de lente en de vandalen

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

de lente en de vandalen

Bericht door frank »

Daar gaan we weer, de lente in de bol en het bootje te water en rotzooien maar...
Kom vanmorgen op de werf en jawel hoor, warm weekend geweest en voor de derde keer dit jaar vandalisme op de werf.

Nu hebben we daar een aantal camera' s draaien maar die waren te lui om mij te bellen natuurlijk dus nog een stevig woordje met de meldkamer.
Maar we hebben in ieder geval beelden van de aankomst van de heren in hun bootjes.
En dan zie ik dat ze precies aan mijn pontje aanleggen en over mijn ponton de wal bereiken.
Nog een wonder dat ze de boten niet gevandaliseerd hebben!
De waterpolitie en de handhaving zijn blij met die beelden al mogen ze die niet gebruiken vanwege de privacy. Wat een land. :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: de lente en de vandalen

Bericht door frank »

Ze zijn gesnapt!!

Mooi, de Handhaving en de Waterpolitie trokken er samen op uit want meerdere bedrijven aan het water hadden dezelfde problemen.
Dus toen ze dinsdagmiddag voor de tweede keer langs waren geweest en het hele raam er uit getrapt hadden maar niks van hun gading vonden en doorgevaren waren naar een ander bedrijf kwam de P boot de hoek om.

Tja, toen was het huilen. Ze liepen over de bakken en het terrein en wilden vluchten maar dat kan niet meer tegenwoordig.
De p- man had hun bootjes, hek was dicht en de val klapte dicht.
Geen ID kaart bij je, broekzakken leeg, adres, we bellen je pappie.
Die vaders kwamen hun kinderen ophalen en waren niet direct in een goed humeur.
Dan volgde het onderzoek, wie was er nog meer, namen kwamen op. De Handhaving gaf een donderspeech en de ouders konden de nota van de schade verwachten.
Prachtige actie en leerzaam voor de jongelui.
Dit groepje heeft nu al drie jaar de bedrijven afgestroopt en voor een hoop rotzooi gezorgd. Keurige gezinnen in een keurige villawijk maar ja..

eind goed, al goed zal ik maar zeggen en ik ga morgen de noodreparaties aanbrengen. Altijd de klos. :x
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: de lente en de vandalen

Bericht door sailor wim »

Hoi Frank,
Dus je vertrouwen in de Hermandad is weer wat gestegen.
Maar zo als je zegt, altijd de klos.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: de lente en de vandalen

Bericht door paure nesci »

Goeie actie , hoop dat ze t doorvertellen aan hun vriendjes !
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: de lente en de vandalen

Bericht door Marie Christina »

Als het mijn zoon was geweest....
Hij zou sméken of de politie hem kwam halen. :evil:
Mooi dat ze nou eens een keertje wél gepakt zijn.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: de lente en de vandalen

Bericht door quichot »

frank schreef: wo feb 24, 2021 5:45 pm Keurige gezinnen in een keurige villawijk maar ja..
Wel eens gelet op die jachtjes die na een dagje recreëren aan een eilandje losmaken en dan nog gauw een vuilniszak op de wal smijten?
Precies. Altijd keurige mensen!
Ik heb het één keer op tijd gezien, omdat het vlak naast ons gebeurde. Geduldig gewacht met de vuilniszak in de hand tot ze een metertje of 5 achteruit waren gevaren en toen die zak op hun voordek gesmeten, waar hij vrolijk uiteen spatte.
Heerlijk! Al die troep, en die verbijsterde koppen ook!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: de lente en de vandalen

Bericht door Twei Woiven »

En terecht....
Ik heb nog nooit ergens mijn meuk achter gelaten.
Hooguit naast een overvolle container gezet.

Maar hoe keuriger het gezinnetje en glimmender het schip, hoe meer achter de ellebogen in de regel.
Laat mij maar rondtuffen met een roestige tobbe....
Bij mij mag ook altijd iemand dubbelen.
Geen probleem.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: de lente en de vandalen

Bericht door quichot »

Twei Woiven schreef: do feb 25, 2021 12:19 pm Bij mij mag ook altijd iemand dubbelen.
Geen probleem.
Ook mijn instelling. Dit nog los van het feit dat je dit aan openbare kades formeel niet mag weigeren.
Ik heb het één keertje geweigerd toen we aan een verder zo goed als onbezette kade lagen, en mijn tijdelijke buurtjes in spe verklaarden dat het aan ons scheepje 'zo makkelijk vastmaken' was.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: de lente en de vandalen

Bericht door Marie Christina »

"Ik ben van plan morgenochtend om een uur of vijf, zes te gaan varen" wil in zo'n geval wel eens helpen.
Dat jij op dat moment al weet dat de motor niet wil starten of dat je je gaat verslapen doet dan niet ter zake. :mrgreen:

Maar als er geen plek is.
Tuurlijk.
Waarom niet?

Al waren wij twee jaar geleden veroordeeld vast te maken aan het hekwerk van een bushalte langs de Smilder Vaart omdat verder niemand dacht zoals wij.
Slaapt niet echt lekker met voorbij razend verkeer op een meter of drie, vier naast je hoofd.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: de lente en de vandalen

Bericht door wrotter »

ja wij konden het niet weigeren langszij vast te maken maar maar ik had in die tijd de romp boven de waterlijn in de innertol(koolteerlak)staan en als er weer eens 1 of 2 jachtjes langs zij wouden zij ik pas maar op het spul staat in de koolteer dus waren ze weg .heerlijke tijden waren dat .
soms gebeurde dat wel als je weer was ,kwam je aan boord en wou je verder kon dat niet omdat die lui niet aan boord waren ,en zij je er wat van als ze terug waren mekkerden ze van dan moet je iemand aan boord laten die kan vertellen wanneer je weg wil ,de wereld op zijn kop .
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: de lente en de vandalen

Bericht door Carel-k »

Ik had een jachtje langszij hij had het netjes gevraagd en ik vind dat helemaal niet erg en vind het wel leuk ,kom een gegeven moment de schipper met zijn hondje in zijn armen uit de kajuit loopt rond over zijn voordek ,ik denk die gaat hij uitlaten maar nee hij zet het beestje bij mij op dek en zegt ga maar naar de wal Fikkie het beestje mocht bij hem niet aan dek lopen met zijn scherpe nageltjes en bij mij was dat zeker geen probleem ,dat dacht de schipper ,dat dat anders was heb ik hem verteld afijn fikkie werd opgehaald en dat schipper starte de motor en ging weg ,is maar een keer gebeurd in al die jaren!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: de lente en de vandalen

Bericht door KarelE »

In de grote merwedesluis in Gorinchem had ik aan de muur vastgemaakt, komt er een protserig jacht met twee oudere echtparen met al even protserig geklede vrouwelijke helften de sluis binnen, die verder nog leeg was. Ze varen naar de Johanna en om vast te maken wordt een touw met aan het eind een RVS haak van het formaat vleeshaak bij mij in het gangboord gegooid, om met de haak achter het potdeksel vast te kunnen maken. Ik pakte de haak en gooide hem terug aan het glanzende dek met de mededeling: zoek naar een plekje aan de muur. En boos dat ze me daar werden!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: de lente en de vandalen

Bericht door quichot »

wrotter schreef: vr feb 26, 2021 12:42 pmsoms gebeurde dat wel als je weer was ,kwam je aan boord en wou je verder kon dat niet omdat die lui niet aan boord waren
Heb ik ook 's aan de hand gehad aan de pier in Maastricht.
Maar goed, ik ben de beroerdste niet, dus ik ging even rond om buurman netjes achter te laten aan mijn plekkie.
Toen zag ik pas dat buurman z'n schuitje met een kabelslot aan mijn reling had vastgemaakt. Haakse slijper erbij, slot doormidden, en ja hoor, daar kwam net buurman aangelopen. Briezend! Of ik niet goed bij m'n hoofd was! Wist ik dan niet dat hij dat moest van z'n verzekeraar!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: de lente en de vandalen

Bericht door Twei Woiven »

Beetje minder intelligente buur dan.
Van mij had ie wat gekund.
Doei....
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: de lente en de vandalen

Bericht door Waterman »

In Echternerbrug moet je tussen de middag ook niet zijn.
Als daar tussen 12 en 13 uur de brug niet open gaat ,ligt het daar tjokvol met huurboten ,en die lui die daar op varen hebben geen notie van regelgeving.
Al een paar keer meegemaakt ,dat je langszij komt liggen ,en weer weggejaagd wordt.
Want vastmaken aan "hun" boot?
Dat kun je veel vergeten.
Allerlei verwensingen worden je naar het hoofd geslingerd.
Dus ik hou er rekening mee ,met wanneer ik daar ben.
Stelletje kakkers daar.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Plaats reactie