Woonboot gekocht - advies gevraagd voor roestig vlak

Hier ontstaan de diepste gedachten...

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 741
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Woonboot gekocht - advies gevraagd voor roestig vlak

Bericht door popeye » wo mar 01, 2017 11:17 am

Is dit iets?

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/

Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 1789
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Woonboot gekocht - advies gevraagd voor roestig vlak

Bericht door KarelE » wo mar 01, 2017 11:43 am

Als je met zulke lage niveaus wilt schakelen zul je aan een schakeling met elektroden moeten denken, dat gaat je met een vlotter nooit lukken.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

misterlister
Berichten: 28
Lid geworden op: za apr 28, 2012 10:56 am

Re: Woonboot gekocht - advies gevraagd voor roestig vlak

Bericht door misterlister » zo mar 12, 2017 2:27 pm

Een zgn dweilpomp kan idd tot ca een mm waterniveau werken, maar heeft vaak meer water nodig voor het pompen gestart wordt. Dus opstarten met 2 mm water gaat sowieso niet lukken, ook niet met electrode- of handmatige inschakeling. Inderdaad met een waterstofzuiger of met een ander type pomp, zelfaanzuigend, bv membraanpomp, (evt met een vaste zuigbuis tot laagste punt).

Grts, Theo
Waar een wil is, is een weg, en waar geen weg is, is altijd nog water...

meester
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 06, 2008 6:43 pm
Locatie: loosduinen
Contacteer:

Re: Woonboot gekocht - advies gevraagd voor roestig vlak

Bericht door meester » zo mar 12, 2017 2:56 pm

wij hebben in de antonius een klaas persoon oplossing. een vlak stalen plaatje met iets omgeslagen hoekjes en een pijpje in het midden. De pomp sluiten we aan op het pijpje. Door de omgeslagen hoekjes blijft het plaatje 1mm van het vlak en kan het water vrij aanstromen en zuigt geen lucht. met een gewone lenspomp kan je nu je vlak vrijwel droog zuigen.
je kan je pompje koppelen aan een tijdschakelaar en iedere dag een uurtje laten pompen.(als het tegen drooglopen kan) zo heb je een eenvoudig en effectief lens systeem wat gemiddeld zorgt voor een droog vlak. zelfs bij een open boot.
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!

Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 232
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: Woonboot gekocht - advies gevraagd voor roestig vlak

Bericht door Handige Harrie » do sep 12, 2019 12:58 pm

Eventjes een gruwlijke schop onder dit topic.

In de WB30 hebben we een droog doch roestig (vorige eigenaar had niet alles waterdicht). Nu ben ik aan het kijken wat ik aan materiaal nodig heb om dit aan te pakken en vooral om te conserveren nu er nog geen vaste vloer in zit. Bij ons in de vereniging gaan de meningen nogal tussen rustbuster + aluprimer (beste maar duur) en vlakvet (meer werk). Zeker omdat we wel wat mindere plekken hebben qua kieren zoeken we iets dat goed kruipt.

Nu zit ik zelf ook te denken aan het conserveren met verdunde tarvanish. Hier hebben we wel goede ervaringen mee qua verwerking(aanbrengbaar met oliespuit).

Is hier eigenlijk wat op voor of tegen te zeggen? Of heeft iemand inmiddels een ander wondermiddel gevonden dan ranex of rustyco?
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken

Gerard
Berichten: 176
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", die beschikt over een "Varend monument"-status.

Re: Woonboot gekocht - advies gevraagd voor roestig vlak

Bericht door Gerard » do sep 12, 2019 1:25 pm

dj_sane schreef:
za dec 17, 2016 10:50 am

https://goo.gl/photos/a376mmcHDqs5FMD2A
Deze koppeling werkte (bij mij) niet. Ik kreeg een "404"-foutmelding. Controleer het adres nogeens goed. De cpunt tussen "goo" en "gl" lijkt mij om te beginnen al niet logisch.
Het ziet er - wat ons betreft - niet uit alsof het vier jaar geleden helemaal mooi behandeld is eigenlijk, maar misschien gaat het verval wel zo snel?
Ongezien lijkt het mij, dat je op het verkeerde been gezet bent door de verkoper. Dat geeft reden om de overeenkomst te ontbinden (jij je geld terug en de verkoper zijn schip) of te onderhandelen over een lagere prijs.
Mijn schip was veel langer dan 13 jaar (aankoopdatum) geleden in het vet gezet en zag er deze winter nog best behoorlijk uit.
We denken dat we dit toch wel moeten aanpakken, met een paar uitgangspunten:
- de boot is van binnen helemaal af betimmerd en ingericht, we hebben op het moment niet het budget om dit helemaal weg te halen en weer op te bouwen
- onze tijd is beperkt, we moeten over krap een maand in de boot gaan wonen.
Kortom, koopcontract ontbinden of schade claimen.
We zitten aan het volgende stappenplan te denken:
5) over maximaal 7 jaar moet de boot weer het water uit voor inspectie van de verzekering, en op dat moment kunnen we besluiten dat we toch een nieuwe badkamer willen, de boel eruit slopen en de vloer gelijk geheel laten tectyleren.
Zie mijn verhaal bij het onderwerp: "Waar ben jij mee bezig (geweest)" van 22 augustus j.l.

Sterkte!
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"

Plaats reactie