richard van den Berg
- Berichten: 580
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
- Locatie: Rustenburg
- Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat - Contacteer:
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Is de makkelijkste oplossing.
Zou ik niet doen omdat zwaartekracht hier tegenwerkt; er is meer spanning nodig om het frame overeind te houden. Weet ik uit eigen ervaring; ik had alle 3 de frames verkeerd om gemaakt:Optie 2, we spiegelen de buizen, dus achterzijde word nu omhoog gehouden door korte stuk
Bevesiting onderin kan dmv snelsluiting gedaan worden, zodat je makkelijk de kap met buizen zo naar achteren schuift op de AK
Geeft wel de meest ruime doorgang.optie3, we zetten 2 aparte staanders, met ieder een eigen steun paaltje
Deze lijkt me het minst wenselijk, want je kan de buizen niet makkelijk wegklappen.
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
ik denk dat optie 1 ook niet de juiste is....
er is vrij weinig ondersteuning aan de achterzijde, waardoor die wellicht in kan klappen ?
Een kleine aanpassing kan ook, dan win je iets meer ruimte, en heb je alsnog dezelfde stevigheid denk ik.
Alternatief zou kunnen zijn :
Waarbij er een snelsluiting bij het rode rondje zit, en het geheel op de achterste staander achterover scharniert.
er is vrij weinig ondersteuning aan de achterzijde, waardoor die wellicht in kan klappen ?
Een kleine aanpassing kan ook, dan win je iets meer ruimte, en heb je alsnog dezelfde stevigheid denk ik.
Alternatief zou kunnen zijn :
Waarbij er een snelsluiting bij het rode rondje zit, en het geheel op de achterste staander achterover scharniert.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Ok we zijn eruit.
het word optie 3, maar dan anders..
de linker kan op zichzelf blijven staan daar deze aan dr kap bovenin vastgeritst zit.
de achterste gaan we spiegelen, dus schuin achterover, en evt indien het nodig blijkt een steunpaaltje erop.
maar eerst de winterkap even opnieuw laten stikken, daar bleek 1 naad van los te zijn.
het word optie 3, maar dan anders..
de linker kan op zichzelf blijven staan daar deze aan dr kap bovenin vastgeritst zit.
de achterste gaan we spiegelen, dus schuin achterover, en evt indien het nodig blijkt een steunpaaltje erop.
maar eerst de winterkap even opnieuw laten stikken, daar bleek 1 naad van los te zijn.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Ondank alle corona ellende ging de werfbeurt die gepland stond gelukkig wel door,
Dus 14-4 melde ik me in de ochtend bij de kraan.
Om er vervolgens vrij vlot uitgehaald te worden
De boot had een jaartje of 6 a 8 in het water gelegen, maar vrij weinig aangroei en schelpen gelukkig, na schoonspuiten was zelf nog niet eens alle AF eraf.
Meevaller dus.
Dus naar binnen, en aanvallen met de schuurmachines, lamellenschijf etc etc.
Hier en daar plamuren, weer schuren, etc etc.
Bodem alvast in de primicon
Ook het houtwerk kaal maken, de lak was wat vergeeld, en op een paar plaatsen niet netjes meer.
Bootje in de pre-kote zetten, gevolgd door 1 laag met 50% pre-kote en 50% aflak (geen foto van)
zwemplateau (Althans, die 2 planken die er lagen) ook maar even vervangen voor wat netters...
1ste laag aflak zit erop, evenals de eerste laag antifouling
Er komt alweer wat glans in
Komende dagen nog 1x aflakken, en 1 laag AF aanbrengen,
Dan de lijnen weer erop zetten, naam e.d. erop plakken, ramen weer terugplaatsen na 6 lak lagen, alle gedemonteerde zooi weer terug plaatsen en dan kan ze dinsdag weer het water in.
In de planning zat ook het houtwerk in de stuurthut kaal maken en opnieuw lakken,
Maar de geplande hulp voor de bodem, en houtwerk had afgezegd, dus moest letterlijk alles alleen doen in 2 weken.... dus de prio verschoven,
Daarna nog even de accus vervangen voor 2 victron super cycle agm batterijtjes, en de zonnepanelen plaatsen.
Dus 14-4 melde ik me in de ochtend bij de kraan.
Om er vervolgens vrij vlot uitgehaald te worden
De boot had een jaartje of 6 a 8 in het water gelegen, maar vrij weinig aangroei en schelpen gelukkig, na schoonspuiten was zelf nog niet eens alle AF eraf.
Meevaller dus.
Dus naar binnen, en aanvallen met de schuurmachines, lamellenschijf etc etc.
Hier en daar plamuren, weer schuren, etc etc.
Bodem alvast in de primicon
Ook het houtwerk kaal maken, de lak was wat vergeeld, en op een paar plaatsen niet netjes meer.
Bootje in de pre-kote zetten, gevolgd door 1 laag met 50% pre-kote en 50% aflak (geen foto van)
zwemplateau (Althans, die 2 planken die er lagen) ook maar even vervangen voor wat netters...
1ste laag aflak zit erop, evenals de eerste laag antifouling
Er komt alweer wat glans in
Komende dagen nog 1x aflakken, en 1 laag AF aanbrengen,
Dan de lijnen weer erop zetten, naam e.d. erop plakken, ramen weer terugplaatsen na 6 lak lagen, alle gedemonteerde zooi weer terug plaatsen en dan kan ze dinsdag weer het water in.
In de planning zat ook het houtwerk in de stuurthut kaal maken en opnieuw lakken,
Maar de geplande hulp voor de bodem, en houtwerk had afgezegd, dus moest letterlijk alles alleen doen in 2 weken.... dus de prio verschoven,
Daarna nog even de accus vervangen voor 2 victron super cycle agm batterijtjes, en de zonnepanelen plaatsen.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Veel werk verzet in korte tijd. Ziet er goed nog een hoop te doen (volgens planning) als ik zo lees.
Petje af.
En denk aan jezelf straks werk je zo hard dat je eens een misstap maakt en komt er voorlopig niets van varen.
Gr.
Ruud
Petje af.
En denk aan jezelf straks werk je zo hard dat je eens een misstap maakt en komt er voorlopig niets van varen.
Gr.
Ruud
Ancora Imparo
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Thanks..
Het gaat vooralsnog goed qua planning inderdaad.
Al had ik wel op hulp gehoopt , maar dat is in deze tijd niet anders.
daardoor nu wel een overbelaste schouder, zodra ik ga liggen valt een deel van me arm in slaap. wat uiteindelijk flink zeer gaat doen.
dus om half 5 was ik klaarwakker vanmorgen daardoor.
Maar het moet toch gebeuren.
vandaag en morgen wat lichter werk doen, en dan overmorgen nog 1x die bodem doen.
na dinsdag maar even een weekje rust pakken
Het gaat vooralsnog goed qua planning inderdaad.
Al had ik wel op hulp gehoopt , maar dat is in deze tijd niet anders.
daardoor nu wel een overbelaste schouder, zodra ik ga liggen valt een deel van me arm in slaap. wat uiteindelijk flink zeer gaat doen.
dus om half 5 was ik klaarwakker vanmorgen daardoor.
Maar het moet toch gebeuren.
vandaag en morgen wat lichter werk doen, en dan overmorgen nog 1x die bodem doen.
na dinsdag maar even een weekje rust pakken
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Veel werk verzet en mooi geworden. Ivory neem ik aan? Daar heb ik ook al flink wat potjes van weggesmeerd. Het blijft wel heel lang mooi en kan flink wat hebben.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
nee dit is kleur 253, pearl white van international.
eerst primer, dan pre-kote, dan 50% pre-kote en 50%aflak, en vervolgens de aflak.
maar idd top spul.
moet er zeker weer 5 jaar tegen kunnen
eerst primer, dan pre-kote, dan 50% pre-kote en 50%aflak, en vervolgens de aflak.
maar idd top spul.
moet er zeker weer 5 jaar tegen kunnen
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
En het tweede deel van het beknopte verslag van de werfbeurt.
Na het aflakken met de eerste laag is de romp nog een 2de keer gedaan.
Tevens zijn de ramen weer geplaatst, die had ik kaal gehaald en voorzien van 6 nieuwe laklagen.
Uiteraard moet er ergens ook iets misgaan, het ging ook allemaal TE voorspoedig.
Ik had afplaktape van 3M gekocht, bredere en wat smallere.
Die smallere had ik nodig voor tussen de smalle en brede streep op de romp.
En daar ging het mis..... hoewel ik alle 3 de lijnen tot wel 3x aangedrukt en gedaan had, is bij juist die smalle op veel plaatsen de verf erdoor getrokken, terwijl andere delen weer superstrak waren.
En mijn zelfbedachte creatie op de punt.
Daar zag je het nog het beste
Uiteindelijk 2 dagen erna opgelost door de ergste stukken opnieuw af te plakken en bij te werken met een penseeltje.
En de overige maar voor lief nemen.
Deze zijn vrij klein, en zie je van 2m afstand al niet meer.
Maargoed, ik weet dat ze er zitten, en dat is genoeg..... heel misschien trek ik ze nog wel over.
Paar stickers plakken
En de dekken voorzien van antislip..
En de smalle tape links laten liggen, dus nu superstrakke lijnen gelukkig.
Toen werd het tijd om alles weer op te bouwen.
Nieuwe stootwillen erbij om het af te maken, en wachten op transport naar de kraan.
And she floats again.
Incl anti schijt op me zwemplateau netje
Nu nog wat kleine klusjes te doen,
zonnepaneeltjes plaatsen, 2 nieuwe accus inbouwen..
Tevens wil ik de ruitenwisser vervangen voor een nieuwe, en ook 1 rechts gaan plaatsen die tegelijk met 1 knopje te bedienen zijn,
waarbij 1x kort drukken moet resulteren in 1x helemaal wissen.
En ik heb nog een vraagstuk over de cabriokap (geen foto van helaas, wellicht wel te zien op 1 van de eerder geposte)
Boven bij de ruit, en achter bij het dek, zitten er kleine openeningen tussen doek en boot, dit door het opspannen van het doek.
Maar als ik een emmer water erover gooi, komt er ook water naar binnen.
Iemand ervaring met een soort rubber strip in rvs profiel o.i.d. waarmee je dat kan afdekken ?
Na het aflakken met de eerste laag is de romp nog een 2de keer gedaan.
Tevens zijn de ramen weer geplaatst, die had ik kaal gehaald en voorzien van 6 nieuwe laklagen.
Uiteraard moet er ergens ook iets misgaan, het ging ook allemaal TE voorspoedig.
Ik had afplaktape van 3M gekocht, bredere en wat smallere.
Die smallere had ik nodig voor tussen de smalle en brede streep op de romp.
En daar ging het mis..... hoewel ik alle 3 de lijnen tot wel 3x aangedrukt en gedaan had, is bij juist die smalle op veel plaatsen de verf erdoor getrokken, terwijl andere delen weer superstrak waren.
En mijn zelfbedachte creatie op de punt.
Daar zag je het nog het beste
Uiteindelijk 2 dagen erna opgelost door de ergste stukken opnieuw af te plakken en bij te werken met een penseeltje.
En de overige maar voor lief nemen.
Deze zijn vrij klein, en zie je van 2m afstand al niet meer.
Maargoed, ik weet dat ze er zitten, en dat is genoeg..... heel misschien trek ik ze nog wel over.
Paar stickers plakken
En de dekken voorzien van antislip..
En de smalle tape links laten liggen, dus nu superstrakke lijnen gelukkig.
Toen werd het tijd om alles weer op te bouwen.
Nieuwe stootwillen erbij om het af te maken, en wachten op transport naar de kraan.
And she floats again.
Incl anti schijt op me zwemplateau netje
Nu nog wat kleine klusjes te doen,
zonnepaneeltjes plaatsen, 2 nieuwe accus inbouwen..
Tevens wil ik de ruitenwisser vervangen voor een nieuwe, en ook 1 rechts gaan plaatsen die tegelijk met 1 knopje te bedienen zijn,
waarbij 1x kort drukken moet resulteren in 1x helemaal wissen.
En ik heb nog een vraagstuk over de cabriokap (geen foto van helaas, wellicht wel te zien op 1 van de eerder geposte)
Boven bij de ruit, en achter bij het dek, zitten er kleine openeningen tussen doek en boot, dit door het opspannen van het doek.
Maar als ik een emmer water erover gooi, komt er ook water naar binnen.
Iemand ervaring met een soort rubber strip in rvs profiel o.i.d. waarmee je dat kan afdekken ?
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
- Marie Christina
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
- Locatie: Noord Drenthe
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
Zomaar een gedachtekronkel:
Zou een ruitentwisserunit uit een auto niet kunnen.
En dan het hendeltje vervangen door een paneeltje met drukknoppen.
Linker knopje=1 keer wissen etc.
De draden gaan dan niet naar de draaiknop op het hendeltje maar naar de drukknopjes
Met een beetje geknutsel heb je er nog een ruitensproeier bij ook.
Is bij een goede autosloperij wel aan te komen voor een schappelijke prijs.
Zou een ruitentwisserunit uit een auto niet kunnen.
En dan het hendeltje vervangen door een paneeltje met drukknoppen.
Linker knopje=1 keer wissen etc.
De draden gaan dan niet naar de draaiknop op het hendeltje maar naar de drukknopjes
Met een beetje geknutsel heb je er nog een ruitensproeier bij ook.
Is bij een goede autosloperij wel aan te komen voor een schappelijke prijs.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- paure nesci
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
- Locatie: Cuijk
Re: Een nieuw project : Mi Amore - Valk sport cabrio
ziet er netjes uit man !
gr Do
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....