Het sleperadr project!

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Navigo
Berichten: 559
Lid geworden op: di dec 22, 2015 5:03 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Navigo »

HH,

Weer wat geleerd.

Pittige maat schroeven. In combi met de keerkoppeling, wat is het voor maat geworden?

Navigo

Navigo
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Staan ZF25 koppelingen in met een 2.8 overbrenging met 21" schroeven, das eigenlijk wat aan de krappe kant.
Achteraf bezien zijn de inbouwmaten van de nozzles kleiner uitgevallen en hadden we 22" schroeven kwijt gekund maar om andere nozzles te kopen en de schroefassen 13mm te verplaatsen kreeg ik niet meer door de commissie :lol:
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Hier nog een filmpje van de reis "naar huis" een paar weken terug.
https://youtu.be/LMBTle1dnoM
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

En weer een update!

We hadden tewaterlating naar voren gehaald om zo bij de scouting verder te kunnen gaan bouwen, dat kwam in alle agenda's eigenlijk beter uit en tegen die tijd zullen de corona maatregelen ook wel versoepeld zijn......gokten we....
Het zal niemand ontgaan zijn dat het even wat anders liep maar ons plan om eens klusavondjes te gaan plannen loopt momenteel dus een beetje in het 100 en momenteel gebeurt er enkel wat in vrije schooluren en snipperdagen. Niet echt een snelheid om een wekelijkse update te posten dus.
Desondanks is er sinds de tewaterlating toch al wel een hoop gebeurd wat foto-waardig is.
Om te beginnen vordert de elektra wel gestaag en zijn er al aardig wat bossen kabel door de boot heen getrokken. De verlichting werkt inmiddels ook al via de walstroomaansluiting zodat er gewoon gewerkt kan worden met de boordverlichting i.p.v. losse werklampen met snoeren. De boegschroef is inmiddels ook bedraad en klaar voor actie, en verder worden alle getrokken draadjes gelijk in de desbetreffende kast aangesloten.
Ook de betimmering is wel het nodige mee gedaan. In de stuurhut is alles geisoleerd en ingetimmerd en toen alles pas bleek is het er weer uitgehaald voor het nodige schuur en verfwerk. Een groot deel is inmiddels al klaar en zit inmiddels permanent op zijn plekje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Het sleperadr project!

Bericht door paure nesci »

NETJES ! En dat mag ik gerust schreeuwen !
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Het sleperadr project!

Bericht door sailor wim »

Precies Do!
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Tenx heren, ik zal het doorgeven aan de daders :wink:
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

En weer eens een update van deze kant!

In januari met de te waterlating de gok genomen dat het wel snel afgelopen zou zijn met die avondklok en dat we dan lekker bij het clubhuis konden klussen 's avonds .....mis gegokt dus :lol:

Toch wel weer wat kunnen doen ondertussen.
Na de tewaterlating ontdekten we een miniscuul gaatje in 1 van de uitlaatdoorvoeren achterop. Moest eigenlijk van buitenaf gelast worden maar zat precies op de waterlijn. Met een hoop ballast voorop is het gelukkig kwam het gelukkig net voldoende boven water om er met wat kunst & vliegwerk en wat acrobatiek het vanaf de steiger dicht te kunnen maken.

De timmerman heeft ook nog het e.e.a. kunnen doen in zijn vrije uurtjes. Met name in de stuurhut waar het dashboard en de bovenconsole erin zijn gemaakt. Nu dit zit kunnen we eens gaan puzzelen waar we alle apparatuur in kunnen gaan bouwen, dat is allemaal wat meer geworden dan in ons aanvankelijke plan achter op dat bierviltje jaren geleden 8-)

Elektra vordert ook gestaag. Wederom zijn er weer heel wat meters kabel getrokken, veel meer past er niet meer bij op de rails maar de elek heeft (weer) beloofd dat dit het wel zo'n beetje is nu. De meeste kasten hangen nu ook en zijn of worden momenteel aangesloten. Alleen voor de zekeringkast van de accu's moeten we nog een plekje zien te vinden, deze is nog in aanbouw in de werkplaats.

Tot zo ver weer even....wordt vervolgt!



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Twei Woiven »

Kijk, de accu's met mespatronen.
Mijn idee.
Op onze vorige boot had ik het ook, en op de verse komt het ook.
Wel heb ik iedere accu afzonderlijk beveiligd.
Dwz, geen startaccu's, die beveilig ik niet naar de startmotor. (heb er twee straks, een voor de homo, en een voor de humo)
Wel richting het paneel.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier alleen de " messengerboy" ben van het project dus kan het fijne er niet over vertellen.
Daarbij zit ik in dag 2 van het verlof en ben ik er nog niet geweest om het is i.r.l. te bekijken allemaal.
Voor zover ik weet gaan we met 4 gebruiksaccu's werken en 2 start accu's en ik zie 6 houders voor mespatronen dus dan ga ik er voor nu maar even vanuit dat alle accu's een eigen zekering krijgen.
Maar de plannen veranderen nog wel eens dus zal me eens bij laten praten. Het eerste elektrische schema was achterop een bierviltje: 1 accu om te starten en 2 draadjes naar een toplicht, daar is inmiddels wel e.e.a. bij gekomen 8)
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Twei Woiven »

Dat is altijd zo.
Bij ons schip werkt het ook zo.
Grote kast (60x40) gekocht en nu constateren dat ie eigenlijk te klein is...
Misschien ga ik 230 en 12/24V splitsen in de toekomst.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

Dat zit bij ons al gesplitst ondertussen.
Wij hadden aanvankelijk alle elektra achter de stuurconsole gepland maar met de wetenschap van nu was dat ook wat naïef om te denken dat het daar zou gaan passen :lol:
De meszekeringen zijn overigens voor de stroomgevers in het algemeen als ik het goed onthouden heb. Dus accu's, zonnepanelen, walstroom, acculaders etc.
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door wrotter »

ziet er prachtig uit je zou haast zeggen dat allewijnse er mee bezig is .
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Het sleperadr project!

Bericht door Baschinist »

ziet er prachtig uit je zou haast zeggen dat allewijnse er mee bezig is .
Bedankt! ik vind het een compliment maar de regie ligt bij de concurrent die net naast Alewijnse zit op het industrieterrein dus hoop niet dat er mee gelezen wordt :lol:
JanSr
Berichten: 280
Lid geworden op: di okt 08, 2013 1:06 pm

Re: Het sleperadr project!

Bericht door JanSr »

Het begint nu echt te zomeren. Erg benieuwd of de SKUA II inmiddels vaart.
Plaats reactie