Rondje om de kerk

Laat ons meegenieten van die mooie vaartocht..

Moderators: sailor wim, frank

Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Rondje om de kerk

Bericht door Twei Woiven »

Zo, we zitten inmiddels alweer bijna een week op het water, afgelopen donderdag twee weken na de planning eindelijk vertrokken.
De plannen om eens in Maastricht te kijken zijn weer verwaterd, met reden.
Iets met bruiloften en ziekenhuisbezoeken...
Dus besloten dat we de motoruren beperkt houden dit jaar.
Door de perikelen hebben we ook de auto's mee, als in, we zetten een auto neer waar we heen willen, varen de boot erheen en halen de andere auto op.
Donderdag vertrokken uit Schagen, eerste stop Kolhorn.
Daar heerlijk gelegen in principe tot vandaag.
Geen winkels meer op Kolhorn, dus blij met auto en boodschappen gedaan in Winkel/Nieuwe Niedorp.
Vandaag losgegooid en even wat getankt, nooit geweten dat ik blij zou met 2.24 aan het water...
Even 100 liter erin (van de potentiële 900) en naar Middenmeer.
Daar lekker onder de bomen de hitte overleefd en een luie dag.
Motoruren tot nu toe, 4
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Marie Christina »

Lekker toch, Jinny?
Wij komen soms niet verder dan het steigertje op de Smalle Ee.
Vaaruren: 0,5, of zo.

Ankertje erin, lekker dobberen en na zo'n (weekendje in dit voorbeeld) weer herboren naar huis.

Veel plezier bij de trouwerij en veel succes bij het ziekenhuis.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Twei Woiven »

Ongeveer 2,5 uur erbij gezet vandaag, van Middenmeer (zeer vriendelijke havenmeester) naar de Rijd (jachthaven Nieuwe Niedorp)
Dagje langer in Middenmeer gebleven dan de planning ivm een optionele bezichtiging van ons huis en dus de dag na de bruiloft even eea opgeruimd in de hut.
Inmiddels mijn zoon aan boord die een weekje mee toert rond de kerk...
We vermaken ons best met de korte stukjes.
Laatst gewijzigd door Twei Woiven op ma jul 25, 2022 12:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Rondje om de kerk

Bericht door paure nesci »

Je hoeft niet ver weg om t naar je zin te hebben , heel vaak varen wij vanuit de jachthaven de plassen op om vervolgens op n paar honderd meter van ons huis achter n paar eilandjes te liggen....maar zonder boot kan je daar niet komen !
Groet Do&Anja
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Twei Woiven »

Weer 2 uur erbij vandaag, van de Rijd naar Broekhorn, Heerhugowaard.
We stoken wat diesel weg dit jaar...
Aardige havenmeester (vrijwilliger) maar de grote baas aldaar (ambtenaar?, gemeentehaven) heeft besloten dat bootjesmensen tussen 10 uur 's avonds en 8 uur in de morgen thuis slapen of zo.
Ofwel, je komt het gebouw niet in, dus je kan niet naar het toilet.
Havenmeester, 'ga maar over de reling hangen voor de grote boodschap, zwemmen is hier toch verboden'...
Nog ff....

Niet op passanten ingericht.
Wel mooi schoon gebouw, als het open is...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Twei Woiven »

En inmiddels liggen we op Luttik Oudorp (Alkmaar) waarbij de enige ellende de muntjesautomaat is voor de E....
Wat vind ik dat een ellende.....
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Marie Christina »

Enige jaren geleden gehad in Franeker.
Stopt de walstroom er om half drie 's nachts opeens mee.
Krijg je het toch opeens aardig benauwd als je CPAP (ademmachientje) er opeens mee stopt.
En probeer met je duffe kop dan maar eens een euro te vinden..
Je nest uit.
Erop gokken dat er om die tijd niemand op de kant loopt en in je onderbroek de kade op, mannetje met hond tegenkomen.... muntje erin, op verkeerde knopje drukken (buurman blij gemaakt), nieuwe euro zoeken....
Enfin.
U vat hem.

Niet meer van deze tijd.
Dat dat nog bestaat is droevig.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Twei Woiven »

Meeste Friese havens hebben het bij liggeld in...
Maar er zijn altijd uitzonderingen helaas...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Rondje om de kerk

Bericht door paure nesci »

En in frankrijk heb je zowat in elk dorp ( waar je aan kan leggen ) een ander systeem.....verschillende soorten muntjes ( jettons ) muntgeld , met een app , andere app , geen stroom , gratis stroom , noem maar op......
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: wo jul 27, 2022 10:56 am Krijg je het toch opeens aardig benauwd als je CPAP (ademmachientje) er opeens mee stopt.
En probeer met je duffe kop dan maar eens een euro te vinden..
Jij hebt hem dus niet op 12Volt begrijp ik.
Maar hoe doe jij dat dan met water erin?
Want het ding moet wel een beetje waterpas staan toch?
Mijn vrouw heeft een Dreamstation, maar daarvoor hebben we in de boot (nog) geen oplossing.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Marie Christina »

Nu heb ik hem wel op 12 volt via de omvormer.
(Door dit voorval.)
Dus de onvoordeligste manier: 12V => 220V omvormer => 48V adapter.
Mócht de walstroom ermee nokken dan neemt de accu het over.

Eerst sliep ik zonder verdamper, maar dan werd ik totaal uitgedroogd wakker. (Mijn inblaasdruk is nogal hoog, dus het is of ik met een föhn in mijn mond slaap als ik geen verdamper gebruik.)
Nu kan ik met verdamper slapen.
Wel een standje lager zodat hij wat minder verbruikt.
Mijn vrouw ligt inmiddels ook aan de pomp en met zijn tweeën kunnen we zonder walstroom ruim een nacht aan boord verblijven.
Bijvoorbeeld aan een Marrekritesteiger.
Dankzij het zonnepaneel kan een tweede nacht ook nog wel.
Daarna moeten we varen.
(Of aan de walstroom om op te laden.)

(Sorry Jinny, voor het min of meer kapen van het topic)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Twei Woiven »

Geen probleem, wij liggen nog in Alkmaar, dus niks mis.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Twei Woiven »

Inmiddels verkast.
We zouden vandaag naar de Rijp.
Alleen had ik een brug over het hoofd gezien waarvoor we slechts bijna 40 cm te hoog waren..
Dus liggen we nu in Uitgeest.
Die rekenen naar (vierkante) oppervlakte van het schip...
Ofwel lengte x breedte.....
Duidelijk een zeilschepenhaven dus...
Twee nachtjes en dan weer terug naar Alkmaar, ivm het ziekenhuisverhaal van mijn lief...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Twei Woiven »

En alweer terug in Alkmaar.
Deze reis met een heel flottieltje het Luttik Oudorp in..
Prachtig om te zien hoe de een z'n schip keert op de spreekwoordelijke postzegel met een halve meter aan iedere kant, en de ander z'n tobbe niet rond krijgt terwijl z'n schip er twee keer tussen past.

Er ligt een hele aardige beurtmotor van 15 meter voor ons..
De man kan omgaan met z'n schip...
Ding is nog vrij origineel lijkt..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Rondje om de kerk

Bericht door Marie Christina »

Succes met het ziekenhuisverhaal.
Hoop dat alles gaat zoals het moet gaan.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie