Auto prepper

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
sailor wim

Auto prepper

Bericht door sailor wim » za jan 05, 2019 1:38 pm

Tja op ons forum over de auto schrijven.
Maar wie heeft er geen één.
Prepper, ik zie het weer in Oostenrijk en de gevolgen van flinke sneeuwval daar.
Er word gesproken over een sneeuwbom.
Ooit heb ik eens vast gestaan in een mega fille bij Holten . En was blij met een kop chocolade melk toen.
Sindsdien prep ik de auto voor de winter met een doos Liga oid. En heb twee houtskool handwarmers en aansteek mogelijkheden erbij.
Verder exstra plaids water en nooit minder als een halve tank benzine.
Gr Wim
Ik drink voor elk probleem oplos koffie.
Wat thuis blijft is mooi meegenomen.

Etab
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.55 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1960
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Auto prepper

Bericht door Etab » zo jan 06, 2019 10:27 am

HA Lol,

Heb 10 jaar internationaal Touringcar gereden ook op de Wintersport. Heb daar aardig wat meegemaakt aan slecht weer.
Ik ben 1 keer in Alp D'huez aangekomen met sneeuw dat hoger lag dan mijn touringcar. Ze hadden met zo een sneeuw eter routes vrijgemaakt maar mijn collega moest met zijn hoofd uit het luik in de dikke sneeuw mij vertellen of ik links of rechts moest. Eind van de dag kwam ik bij mijn wagen terug en kon ik het parkeerterrein niet vinden. Mijn bus was volledig ondergesneeuwd!.
Ben aardig wat keren door het oog van de naald gekropen.

Kwam in maart 2006 of 2007 van mijn werk op Schiphol en woon in Beverwijk. Zeg 30 minuten rijden.
Heb er toen bijna 10 uur over gedaan omdat het vlak voor de spits hard begon te sneeuwen en de sneeuwschuivers konden e r niet door want het stond al vast. had gelukkig bijna volle tank. Maar vanuit mijn bus tijd had ik altijd een bloempotje, schoteltje en wat waxine lichtjes in de auto. 1 zo een lichtje geeft in dat bloempotje enorm vele warmte af.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn

Marie Christina

Bericht door Marie Christina » zo jan 06, 2019 11:08 am

Als je in Oostenrijk in de bergen rijdt terwijl het sneeuwstormt kan ik me voorstellen dat je je voorzorgsmaatregelen neemt.
Of bij vergelijkbare omstandigheden in Nederland, uiteraard.

Maar als ik morgenochtend bij+4 en een beetje motregen ( Bron: Oant Moarn, dus hou me ten goede :D )naar Delfzijl rijdt denk ik niet dat ik veel heb te vrezen.

Ten eerste omdat ik een auto heb die sinds 2002 nog nooit stuk gegaan is, ten tweede omdat ik daar een contract bij heb die garandeert dat áls hij toch stuk gaat ik binnen een uur geholpen wordt.
Mocht dat nou niet lukken, dan steek je je hand op en dan stopt er vast wel een auto in die kilometerslange sliert om me naar het dichtstbijzijnde dorp te brengen.
Als 1000-en mensen mening A hebben wil dat nog niet zeggen dat mening B niet klopt.
Groet;
Menno

frank
Site Admin
Contacteer:

Bericht door frank » zo jan 06, 2019 11:51 am

Grappig die extra's in de auto.. Ik heb ook het nodige van water, pakjes frisdrank en mijn speciale stalen munitiekistje waar een gasbrander, espressopot en kopjes op hun plekje hebben. Natuurlijk aansteker erbij en o wonder, een blikje legervoer, exotische kip met rijst als noodhapje.
Wij hebben hier vlakbij Nijmeegse Jopie zitten. Dat is een soort dumpwinkel waar je alles kunt vinden wat nodig is behalve dat speciale ' gereedschap' waarmee sommige 'jongeren' in de Randstad rondrijden. Met de bijbehorende 'blauwe bonen' bedoel ik.
gr FRank

\\ Ervaring is het leren van je fouten, sommige mensen hebben veel ervaring. //
Afbeelding

Baschinist

Bericht door Baschinist » ma jan 07, 2019 8:37 am

Allemachtig...ik heb niet eens een reservewiel, laat staan de rest :lol:

sailor wim

Bericht door sailor wim » ma jan 07, 2019 8:56 am

Baschinist schreef:
ma jan 07, 2019 8:37 am
Allemachtig...ik heb niet eens een reservewiel, laat staan de rest :lol:
Ik wel in de kelderbox :o
225/55/18 gaat mee als de dekking van de ANWB bij de grens ophoud.
Staat dan in een tas achter de bijrijderstoel.
De autoclub heeft nu een universeel reservewiel bij zich wat je na gebruik gratis mag terugsturen, hoe gek kan het worden :?:
Ik drink voor elk probleem oplos koffie.
Wat thuis blijft is mooi meegenomen.

Plaats reactie