alweer een palm

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

alweer een palm

Bericht door frank »

Na bijna twintig jaar praten en beloven en crisis en dassenburchten en nog veel meer is er dan eindelijk een grote partij die het oude idee van vakantiepark Dommelsvoort wil oppakken.
Het gaat hier om de baggerplas in Cuijk, de Kraaijenbergse plassen heet dat.

Nou is dat echt geen enorme plas en ondanks dat er behalve een lap water zonder aantrekkelijk andere dingen en weinig en duur betaalde overnachtingsplaatsen willen ze nu een kopie maken van zo'n Dubai achtige palm met een paar ( 700 ) luxe vakantiehuizen en een ligplekje voor een bootje. Beetje afgezaagd idee eigenlijk vind ik, maar goed, ze willen al snel gaan starten met de aanleg.

Ik hoor al massale protesten van de inwoners hier dat dit plan toch echt te gek is en alle ruimte en rust van de plas wegneemt. Er blijft eigenlijk maar weinig plek over voor de bootjes wat vooral in de paar top-weken problemen gaat geven.
Ik hoor dat je nu al een petitie kunt tekenen. Niet dat dat veel zal uitmaken, de trein loopt en er zal wat onderhandeld worden over aantallen maar veel brengt dat niet.

Wie onder meer in Limburg het Leukermeer kent van vroeger zal zich nu ook rotschrikken. Ik zag vorig jaar dat de complete plas verpest is door weer een ontwikklaar die een massa dure huisjes gezet heeft en verderop drijven weer varende bungalows, ver uitbreidende jachthavens en nog veel meer ellende. Hier hoef je dus ook niet meer te komen.
Dat beeld gaan we dus ook in Cuijk zien en als je dan even een optelsommetje gaat maken van de geplande bezetting dan zie je dat het alleen om geld gaat, veel geld en de rust en ruimte is daar volledig ondergeschikt aan.

Nu zijn er al op twee plekken veel huisjes gebouwd, als luxe telefooncellen vlak naast elkaar met ligplaatsen, dan komen er dus nu nog zevenhonderd! huisjes bij met ligplaats. Schrik niet van de prijzen voor die 'luxe' vakantiehuizen.. Reken voor de vuist weg een totaal van bijna een duizendtal huisje/bootje. Als dit plan werkelijk doorgaat in die grote aantallen dan kun je op mooie dagen over de boten heenlopen en de overkant halen zonder natte voeten.


Onderstaande link is het project Dutch Palm
https://www.topparkenverkoop.nl/the-dutch-palm


Kijk voor info van de "Vrienden van de groene Kraai"
https://www.vriendenvandegroenekraaij.nl/persberichten
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: alweer een palm

Bericht door paure nesci »

Megalomaan wanidee van die gasten , afgelopen zomer tijdens corina " lockdown " was t met rust zoeken al moeilijk , drijvende eilanden van n stuk of 10 plastic scheurbakken met snoeiharde housemuziek en lallend champi drinkende aso's aan boord.....bah ...
Om nog maar te zwijgen over de zooi die ze achteloos overboord kieperen....
We houden ons hart vast......
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: alweer een palm

Bericht door Marie Christina »

Ik wacht even af of dat spul hun boot weer verkoopt na de corona, zodat ze weer naar Gerso en Ibiza kunnen.
Zo nee, dan zou het maar zo kunnen dat er volgend jaar één boot meer te koop staat.
Ik vind er geen reet meer aan op het water.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie