Liggen in een kanaaltje (3x24)

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Liggen in een kanaaltje (3x24)

Bericht door Twei Woiven »

Nu we een andere tobbe hebben merk ik het verschil tussen de oude en deze boot.
Liggende aan een 3x24 bij Muggenbeet aan een kanaaltje met huursloepjes uit Giethoorn en omstreken merk je dat echt.
Het is 6 km/h en er is er niet een die zich eraan houd.
Met de oude hadden we al vertrokken geweest, gezien het hobbelen van een scheepje vergelijkbaar met onze oude (ton of 8 of zo).
Deze weegt 25 ton (volgens de oude eigenaar) en we bewegen nauwelijks.
Ze vliegen hier met 9 tot 12 km/h voorbij, of ze het bord 6 km/h niet gezien hebben... :mrgreen:
Huur natuurlijk...

Geen spijt van de koop vooralsnog.
Laatst gewijzigd door Twei Woiven op zo aug 16, 2020 10:14 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
van der Heide
Berichten: 60
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:41 pm

Re: Liggen in een kanaaltje (3x24)

Bericht door van der Heide »

Kijk, dat is fijn.
Maar huurboot of niet, bijna niemand begrijpt dat er een maximum snelheid geldt en dat golfslag erg hinderlijk is.
Twee weken geleden kwam er een passant op onze haven aan, (normaal ligt alles in de haven heel rustig omdat we aan de uithoek van een meer zitten) met een hekgolf van een meter, of er een plekje was??
Havenmeester heeft hem direct weggestuurd. Mafkees.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Liggen in een kanaaltje (3x24)

Bericht door Twei Woiven »

Klopt, ik heb wel de neiging om me aan max snelheden te houden in dergelijke nauwe kanaaltjes, omdat door het gewicht deze boot veel meer zuigt.
Golfslag heb ik nauwelijks met een of anderhalve km/h boven de max snelheid, maar ach, ik ben op vakantie, niet op de vlucht... :mrgreen:
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Liggen in een kanaaltje (3x24)

Bericht door wrotter »

mijn kleine ervaring is dat heel veel totaal niet weten waar de borden volgens het bpr voor dienen ,bij mij voor de deur staan levensgrote borden
A 15 zonder onderbord maar hier houd bija niemand zich daar aan ook een bordA.9 dus golfslag maar ook daar geen reactie op en dan nog de borden waar op de snelheid word aangegeven tja een hoop houden dat voor de snelheid in mijlen altijd te hard enz maar als ze door een brug moeten wachten ze dat hij geheel overeind staat en groen krijgen dus geen BPR opgevreten om te weten hoe het werkt ,
nou ja zo kunnen we wel even doorgaan het vervelens is van mij dat ik een ex beroeps schipper ben en ook nog eens ex brug en sluis bedienaar en nu met mijn jachtje de boel onveilig maak .
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Liggen in een kanaaltje (3x24)

Bericht door Twei Woiven »

Twei Woiven schreef: zo jul 19, 2020 6:33 pm
Deze weegt 25 ton (volgens de oude eigenaar) en we bewegen nauwelijks.
De meting bij Nic Witsen Alkmaar gaf uiteindelijk ongeveer ff 16 ton aan..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
toine
Berichten: 97
Lid geworden op: do mar 07, 2019 4:37 pm

Re: Liggen in een kanaaltje (3x24)

Bericht door toine »

Regels stellen mbt de maximale snelheid, zowel op de weg als op het water is 1 ding, handhaven wat anders.
Valt me wel op dat handhaving, dus geen politie, steeds meer aanwezig zijn op het water. Of die ook een mandaat hebben om snelheids overtredingen te beboeten weet ik overigens niet.
Toine
Het interesseert me geen moer wie je vader is, maar zolang ik zit te vissen loop jij niet over het water.
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Liggen in een kanaaltje (3x24)

Bericht door wrotter »

die hand having kan ook door boa's gedaan worden maar dan moeten ze wel voor die feiten een beschikking hebben en dus ook een goede opleiding daar voor als je er een tuinman neer zet met totaal geen ervaring op het nautische gebied en ergens heb ik dat al mee gemaakt en die gingen erg willekeurig te werk kinderen in bootjes met 2 pk heel rustig in de gracht varend kregen een pv terwijl een ander veel harder vaart en vriendelijk naar die mannen zwaait mooi door kunnen .
Plaats reactie