Zeebrief

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gerard
Berichten: 111
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", dat beschikt over een "Varend monument"-status. Ik ben gesteld op m'n privacy en ben dus géén SM(Social media)-junkie. ;-)

Zeebrief

Berichtdoor Gerard » ma mei 14, 2018 7:27 am

Geen idee of dit de juiste plaats is, maar zo niet, dan hoor ik dat wel.

Mijn schip is bij het kadaster geregistreerd en omdat ik af en toe weleens langs de kust (over zee dus) wil, is een het hebben van een zeebrief wel aan te bevelen, las ik. Maar hoe kom je daaraan en wat zou dat kosten? Hij is wel onbeperkt geldig, dus dat scheelt. Ik heb mijn meetbrief destijds niet laten verlengen vanwege de hoge kosten en omdat je er eigenlijk niets aan hebt.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"

Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2155
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
DAF DD575 1964

Re: Zeebrief

Berichtdoor quichot » ma mei 14, 2018 8:18 am

Geen idee eerlijk gezegd.
Het dekkingsgebied van mijn verzekeraar gaat tot 3 mijl (of kilometer, zou ik moeten nakijken) uit de kust, dus wat moet je dan met een zeebrief?

Hoe zit het trouwens met een geldige kadastrale inschrijving en CVO? Zonder geldig brandmerk toch geen ENI-nummer? Of bedenken ze dan een willekeurig volgnummer?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 3108
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Zeebrief

Berichtdoor Marie Christina » ma mei 14, 2018 12:49 pm

Volgens mij is een zeebrief krijgen een heel gedoe.
Dan moet je denk ik eerst onder een klasse vallen.
Zoals Bureau Veritas of Lloyd's Register.
Dan word je dus een zeeschip, met alle zeeschipregeljes van dien.
Dat zou dan bijvoorbeeld inhouden dat je een certificaat van uitwatering moet verkrijgen.
(Plimsoll merk + diepgangsmerken.

Ik denk even hardop hoor.
Misschien zit ik er wel helemaal naast.
Misschien moet je je afvragen of je dit wel wil.

Hoe doen wereldzeilers dat dan?
Is die kadasterregistratie niet voldoende?
Als 1000-en mensen mening A hebben wil dat nog niet zeggen dat mening B niet klopt.
Groet;
Menno

Carel-k
Berichten: 392
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Zeebrief

Berichtdoor Carel-k » ma mei 14, 2018 8:49 pm

Kadasterregistratie is volgens mij een eigendomsbewijs? Zeebrief is een en al zeewaardigheid
Al ziet men kerk en huizen staan dan is de reis nog niet gedaan !!

WADnWIND
Berichten: 220
Lid geworden op: zo okt 23, 2016 12:14 pm

Re: Zeebrief

Berichtdoor WADnWIND » ma mei 14, 2018 10:10 pm

quichot schreef:Geen idee eerlijk gezegd.
Het dekkingsgebied van mijn verzekeraar gaat tot 3 mijl (of kilometer, zou ik moeten nakijken) uit de kust, dus wat moet je dan met een zeebrief?

Hoe zit het trouwens met een geldige kadastrale inschrijving en CVO? Zonder geldig brandmerk toch geen ENI-nummer? Of bedenken ze dan een willekeurig volgnummer?


Ja, er worden gloed nieuwe ENI nummer gemaakt door de computer, die hebben niets meer met je brandmerk te maken.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- RECHT is iets kroms dat verbogen is.
- Zonder historie geen toekomst

WADnWIND
Berichten: 220
Lid geworden op: zo okt 23, 2016 12:14 pm

Re: Zeebrief

Berichtdoor WADnWIND » ma mei 14, 2018 10:15 pm

Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- RECHT is iets kroms dat verbogen is.
- Zonder historie geen toekomst


Terug naar “Bovendekse babbels..”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten